Obi Wan Kenobi
Well-known member
De Gent-Wevelgem van Pedersen was tactisch gezien een van de allerbeste wedstrijden dat ik de laatste jaren gezien heb.
(ik bedoel dan vooral kiezen als individuele renner kiezen wanneer je je inspanningen moet plaatsen in een wedstrijd).
(Pedersen zat in KBK idd in die 3de groep, maar misschien was dit ook de tacktiek (je weet het niet) dat Pedersen op economie probeerde aan de finish te komen (om de massasprint te betwisten) en stuyven mocht vlammen. Want zonder die valpartij in de achtervolgende groep kwam het zelf zonder asgreen allemaal samen tot 1 grote massasprint (zoals ieder jaar in KBK).
Mads is geen topsprinter hij kan gewoon verduiveld rap rijden (zoals wout of Tommeke).
Je moet daar de binck banck niet bijhalen maar het officiëuse sprinters-wk waarin hij 2de was.
Mede ook wel omdat de echte niet belgische toppers het Belgisch openingsweekend overslaan
(ik bedoel dan vooral kiezen als individuele renner kiezen wanneer je je inspanningen moet plaatsen in een wedstrijd).
(Pedersen zat in KBK idd in die 3de groep, maar misschien was dit ook de tacktiek (je weet het niet) dat Pedersen op economie probeerde aan de finish te komen (om de massasprint te betwisten) en stuyven mocht vlammen. Want zonder die valpartij in de achtervolgende groep kwam het zelf zonder asgreen allemaal samen tot 1 grote massasprint (zoals ieder jaar in KBK).
Mads is geen topsprinter hij kan gewoon verduiveld rap rijden (zoals wout of Tommeke).
Je moet daar de binck banck niet bijhalen maar het officiëuse sprinters-wk waarin hij 2de was.

Toch wel , meestal winnen ze wel niet maar rijden ze meestal top 5 (valgren / stybar / stuyven ...)Openingsweekend zegt toch nooit iets over eender wie z'n conditie in de Heilige Week?
Ik denk niet dat de laatste jaren, op GvA mss, iemand zowel meedong naar de Omloop als naar de Ronde of P-R.
Ik zou, zeker gezien de weinige koersdagen van bepaalde coureurs, er nog niet te veel conclusies uit trekken.
Mede ook wel omdat de echte niet belgische toppers het Belgisch openingsweekend overslaan

). Je kan uiteindelijk niet met 15 bij de eerste 5 rijden... maar als er 15-20 renners wegrijden dan kan je echt nooit tactiek inroepen, dan zat je gewoon véééél te ver zat en als je goed bent gebeurt dat niet (buiten de eerste 20 een helling opdraaien)
can't wait.