Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De renners moeten kunnen. In de achtergrond hebben we enkele versnellingen gezien vandaag (Teuns, Trentin, Asgreen,...) en gisteren (Trentin, Pidcock, Moscon, Vanmarcke, Naesen, Van Avermaet, ...), maar gewoonweg niemand behalve de topfavoriet geraakte weg.Dus je herhaalt gewoon wat ik zeg? De topfavorieten hebben iets getoond en voor de rest was het voor het grootste gedeelte in groep naar de meet rijden.
"Iemand als Hodeg zet toch ook niet de stap voorwaarts die we zouden mogen verwachten." -> "het is niet omdat je een blauw truitje aan doet dat je plots 3 per uur harder rijdt"Bij DQT geen Alaphilippe, geen Senechal, geen Ballerini en een Stybar die gisteren nog zwaar tegen het asfalt ging. Het is niet omdat je een blauw truitje aan doet dat je plots 3 per uur harder rijdt. Ze reden gisteren gewoon met een veel mindere ploeg. Op een niet selectief parcours de laatste 50km kan je van Asgreen ook moeilijk verwachten dat hij iedereen los uit het wiel rijdt.
Iemand als Hodeg zet toch ook niet de stap voorwaarts die we zouden mogen verwachten.

Het is zeker niet alleen Alpecin, hoe zwak was Lotto wel niet over heel het weekend? Wellens was zogezegd in bloedvorm, Gilbert wil San-Remo nog winnen (Van Der Poel heeft dan wel geen ploeg nodig maar Alpecin was, op VDP na, wel twee keer maar zwakskes als ik erover denk.
Edit; Eland volg ik ook wel, Ineos was dan weer wel goed, beter dan verwacht misschien zelfs.
)... als Trentin op de Molenberg door trekt moet je mee zijn punt. Het is niet dat Trentin daar alleen weg rijdt, er rijdt 10-15 man weg en daar is niemand van Lotto bij... hoe zelfs? Zelfde verhaal voor Trek, zelfde verhaal voor DSM: als je Pedersen+Stuyven en Kragh+Benoot opstelt moet je toch gewoon mee zijn? En dan waren er evengoed nog enkelingen ook die daar eigenlijk altijd moeten mee zijn: Naesen, Politt, Teuns. Hoewel die laatste dan gisteren weer fluitend jan en allemaal voorbij reed bergop.Zou Kwiatkowski nog eens terug mogen meedoenWat Ineos in blok heeft laten zien (Moscon, Pidcock en Narvaez), maakt mij alvast hoopvol voor dit wielerseizoen. Normaal is dat niet de ploeg van de vele demarrages. Als die sterke mannen dit voorjaar mee in blok koers willen maken, dan gaan we nog wat zien.
?Ze pieken later. Het was koersritme opdoen.Wellens was zogezegd in bloedvorm, Gilbert wil San-Remo nog winnen ()... als Trentin op de Molenberg door trekt moet je mee zijn punt. Het is niet dat Trentin daar alleen weg rijdt, er rijdt 10-15 man weg en daar is niemand van Lotto bij... hoe zelfs? Zelfde verhaal voor Trek, zelfde verhaal voor DSM: als je Pedersen+Stuyven en Kragh+Benoot opstelt moet je toch gewoon mee zijn? En dan waren er evengoed nog enkelingen ook die daar eigenlijk altijd moeten mee zijn: Naesen, Politt, Teuns.

Van Naesen weten we ondertussen wel dat hij kan pieken maar die piek vooral zeer kort is. Vooral met met 2 jaar geleden in het achterhoofd is het misschien maar goed dat we die vandaag nog niet gezien hebben...Zou Kwiatkowski nog eens terug mogen meedoen?
Ze pieken later. Het was koersritme opdoen.![]()
Pedersen is nochtans veel beter aan zijn seizoen begonnen dan vorig jaar. Toen loste die in quasi vlakke ritten in Parijs-Nice toen het peloton nog 100 man sterk was. Ik vond hem verrevan indrukwekkend buiten de sprint, maar dat die het zo simpel afmaakt, zegt mij dat het normaal wel goedkomt met hem dit seizoen.Van Naesen weten we ondertussen wel dat hij kan pieken maar die piek vooral zeer kort is. Vooral met met 2 jaar geleden in het achterhoofd is het misschien maar goed dat we die vandaag nog niet gezien hebben...
Van Pedersen had ik ik vorig jaar na Gent-Wevelgem (en Harrogate in het achterhoofd) zeer hoge verwachtingen voor de Ronde van Vlaanderen maar dat was dan weer huilen met de pet op. Het feit dat hij zaterdag, niet eens in de diepe finale, niet mee is lijkt mij toch een veeg teken.
Hij sprint hier natuurlijk wel tegen janneke en mieke hé. Pedersen is niet "wereldtop-snel" maar bij afwezigheid van de echte wereldtoppers kan die ook massasprints winnen. De tijd dat Trentin massasprints won ligt ondertussen ook al jaren achter ons, en dat was Vuelta dus das sowieso altijd al een lager niveau dan pakweg Tour of Giro. Colbrelli en Pollit zijn in principe ook snel maar ook niet "massasprint-winst" snel.Pedersen is nochtans veel beter aan zijn seizoen begonnen dan vorig jaar. Toen loste die in quasi vlakke ritten in Parijs-Nice toen het peloton nog 100 man sterk was. Ik vond hem verrevan indrukwekkend buiten de sprint, maar dat die het zo simpel afmaakt, zegt mij dat het normaal wel goedkomt met hem dit seizoen.
T.o.v. oktober?Als ik het goed op heb was Pedersen zaterdag op een bepaald moment zelfs in de grote 3de groep/peloton verzeild geraakt? Enfin, we gaat het zien hé, als je wereldkampioen wordt in Harrogate dan moet je in principe ook een Ronde van Vlaanderen aankunnen (Vlaanderen is wel explosiever) maar ik heb zaterdag alvast geen tekenen van beterschap gezien t.o.v. oktober. Maar zoals je zegt was dat een moment opname en heeft hij nog een maand tijd, time will tell.
Dat van die hamstrings heb ik nooit meegekregen... das dan een logische verklaring. Ik vond het al redelijk raar dat hij vrij goed was in Gent-Wevelgem en dan in de RvV er echt wel vroeg uit moest.T.o.v. oktober?
Bedoel je toen hij moest opgeven in de Scheldeprijs met pijn in de hamstrings, en waarschijnlijk daarom 4 dagen later in RVV ook geen resultaat gereden heeft?
Of bedoel t.o.v. zijn winst in Gent-Wevelgem, en een 1e, 2e, 4e, en 18e plek in de rituitslagen in de binckbank? (En 5e plek AK + winst puntenklassement)
Jij stelt dat hij niet goed was in oktober. Als ik dan de feiten aanhaal, moet je dat niet flauw vinden.Dat van die hamstrings heb ik nooit meegekregen... das dan een logische verklaring. Ik vond het al redelijk raar dat hij vrij goed was in Gent-Wevelgem en dan in de RvV er echt wel vroeg uit moest.
De Binckbank Tour daar gaan bij sleuren is maar flauw: dat waren 2 massasprints met just Ackermann, Philipsen, Merlier en Laporte derbij. Het zou nog spijtig zijn dat hij daar geen top 5 rijdt en in de rit waar het echt om de knikkers gaat verliest hij anderhalve minuut op de andere favorieten voor het GC.