Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat men nu plots alle overwinningen van Wout in 2020 gaat minimaliseren...

Die Tourwinst van Pogacar in 2020 is ook niets waard dan, de wereldtitel en winst in Brabantse pijl van Fluppe vorig jaar ook voor de vuilbak?
Nooit begrijpend lezen gehad op school?

Moesten ze gewoon in maart/april geweest zijn had hem die nooit gewonnen (want nog niet 100% na zijn blessure)

Altijd die zever dat de belgen een goeie koers gereden hebben. Dikke BS. Als ge de topfavoriet hebt en ge haalt alleens geen podium dan hebt ge gefaald, punt.

En voor de zoveelste keer dom gereden. Heel de wedstrijd het vuile werk opknappen & energie verbruiken en ge zet gewoon de fransen & italianen in een zetel in de laatste 20 km. Tsjongejonge, hoeveel keer moet dat nog gebeuren tegen dat ze hun strategie gaan aanpassen??

Altijd die zever dat de belgen een goeie koers gereden hebben. Dikke BS. Als ge de topfavoriet hebt en ge haalt alleens geen podium dan hebt ge gefaald, punt.

En voor de zoveelste keer dom gereden. Heel de wedstrijd het vuile werk opknappen & energie verbruiken en ge zet gewoon de fransen & italianen in een zetel in de laatste 20 km. Tsjongejonge, hoeveel keer moet dat nog gebeuren tegen dat ze hun strategie gaan aanpassen??
Afhankelijk vant parcours toch eens met meerdere speerpunten spelen. Remco had hier ook nog kunnen meespelen als hij al dat werk niet had moeten doen, maar bon. Tzal wel nog een tijdje duren tegen dat we een opvolger van Tommeke gaan krijgen.

Wat me ook stoort, constant de media die zit te hypen hoe we de sterke ploeg hebben en de topfavoriet hebben. We hebben al kweetni hoe lang het WK niet meer gewonnen. Dus stfu ivm dat we de topfavoriet hebben. Alaphil, MVDP, Colbrelli hadden elk evenveel kans als WVA.

En nu is het opeens van "we hebben een goeie koers" gereden. Hype, hype, hype en nu opeens tevreden met een vierde plaats en hoor amper ontgoocheling??? Manman

En dan mogen we nog van geluk spreken dat MVDP niet top is, of die was mee gesprongen met Alaphilippe.

Een ganse koers aan kop sleuren en nog geen medaille pakken, hier mogen we terecht ontgoocheld over zijn.

Wat me ook stoort, constant de media die zit te hypen hoe we de sterke ploeg hebben en de topfavoriet hebben. We hebben al kweetni hoe lang het WK niet meer gewonnen.

Mag ook wel es wat minderen.

En nu is het opeens van "we hebben een goeie koers" gereden. Hype, hype, hype en nu opeens tevreden met een vierde plaats en hoor amper ontgoocheling???
Ja, want de Belgische media was de enige die Wout bij de topfavorieten rekenden....

Achteraf is het altijd makkelijk. Ja, er hadden andere keuzes gemaakt kunnen worden, dat zeker. Maar dat achteraf de grond in boren is ook maar makkelijk. Als Wout hier wél een goede dag heeft, krijg je sowieso een ander verhaal.

Pfff, nog nooit zo gefrustreerd geweest tijdens en na de koers. Toch wel een ontgoocheling na 7u voor de TV.
Super wedstrijd tot 50km van de meet, maar dan hebben de Belgen toch zeer raar gereden?

• We rijden met 4 man achter EVP terwijl we 1 van de snelste mannen in het peloton hadden. Die 4 mannen vielen snel erna dan ook direct weg
  • In dat groepje met Van Aert en Stuyven is het dan Van Aert zelf die nog eens het gat naar het groepke van EVP dichtrijdt. Da valt toch niet te begrijpen? Stuyven weigert (terecht) om dit gat dicht te rijden en kijkt naar anderen waarop Van Aert het dan zelf maar doet
  • EVP wordt dan volledig opgeofferd terwijl de Belgen snelle mannen hebben en het duidelijk is dat andere ploegen (zoals Frankrijk) er een harde wedstrijd van willen maken. Je weet dat wanneer EVP zich aan de kant zet we sowieso met een groot probleem gingen zitten en er aanvallen gingen komen
  • Belgen zaten te ver bij die aanval van Alaphilippe. Als je ziet hoe weinig het scheelt op de top dan maakt het wel degelijk uit
  • Van Aert heeft in dat pokerspel daarna verschillende keren een gat laten vallen (als Stuyven mee was) om dan toch het gat zelf dicht te rijden
Al bij al een troost dat de beste man uiteindelijk nog de wedstrijd wint, zeker nadat de Fransen voor veel spektakel al gezorgd hadden.
Grote fan van Van Aert, maar nu toch de eerste keer het gevoel dat hij de Belgen geflikt heeft.

Evenepoel en Alaphilippe waren beste in koers

Nu uitkijken naar Parijs Roubaix
Ba wah ik vind dat men hier toch gemakkelijk praat (achteraf). Evenepoel speelde zijn rol als knecht. Dus ik durf niet te stellen dan had VA gewerkt voor Evenepoel of die laatste dan Alaphilippe had kunnen volgen. T'is gemakkelijker in een vrije knechtenrol te zitten dan als kopman.

Maar Evenepoel kan wel niets verweten worden. En VA was gewoon niet goed genoeg om Alaphilippe te volgen.

Dat je zo koerst is volkomen verdedigbaar MAAR als Alap op +40km een eerste bommetje dropt en VA kan niet mee dan moet je toch flexibel zijn met je tactiek en Evenepoel niet gewoon zich op kop laten leegrijden. Daar heb ik een probleem mee.

Bewijst juist niets

Ja hij had een rugblessure of denk je dat hij WK MTB zomaar laat schieten?

Die ronde was tenminste na andere wedstrijden.
Al had Wout die ook kunnen winnen.
Maar dit jaar moest hij in de grote wedstrijden in het voorjaar toch ook passen op cruciale moment (strade, E3 en RvV, MSR was relatief grote groep)
Ahja, schrik om weer van plankjes te vallen. Als je niet start kan je niet verliezen. Tuurlijk had die een blessure maar stop toch eens met altijd die dwaze comments. MSR die hij wint was ook na al enkele wedstrijden hoor.
Denk dat die rugblessure wel effectief een rol heeft gespeeld. Hoe VDP hier koerst dat is geen 100% fitte VDP.

Ik denk dat we enkel maar kunnen concluderen dat de hype volledig onterecht was. We maken nog geen 5% waar. Zelfs geen eremetaal. Dat stelt gewoon teleur. Tactiek van onze ploeg was gewoon niet voldoende.

Maar met Alaphillipe hebben we een mooie en terecht wereldkampioen. Maar je kan ook uw stoute schoenen aantrekken en zeggen dat Remco voor Julian heeft gereden, want ook hij was gebaat bij zijn werk.

Tuurlijk speelt die blessure een rol, heb mij gewoon laten gaan in het getrol van SomeDude.
We stellen inderdaad teleur maar de tacktiek vond ik alleszins niet slecht. Als VA de benen had hebben ze een perfecte wedstrijd gereden. Helaas gebleken dat dat nie zo was.

Terechte wereldkampioen. Die laatste zin hoeft dan wel weer niet. Dat geldt quasi voor elke renner die nog ergens een ploeggenoot had zitten.

Ja, want de Belgische media was de enige die Wout bij de topfavorieten rekenden....

Achteraf is het altijd makkelijk. Ja, er hadden andere keuzes gemaakt kunnen worden, dat zeker. Maar dat achteraf de grond in boren is ook maar makkelijk. Als Wout hier wél een goede dag heeft, krijg je sowieso een ander verhaal.
Ik heb geen kritiek op Van Aert maar op de media. En natuurlijk zit Wout bij de topfavorieten maar het wordt hier steeds afgeschilderd alsof wij dé enige topfavoriet in huis hebben terwijl hij gewoon deel uitmaakt van een 4-tal renners die topfavoriet zijn.

Ahja, schrik om weer van plankjes te vallen. Als je niet start kan je niet verliezen. Tuurlijk had die een blessure maar stop toch eens met altijd die dwaze comments. MSR die hij wint was ook na al enkele wedstrijden hoor.

Tuurlijk speelt die blessure een rol, heb mij gewoon laten gaan in het getrol van SomeDude.
We stellen inderdaad teleur maar de tacktiek vond ik alleszins niet slecht. Als VA de benen had hebben ze een perfecte wedstrijd gereden. Helaas gebleken dat dat nie zo was.

Terechte wereldkampioen. Die laatste zin hoeft dan wel weer niet. Dat geldt quasi voor elke renner die nog ergens een ploeggenoot had zitten.
Als er iemand trolled dan ben jij het wel met overal uw 'rugblessure' als zever te verkondigen.

Wedstrijd 1 na lockdown: strade
Week erop: MSR

Welke wedstrijden ervoor, die in januari-februari? :lol:

Dat je zo koerst is volkomen verdedigbaar MAAR als Alap op +40km een eerste bommetje dropt en VA kan niet mee dan moet je toch flexibel zijn met je tactiek en Evenepoel niet gewoon zich op kop laten leegrijden. Daar heb ik een probleem mee.
Daar ben ik het mee eens hé. Alleen was het dan al te laat volgens mij. Remco had toen al heel veel gegeven en moest zelfs even lossen toen Alaphilippe een eerste keer ging.

Heeft daarna er gewoon nog 15 km alles uitgeperst op kop. Maar ik denk niet dat je hem op dat moment nog gaan uitspelen als Schaduwkopman. Dat had je dan vanaf de start moeten doen

Mijn visie:

Niemand valt iets te verwijten. De Belgen hebben wat dat ze konden, maar tactisch was dit echt een heel slechte koers. Rijden achter Evenepoel, terwijl je daar druk kan leggen op andere teams (oké, geen oortjes). Maar ook het gehele gedoe rond Evenepoel dat een egoist is, niet voor het team rijdt, terwijl hij waarschijnlijk de beste Belg in koers was, en altijd een schaduwkopman moest zijn. Allemaal in kranten enzovoort gaan zeggen dat hij wel zal knechten en leeg rijden. En Merckx die dan nog eens zegt: we moeten hem niet meepakken, we moeten inzetten op één kopman". Het is overduidelijk dat ze allemaal ongelijk hadden. In theorie als Wout de beste is, ja, kun je dat doen. Maar Wout had een mindere dag en het is gevaarlijk om alle druk en alle aandacht op 1 pion te zetten, terwijl we naar eigen woorden het sterkste Belgie ooit hebben in de breedte (en zoveel mensen thuis moesten laten), oké.

En dan al die hype van de media en de kranten enzovoort, is allemaal niet nodig. Op dat vlak leren we het nooit. Wout kon niet verliezen. Wout was absoluut de topfavoriet, terwijl er daar zoveel andere renners zoals Alaphilippe, Colbrelli, Valgren rondfietsen en zoveel outsiders van niveau: Cort Nielsen, Mohoric, Pogacar, VDPoel, etc. rondfietsen, en die kunnen stuk voor stuk wel iets.

Beste man in koers heeft waarschijnlijk gewonnen (tenzij Evenepoel dat was, maar die heeft zijn kans niet gehad).

Daarnaast VDPoel rijdt niet om te winnen, hij rijdt om Van Aert te doen verliezen, en ja... mits dat VA niet goed was, was VDP ook niet mee. Ze laten allemaal gaatjes vallen met de veronderstelling dat VA de beste was, en moeten dan zelf uiteindelijk na een tijdje rijden, maar dan ben je al een verloren man. Deksel op hun neus. Kijk toch eens naar jezelf... .

En we moeten ook niet als kiekens zonder kop de koers zo in handen nemen, terwijl er landen zijn met een even sterke bezetting als wij, en een even goede kopman.

Eigenlijk 100% dit, natuurlijk als daar stopt met rijden gaan je kaarten wel face-up... nu spui je nog wat mist. Hoewel... aan de andere kant was dit parcours toch te zwaar om die minderen benen lang te verhullen. Iedereen ziet je ook uit het zadel komen en effen af passen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan