Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
VDP te kort in de sprint? Hij heeft 80km in de aanval gereden 🤣.

Goddank waren hij vandaag en Alaphillipe gisteren er, die hebben weeral eens de koers gemaakt.

Van Der Poel heeft dan wel geen ploeg nodig maar Alpecin was, op VDP na, wel twee keer maar zwakskes als ik erover denk.

Edit; Eland volg ik ook wel, Ineos was dan weer wel goed, beter dan verwacht misschien zelfs.

Laatst bewerkt:
Dus je herhaalt gewoon wat ik zeg? De topfavorieten hebben iets getoond en voor de rest was het voor het grootste gedeelte in groep naar de meet rijden.
De renners moeten kunnen. In de achtergrond hebben we enkele versnellingen gezien vandaag (Teuns, Trentin, Asgreen,...) en gisteren (Trentin, Pidcock, Moscon, Vanmarcke, Naesen, Van Avermaet, ...), maar gewoonweg niemand behalve de topfavoriet geraakte weg.

Wat Ineos in blok heeft laten zien (Moscon, Pidcock en Narvaez), maakt mij alvast hoopvol voor dit wielerseizoen. Normaal is dat niet de ploeg van de vele demarrages. Als die sterke mannen dit voorjaar mee in blok koers willen maken, dan gaan we nog wat zien.

In KBK is wel duidelijk geworden als DCQS hun normale tacktiek niet volgt dat ze weinig kans hebben.
Snapte niet dat asgreen bvb. doortrok op de oude kwaremont (als steimle en (mss zelf nog Hodeg) nog in dat peleton zat).
Terwijl FDJ sowieso nog ging voltrekken voor demare (en dan van dat werk profiteren om aan te vallen in de finale km's (net zoals vorig jaar).

omdat Hodeg gewoon niet goed genoeg was, eindige niet voor niets op bijna 5 minuten. DQT wou vooral een harde koers zodat er weinig sprinters en hun ploegmaten overbleven. Wat ook redelijk lukte, alleen was Asgreen op het einde even vergeten dat het met merkenploegen was ipv landenploegen

Bij DQT geen Alaphilippe, geen Senechal, geen Ballerini en een Stybar die gisteren nog zwaar tegen het asfalt ging. Het is niet omdat je een blauw truitje aan doet dat je plots 3 per uur harder rijdt. Ze reden gisteren gewoon met een veel mindere ploeg. Op een niet selectief parcours de laatste 50km kan je van Asgreen ook moeilijk verwachten dat hij iedereen los uit het wiel rijdt.
Iemand als Hodeg zet toch ook niet de stap voorwaarts die we zouden mogen verwachten.

Bij DQT geen Alaphilippe, geen Senechal, geen Ballerini en een Stybar die gisteren nog zwaar tegen het asfalt ging. Het is niet omdat je een blauw truitje aan doet dat je plots 3 per uur harder rijdt. Ze reden gisteren gewoon met een veel mindere ploeg. Op een niet selectief parcours de laatste 50km kan je van Asgreen ook moeilijk verwachten dat hij iedereen los uit het wiel rijdt.
Iemand als Hodeg zet toch ook niet de stap voorwaarts die we zouden mogen verwachten.
"Iemand als Hodeg zet toch ook niet de stap voorwaarts die we zouden mogen verwachten." -> "het is niet omdat je een blauw truitje aan doet dat je plots 3 per uur harder rijdt" ;)

Bijna iedereen reed gisteren met een minder team dan de dag ervoor, was het niet in de diepte dan was het in de breedte.

Van Der Poel heeft dan wel geen ploeg nodig maar Alpecin was, op VDP na, wel twee keer maar zwakskes als ik erover denk.

Edit; Eland volg ik ook wel, Ineos was dan weer wel goed, beter dan verwacht misschien zelfs.
Het is zeker niet alleen Alpecin, hoe zwak was Lotto wel niet over heel het weekend? Wellens was zogezegd in bloedvorm, Gilbert wil San-Remo nog winnen ( :rofl: )... als Trentin op de Molenberg door trekt moet je mee zijn punt. Het is niet dat Trentin daar alleen weg rijdt, er rijdt 10-15 man weg en daar is niemand van Lotto bij... hoe zelfs? Zelfde verhaal voor Trek, zelfde verhaal voor DSM: als je Pedersen+Stuyven en Kragh+Benoot opstelt moet je toch gewoon mee zijn? En dan waren er evengoed nog enkelingen ook die daar eigenlijk altijd moeten mee zijn: Naesen, Politt, Teuns. Hoewel die laatste dan gisteren weer fluitend jan en allemaal voorbij reed bergop.

Gelukkig waren er ook positieve uitschieters dit weekend: Ballerini uiteraard vlot mee op de Molenberg, Pidcock goed weekend, Narváez gisteren, Vanmarcke die mee was op de Molenberg. Op zich is die laatste niet speciaal maar als je dan ziet wie er allemaal NIET mee is... Vanmarcke staat waar je van hem mag verwachten dat hij staat. Er zijn er nog een pak bij die nog verschillende procenten gaan moeten vinden en zelfs aantal waarvan je nu al kan voorspellen dat het allemaal niks gaat worden.

Ale, de strade begint aan een zijden draadje te hangen (is rode zone geworden). 2020 all over again? (khoop het niet zelle!)

Ieder jaar zie je renners in het openingsweekend zich opblazen, parkeren, gewoon niet goed zijn, etc. Dat zegt verder meestal weinig over de rest van het voorjaar.

Zondag was wel een goede dag voor mijn pronostieken!

Wat Ineos in blok heeft laten zien (Moscon, Pidcock en Narvaez), maakt mij alvast hoopvol voor dit wielerseizoen. Normaal is dat niet de ploeg van de vele demarrages. Als die sterke mannen dit voorjaar mee in blok koers willen maken, dan gaan we nog wat zien.
Zou Kwiatkowski nog eens terug mogen meedoen :rolleyes:?

Wellens was zogezegd in bloedvorm, Gilbert wil San-Remo nog winnen ( :rofl: )... als Trentin op de Molenberg door trekt moet je mee zijn punt. Het is niet dat Trentin daar alleen weg rijdt, er rijdt 10-15 man weg en daar is niemand van Lotto bij... hoe zelfs? Zelfde verhaal voor Trek, zelfde verhaal voor DSM: als je Pedersen+Stuyven en Kragh+Benoot opstelt moet je toch gewoon mee zijn? En dan waren er evengoed nog enkelingen ook die daar eigenlijk altijd moeten mee zijn: Naesen, Politt, Teuns.
Ze pieken later. Het was koersritme opdoen. :unsure:

Zou Kwiatkowski nog eens terug mogen meedoen :rolleyes:?

Ze pieken later. Het was koersritme opdoen. :unsure:
Van Naesen weten we ondertussen wel dat hij kan pieken maar die piek vooral zeer kort is. Vooral met met 2 jaar geleden in het achterhoofd is het misschien maar goed dat we die vandaag nog niet gezien hebben...
Van Pedersen had ik ik vorig jaar na Gent-Wevelgem (en Harrogate in het achterhoofd) zeer hoge verwachtingen voor de Ronde van Vlaanderen maar dat was dan weer huilen met de pet op. Het feit dat hij zaterdag, niet eens in de diepe finale, niet mee is lijkt mij toch een veeg teken.

Benoot heeft reeds aangegeven van zich meer te willen focussen om korte rittenkoersen... daar zouden we volgende week normaal snel wijzer moeten worden met Parijs-Nice voor de deur.

Naesen was ook niet super slecht vond ik. Maar zeker nog niet top.
Het is elk jaar hetzelfde tijdens het openingsweekend hé. Altijd mannen die nog niet goed genoeg zijn en dan outsiders/subtoppers die met de prijzen gaan lopen.

Van Naesen weten we ondertussen wel dat hij kan pieken maar die piek vooral zeer kort is. Vooral met met 2 jaar geleden in het achterhoofd is het misschien maar goed dat we die vandaag nog niet gezien hebben...
Van Pedersen had ik ik vorig jaar na Gent-Wevelgem (en Harrogate in het achterhoofd) zeer hoge verwachtingen voor de Ronde van Vlaanderen maar dat was dan weer huilen met de pet op. Het feit dat hij zaterdag, niet eens in de diepe finale, niet mee is lijkt mij toch een veeg teken.
Pedersen is nochtans veel beter aan zijn seizoen begonnen dan vorig jaar. Toen loste die in quasi vlakke ritten in Parijs-Nice toen het peloton nog 100 man sterk was. Ik vond hem verrevan indrukwekkend buiten de sprint, maar dat die het zo simpel afmaakt, zegt mij dat het normaal wel goedkomt met hem dit seizoen.

Pedersen is nochtans veel beter aan zijn seizoen begonnen dan vorig jaar. Toen loste die in quasi vlakke ritten in Parijs-Nice toen het peloton nog 100 man sterk was. Ik vond hem verrevan indrukwekkend buiten de sprint, maar dat die het zo simpel afmaakt, zegt mij dat het normaal wel goedkomt met hem dit seizoen.
Hij sprint hier natuurlijk wel tegen janneke en mieke hé. Pedersen is niet "wereldtop-snel" maar bij afwezigheid van de echte wereldtoppers kan die ook massasprints winnen. De tijd dat Trentin massasprints won ligt ondertussen ook al jaren achter ons, en dat was Vuelta dus das sowieso altijd al een lager niveau dan pakweg Tour of Giro. Colbrelli en Pollit zijn in principe ook snel maar ook niet "massasprint-winst" snel.

Als Pedersen dan ook nog eens de perfecte lead-out krijgt van Asgreen en Stuyven dan mag je toch verwachten dat hij dat "simpel" afmaakt tegen dat veld...

Als ik het goed op heb was Pedersen zaterdag op een bepaald moment zelfs in de grote 3de groep/peloton verzeild geraakt? Enfin, we gaat het zien hé, als je wereldkampioen wordt in Harrogate dan moet je in principe ook een Ronde van Vlaanderen aankunnen (Vlaanderen is wel explosiever) maar ik heb zaterdag alvast geen tekenen van beterschap gezien t.o.v. oktober. Maar zoals je zegt was dat een moment opname en heeft hij nog een maand tijd, time will tell.

Als ik het goed op heb was Pedersen zaterdag op een bepaald moment zelfs in de grote 3de groep/peloton verzeild geraakt? Enfin, we gaat het zien hé, als je wereldkampioen wordt in Harrogate dan moet je in principe ook een Ronde van Vlaanderen aankunnen (Vlaanderen is wel explosiever) maar ik heb zaterdag alvast geen tekenen van beterschap gezien t.o.v. oktober. Maar zoals je zegt was dat een moment opname en heeft hij nog een maand tijd, time will tell.
T.o.v. oktober?
Bedoel je toen hij moest opgeven in de Scheldeprijs met pijn in de hamstrings, en waarschijnlijk daarom 4 dagen later in RVV ook geen resultaat gereden heeft?

Of bedoel t.o.v. zijn winst in Gent-Wevelgem, en een 1e, 2e, 4e, en 18e plek in de rituitslagen in de binckbank? (En 5e plek AK + winst puntenklassement)

Laatst bewerkt:
T.o.v. oktober?
Bedoel je toen hij moest opgeven in de Scheldeprijs met pijn in de hamstrings, en waarschijnlijk daarom 4 dagen later in RVV ook geen resultaat gereden heeft?

Of bedoel t.o.v. zijn winst in Gent-Wevelgem, en een 1e, 2e, 4e, en 18e plek in de rituitslagen in de binckbank? (En 5e plek AK + winst puntenklassement)
Dat van die hamstrings heb ik nooit meegekregen... das dan een logische verklaring. Ik vond het al redelijk raar dat hij vrij goed was in Gent-Wevelgem en dan in de RvV er echt wel vroeg uit moest.

De Binckbank Tour daar gaan bij sleuren is maar flauw: dat waren 2 massasprints met just Ackermann, Philipsen, Merlier en Laporte derbij. Het zou nog spijtig zijn dat hij daar geen top 5 rijdt en in de rit waar het echt om de knikkers gaat verliest hij anderhalve minuut op de andere favorieten voor het GC.

Dat van die hamstrings heb ik nooit meegekregen... das dan een logische verklaring. Ik vond het al redelijk raar dat hij vrij goed was in Gent-Wevelgem en dan in de RvV er echt wel vroeg uit moest.

De Binckbank Tour daar gaan bij sleuren is maar flauw: dat waren 2 massasprints met just Ackermann, Philipsen, Merlier en Laporte derbij. Het zou nog spijtig zijn dat hij daar geen top 5 rijdt en in de rit waar het echt om de knikkers gaat verliest hij anderhalve minuut op de andere favorieten voor het GC.
Jij stelt dat hij niet goed was in oktober. Als ik dan de feiten aanhaal, moet je dat niet flauw vinden.
In 2018 was hij trouwens 2e in RVV, hij zal het zeker wel aankunnen.
Maar zoals Eland al zei was hij vorig jaar niet goed begonnen. 66e en 79e in het openingsweekend. Dit jaar lijkt er voorlopig beter uit te zien.

Openingsweekend zegt toch nooit iets over eender wie z'n conditie in de Heilige Week?
Ik denk niet dat de laatste jaren, op GvA mss, iemand zowel meedong naar de Omloop als naar de Ronde of P-R.
Ik zou, zeker gezien de weinige koersdagen van bepaalde coureurs, er nog niet te veel conclusies uit trekken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan