Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net extra time gezien. Remco zegt hier toch niets verkeerd? Blijkbaar was zijn rol de vrijdag nog niet 100% duidelijk en vraagt hij de zaterdag op de man af of hij ook mag rijden om te winnen. Het antwoord is neen en daar schikt hij zich in. Daarna antwoord hij gewoon eerlijk op de vraag of hij de benen had om te winnen. That's it. Hij doet zijn job en antwoord eerlijk.

Net extra time gezien. Remco zegt hier toch niets verkeerd? Blijkbaar was zijn rol de vrijdag nog niet 100% duidelijk en vraagt hij de zaterdag op de man af of hij ook mag rijden om te winnen. Het antwoord is neen en daar schikt hij zich in. Daarna antwoord hij gewoon eerlijk op de vraag of hij de benen had om te winnen. That's it. Hij doet zijn job en antwoord eerlijk.
Maar dat mag niet hé. Het is Remco, als die A zegt dan moest hij eigenlijk B zeggen. Had hij B gezegd dan had hij eigenlijk A moeten zeggen.

En dat is quatch he.
Vanaf het begin was het duidelijk dat alles op Van Aert werd gezet. Dat is meermaals op voorhand gezegd, iedereen wist het (het stond al weken in alle kranten), behalve Remco :rolleyes:. Als ik me niet vergis was het zelfs een voorwaarde om geselecteerd te worden, dat je in dienst van Wout zou rijden.
Zijn rol was ook binnen de ploeg duidelijk, buiten voor hemzelf blijkbaar, want zelfs tijdens de wedstrijd volgt hij de afgesproken tactiek niet.
(is er ook maar iemand die gelooft dat het de bedoeling was dat hij op 180 km van de meet mee in de aanval gaat om daar het grootste deel van het kopwerk te doen)

Ik ben absoluut fan van zijn sportieve prestaties en zie hem nog veel mooie dingen doen, maar ben steeds minder fan van de mens Remco.
Hij is zich in een sneltempo onpopulair aan het maken in het peloton, jammer.

Dat het tot zaterdag zou geduurd hebben vooraleer hij wist dat hij in dienst moest rijden kan idd toch enkel aan hemzelf liggen. Hoelang stond dat al niet in alle kranten. Hij reageert gepikeerd op Merckx omdat die zegt dat hij denkt dat Evenepoel toch zijn eigen kans zal willen gaan. Niks van aan zegt Evenepoel. Om dan zaterdag aan de bondscoach te moeten gaan vragen of hij toch niet ergens zijn eigen kans kan gaan?

Dat hij zo vroeg in de wedstrijd mee ten strijde trekt vind ik dan minder kwalijk. De andere landen stuurden toch ook veel vroeger dan verwacht hun subtoppers mee in de frontlinie. Als er bij die aanval van Cosnefroy en Cort geen 'deftige' Belg meezit zou ge ook nogal iets gehoord hebben.

lol jongens de tactiek wordt niet in de krant geschreven hé maar wel de dag ervoor in groep afgesproken is niet omdat de kranten zeggen dat iedereen voor VA moet rijden of dat er anders pek en veren klaar staat dat de renners zo dom moeten zijn om daar in mee te gaan

Het plan trok gewoon op geen ballen. Met zo'n ploeg alles op 1 iemand zetten is/was dom.

Elke keer opnieuw bejubelen ze DQS als ze weer eens winnen met hun wolfpack maar die tactiek toepassen op de Belgische ploeg daar dacht blijkbaar niemand aan.

Echt, hoe maak je van een mug een olifant...

Ik heb hier eerlijk vrij weinig verkeerd gezien of gehoord. Het enige wat ik wel heel flauw vond is dat er een hele week in de gazet staat "ik rijd 100% voor Wout" en dat je dan nu af komt met "ik snapte de tactiek niet helemaal." :unsure: "ok dan".

Maar al bij al dus vooral zwaar opgeblazen door de media weeral eens.

De reactie van Wout voelde voor mij dan eerder aan als een steek naar Sven... onvergeefelijk slecht gemanaged eigenlijk. Dit is eigenlijk niveau Marc Wilmots... beschamend. Je bombardeert 1 man tot je absolute grote kopman maar als die kopman dan heel duidelijk één vertrouweling mee wil kan dat niet. Op papier was de selectie 100% verdedigbaar, maar als Wout DE man is dan Van Hooydonck altijd in die selectie zitten punt aan de lijn.
Dat Wout nu zegt "ik had geen keus" (dan Remco te vertrouwen) zegt alles...

De Belgische roddelpers van Sporza is toch eigenlijk echt wel triestig en hyprocriet. Het weerspiegelt exact de toxische omgeving van sociale media en de constante druk waar ze zelf nota bene ook steeds over opinies schrijven en kritiek opgeven. Ondertussen nodigen ze wel een gast van 21 jaar (Evenepoel) en vorige week ook een keer Uytdebroeks (18 jaar) uit...

In diezelfde extra time aflevering wordt er ook kort gesproken over Cian Uijtdebroeks met de vergelijking als de "Nieuwe Evenepoel". Adrie van der Poel zegt terecht waar zijn we bezig met te vergelijken en die jonge mannen meteen druk op te leggen.

Vervolgens 2 minuten later over Thibau Nys, Ruben Van Gucht vrolijk opmerken is dit de nieuwe Van Aert/Van der Poel.

Ik heb hier eerlijk vrij weinig verkeerd gezien of gehoord. Het enige wat ik wel heel flauw vond is dat er een hele week in de gazet staat "ik rijd 100% voor Wout" en dat je dan nu af komt met "ik snapte de tactiek niet helemaal." :unsure: "ok dan".
Hij snapte het maar al te goed. Evenepoel is een kopman, een kopman in vorm, een kopman met ambitie. Die zag nu ook een mooie kans op een wereldtitel en daar is eigenlijk helemaal niets mis mee.

Alleen, zoals je zegt, als je zelf mee zit te verkondigen 'ik rijd 100% voor Wout', dan snap ik het wel dat je als Van Aert zijnde niet helemaal gelukkig bent als zo'n Remco 48u vooraf ineens begint te ijveren voor een vrije rol. Ik vermoed dat er toch wat spanningen vooraf (en misschien vooral achteraf) geweest zijn tussen de twee.

Veel is er voor de rest niet aan nee. Alleen vind ik dat je, als Remco zijnde, beter je woorden wikt en weegt naar buiten toe. Weinig zin om daar nu nog over te zeuren, dan moet je je mond maar open doen tijdens de tactische bespreking.

Echt, hoe maak je van een mug een olifant...

Maar al bij al dus vooral zwaar opgeblazen door de media weeral eens.

De reactie van Wout voelde voor mij dan eerder aan als een steek naar Sven... onvergeefelijk slecht gemanaged eigenlijk. Dit is eigenlijk niveau Marc Wilmots... beschamend. Je bombardeert 1 man tot je absolute grote kopman maar als die kopman dan heel duidelijk één vertrouweling mee wil kan dat niet. Op papier was de selectie 100% verdedigbaar, maar als Wout DE man is dan Van Hooydonck altijd in die selectie zitten punt aan de lijn.
Dat Wout nu zegt "ik had geen keus" (dan Remco te vertrouwen) zegt alles...
Kan je dat even verklaren? Want dat gevoel had ik nu toch niet meteen. Wout zegt zelfs letterlijk dat hij een pluim geeft aan de bondscoach voor zijn aanpak.

Kan je dat even verklaren? Want dat gevoel had ik nu toch niet meteen. Wout zegt zelfs letterlijk dat hij een pluim geeft aan de bondscoach voor zijn aanpak.
Omdat Wout verstandig genoeg is om te weten dat hij, zeker op dit moment, de bondscoach niet moet afvallen en al zeker niet publiekelijk. Wout gaat tactisch namelijk ook niet helemaal vrijuit.

Maar het feit dat hij zegt "ik had geen keuze" komt voor mij toch vooral binnen als "ik ben hier door de selectie zodanig in een hoekje gezet dat ik geen andere keuze heb dan op een aantal mensen te vertrouwen waar ik eigenlijk geen vertrouwen in heb".

Maar het is maar een idee, ik kan het ook volledig mis hebben.

Dat het maar rap zondag is, kunnen dan over iets anders klappen dant wk.
Wout had beter een Hooydonck meegekregen, ipv een Teuns. Dan heb je een deel knechten en Wout/ Stuyven / Remco als speerpunten. Enfin mss was de druk ook te groot. Volgend jaar in Australie zal er niet veel druk zijn.

Het grote probleem is dat Remco daar duidelijk aangaf dat hij gewoon niet akkoord was met de tactiek.
En dat de enige reden dat hij het gevolgd heeft is omdat er zoveel kritiek kwam dat hij geen teamplayer is. Hij heeft zich vol gesmeten, puur omdat hij geen andere keuze had. Maar hij heeft wel op zo een manier gereden dat de Belgen ook niet echt op een cruciaal moment iets aan hem hadden. In de finale daar moest hij werken, en niet waar hij nu gewerkt heeft.

Gewoon heel zijn passage was een steek onder water naar de bondscoach en naar Wout. Natuurlijk dat deze daar allesbehalve mee gediend is. Hij had gewoon zijn woorden moeten wikken en wegen, en dat heeft hij allesbehalve gedaan.

Die “ik had geen andere keus” van Wout is trouwens heel simpel te verklaren. Hij had geen andere keuze want Remco thuislaten was geen optie. Als Remco niet had meegewogen dan was het land te klein, iedereen had schande gesproken. Hij had dus geen andere keuze dan te vertrouwen op Remco en te vertrouwen dat hij hem geen nieuw OS-debacle ging flikken.

Het is trouwens onzin dat er maar één kopman was. Het mag nu toch al duidelijk zijn dat Stuyven de tweede man was. En dat het dus altijd de bedoeling was om hem ook in de finale te krijgen.

Remco maakt hier geen goeie beurt.

Wout maakt hier geen goede beurt. Absolute kopman zijn, ganse ploeg in dienst zelfs iemand als Evenepoel en dan falen op het moment van de waarheid voor eigen volk.

Wout maakt hier geen goede beurt. Absolute kopman zijn, ganse ploeg in dienst zelfs iemand als Evenepoel en dan falen op het moment van de waarheid voor eigen volk.

Maak je daarom geen goede beurt? Kopmannen verliezen vaker dan ze winnen hoor. Er wint er tenslotte maar één...

Maak je daarom geen goede beurt? Kopmannen verliezen vaker dan ze winnen hoor. Er wint er tenslotte maar één...
Jawel. Vraag maar aan Evenepoel die was niet goed op de OS en werd met de grond gelijk gemaakt en mocht daarna zelfs op het WK zijn eigen kans niet gaat en moest zich volledig opofferen.

Jawel. Vraag maar aan Evenepoel die was niet goed op de OS en werd met de grond gelijk gemaakt.

Wat eveneens onterecht was. Al werd die vooral aangepakt voor zijn 'nutteloze' aanval. Wat ook onterecht was, aangezien we niet weten wat er afgesproken was.

Sorry maar Evenepoel heeft wel overschot v. gelijk. De koers is verloren, dus wie zijn tactiek is mislukt en wie heeft als kopman gefaald.

Remco heeft in de koers wel al zijn kansen opgeofferd, dus ze moeten daar nu niet met een rel komen, want 't is de enige die gedaan heeft wat er moest gedaan worden (samen met Tim Declerq). De rest rijdt achter Remco, of kan het niet afmaken, dus die mogen gerust een paar toontjes lager zingen.

Alle respect voor Wout. Superseizoen gereden. Maar dan moet je nu niet met zo een zever afkomen, de enige waar hij naar moet kijken is zichzelf als er iets te verwijten valt. Idem voor Sven Vanthourenhout of elke andere renner dat achter Remco reed. Excuus v/d oortjes is makkelijk. De Belgen reden altijd van voor om de koers te controleren, dan moet je ook wel zien wie weg is, en wie je terugpakt. Daar heb je geen volgauto-instructies voor nodig, en je kan je nog altijd terugzakken voor meer informatie. En bovendien weten ze dat het een oortjesloze koers zou zijn, dus liggen slapen is geen excuus.

Op Remco valt echt niets te zeggen.

En Merckx & Vanthourenhout hebben het alletwee fout. Misschien was Merckx goed in koersen indertijd, maar voor koersanalyses enzovoort moet je toch elders zijn. Die heeft 50 jaar geleden gekoerst, tijden waren anders, jij reed de rest naar de kloten. Leuk voor jou. Jij bent de GOAT en iedereen erkent het incl. rivalen (uiteraard zeggen ze dat, ik verloor tegen God is leuker dan ik verloor tegen Jan Pierke), maar vandaag is het 2021.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan