Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
De Gent-Wevelgem van Pedersen was tactisch gezien een van de allerbeste wedstrijden dat ik de laatste jaren gezien heb.
(ik bedoel dan vooral kiezen als individuele renner kiezen wanneer je je inspanningen moet plaatsen in een wedstrijd).

(Pedersen zat in KBK idd in die 3de groep, maar misschien was dit ook de tacktiek (je weet het niet) dat Pedersen op economie probeerde aan de finish te komen (om de massasprint te betwisten) en stuyven mocht vlammen. Want zonder die valpartij in de achtervolgende groep kwam het zelf zonder asgreen allemaal samen tot 1 grote massasprint (zoals ieder jaar in KBK).

Mads is geen topsprinter hij kan gewoon verduiveld rap rijden (zoals wout of Tommeke).
Je moet daar de binck banck niet bijhalen maar het officiëuse sprinters-wk waarin hij 2de was. ;)

Openingsweekend zegt toch nooit iets over eender wie z'n conditie in de Heilige Week?
Ik denk niet dat de laatste jaren, op GvA mss, iemand zowel meedong naar de Omloop als naar de Ronde of P-R.
Ik zou, zeker gezien de weinige koersdagen van bepaalde coureurs, er nog niet te veel conclusies uit trekken.
Toch wel , meestal winnen ze wel niet maar rijden ze meestal top 5 (valgren / stybar / stuyven ...)
Mede ook wel omdat de echte niet belgische toppers het Belgisch openingsweekend overslaan

De Gent-Wevelgem van Pedersen was tactisch gezien een van de allerbeste wedstrijden dat ik de laatste jaren gezien heb.
(ik bedoel dan vooral kiezen als individuele renner kiezen wanneer je je inspanningen moet plaatsen in een wedstrijd).

(Pedersen zat in KBK idd in die 3de groep, maar misschien was dit ook de tacktiek (je weet het niet) dat Pedersen op economie probeerde aan de finish te komen (om de massasprint te betwisten) en stuyven mocht vlammen. Want zonder die valpartij in de achtervolgende groep kwam het zelf zonder asgreen allemaal samen tot 1 grote massasprint (zoals ieder jaar in KBK).

Mads is geen topsprinter hij kan gewoon verduiveld rap rijden (zoals wout of Tommeke).
Je moet daar de binck banck niet bijhalen maar het officiëuse sprinters-wk waarin hij 2de was. ;)

Toch wel , meestal winnen ze wel niet maar rijden ze meestal top 5 (valgren / stybar / stuyven ...)
Mede ook wel omdat de echte niet belgische toppers het Belgisch openingsweekend overslaan

in de 3de groep zitten in zo'n koers is geen tacktiek hoor. Dat is gewoon niet meekunnen :p

Jij stelt dat hij niet goed was in oktober. Als ik dan de feiten aanhaal, moet je dat niet flauw vinden.
In 2018 was hij trouwens 2e in RVV, hij zal het zeker wel aankunnen.
Maar zoals Eland al zei was hij vorig jaar niet goed begonnen. 66e en 79e in het openingsweekend. Dit jaar lijkt er voorlopig beter uit te zien.
Ik had het voor alle duidelijkheid met "oktober" wel specifiek over zijn Ronde van Vlaanderen en niet over zijn maand oktober in zijn geheel (als je als klassieke renner Gent-Wevelgem wint is je seizoen per definitie geslaagd). Nu ik mijn eigen post lees is dat inderdaad niet voldoende duidelijk :)

Als jij het zegt
Wout komt pas zaterdag voor het eerst in actie ;). Enfin... als het uberhaupt doorgaat, Siena is code rood momenteel.

in de 3de groep zitten in zo'n koers is geen tacktiek hoor. Dat is gewoon niet meekunnen :p
3e groep klinkt te negatief voor wat het was:

- vroege vluchters die door VDP op sleeptouw genomen werden
- 20-tal renners die op de Oude Kwaremont versneld waren
- het peloton waar Pedersen in zat, maar door een val helemaal versplinterd was
Kan idd gewoon tactiek geweest zijn. Of even te ver zitten op de kwaremont, geen idee. Natuurlijk is hij een grote kanshebber op winst als je met die renners naar de streep trekt. Zo sterk is de line-up in KBK ook niet. En Demare en consoorten waren ook nergens te bespeuren.

Laatst bewerkt:
“I just wasn’t good enough to follow the guys,” Pedersen admitted. “It was still a good situation for us with Jasper Stuyven in the first group because he can also do a really good sprint. We were quite happy with the situation but for me it was better when it came back together. From there we had to do the sprint for me,” Pedersen said.

Was duidelijk tactiek :rofl:

Ok als hij het zelf zegt ;) Maar kon even goed een keuze geweest zijn die ik als eventuele sprinter wel kon begrijpen.

ook Demare zat in dat Peleton (waar bij pedersen zat want FDJ was vol aan het trekken, maar dan wel achteruitgeslagen door die valpartij).
ook BikeExchange en Qhubeka hielpen mee in die achtervolging , die uiteindelijk wel succesvol was maar niet iedereen kon er door die valpartij van meegenieten.

Ja als die dan met zoveel gemak de sprint wint vraag ik me toch af of die wel genoeg zelfvertrouwen heeft op de bergjes...

Belangrijkere vraag: is het nog steeds enkel op Eurosport die de uitzending beginnen ergens halfweg de voorlaatste grindstrook (al dan niet de schuld van de RAI maar toch)? :help:

Belangrijkere vraag: is het nog steeds enkel op Eurosport die de uitzending beginnen ergens halfweg de voorlaatste grindstrook (al dan niet de schuld van de RAI maar toch)? :help:

13u50 op sporza

en hopen dat die onnozele vrouwenkoers niet uitloopt :p

Eerst nog wachten tot de moto's van de vrouwen terugrijden zoals vorig jaar? Wat een trieste bedoening was dat zeg. Zo slecht in beeld gebracht voor één van de meest fotogenieke koersen op de kalender.

Blijkbaar zenden ze dit jaar 1.5u langer uit dan andere jaren, dus het begint te dagen :D

“I just wasn’t good enough to follow the guys,” Pedersen admitted. “It was still a good situation for us with Jasper Stuyven in the first group because he can also do a really good sprint. We were quite happy with the situation but for me it was better when it came back together. From there we had to do the sprint for me,” Pedersen said.

Was duidelijk tactiek :rofl:
Daar moest je Pedersen niet voor interviewen om dat te weten.

Als er 5-6 renners weg rijden dan kan het al eens gebeuren dat je net de slag mist omdat je 2 plaatsen te ver zit (zoals Greg op de Poggio :unsure: :tongue: ). Je kan uiteindelijk niet met 15 bij de eerste 5 rijden... maar als er 15-20 renners wegrijden dan kan je echt nooit tactiek inroepen, dan zat je gewoon véééél te ver zat en als je goed bent gebeurt dat niet (buiten de eerste 20 een helling opdraaien)

Nog 4 dagen voor de Strade :love: can't wait.

Benieuwd naar de GP Samyn.
Toch nog een voordeel van al dat thuiswerken, al de (ritten)koersen in de week kunnen ook makkelijker gevolgd worden 😀

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan