Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het grote probleem is dat Remco daar duidelijk aangaf dat hij gewoon niet akkoord was met de tactiek.
En dat de enige reden dat hij het gevolgd heeft is omdat er zoveel kritiek kwam dat hij geen teamplayer is. Hij heeft zich vol gesmeten, puur omdat hij geen andere keuze had. Maar hij heeft wel op zo een manier gereden dat de Belgen ook niet echt op een cruciaal moment iets aan hem hadden. In de finale daar moest hij werken, en niet waar hij nu gewerkt heeft.

Gewoon heel zijn passage was een steek onder water naar de bondscoach en naar Wout. Natuurlijk dat deze daar allesbehalve mee gediend is. Hij had gewoon zijn woorden moeten wikken en wegen, en dat heeft hij allesbehalve gedaan.

Die “ik had geen andere keus” van Wout is trouwens heel simpel te verklaren. Hij had geen andere keuze want Remco thuislaten was geen optie. Als Remco niet had meegewogen dan was het land te klein, iedereen had schande gesproken. Hij had dus geen andere keuze dan te vertrouwen op Remco en te vertrouwen dat hij hem geen nieuw OS-debacle ging flikken.

Het is trouwens onzin dat er maar één kopman was. Het mag nu toch al duidelijk zijn dat Stuyven de tweede man was. En dat het dus altijd de bedoeling was om hem ook in de finale te krijgen.

Remco maakt hier geen goeie beurt.
Je kan gerust niet akkoord zijn met te tactiek maar die toch gewoon uitvoeren? Het zou andersom veel erger zijn. Het klopt wel dat de pers en enkele hier op het forum mee gedaan hebben met dat dwaas spelletje dat Remco geen teamplayer zou zijn. Cruciaal moment? Als Remco zich spaart tot het einde en hij volgt de aanval van Alaphilippe, wat doen we dan? Wout was niet eens in staat om die counter van Stuyven te volgen. Hij heeft gewoon perfect werk geleverd. Op het moment dat Alaphillipe aanvalt moet Wout gewoon reageren maar kon niet. Zo simpel kan het soms zijn.

Stuyven was helemaal geen kopman of tweede man. Die was gewoon de laatste man voor Wout, die moest hem afzetten op 200meter van de finish. Hij werd kopman omdat Wout gewoon de benen niet had.

Remco zegt daar echt niets verkeerd en het is eerder Wout en Sven (als het klopt van die tweet hierboven) die flauw reageren. Bestaat er voor jou een wereld waar Remco wel een goeie beurt maakt?

Stuyven was helemaal geen kopman of tweede man. Die was gewoon de laatste man voor Wout, die moest hem afzetten op 200meter van de finish. Hij werd kopman omdat Wout gewoon de benen niet had.

Remco zegt daar echt niets verkeerd en het is eerder Wout en Sven (als het klopt van die tweet hierboven) die flauw reageren. Bestaat er voor jou een wereld waar Remco wel een goeie beurt maakt?
Remco zei letterlijk dat Wout EN Jasper kopman waren, vooraf aangeduid.
Hij zegt overigens niks verkeerd op zich maar het is niet omdat je gelijk hebt dat het daarom ook slim is van dit even in de media te gooien. Als je een klein beetje verstandig bent hou je dit binnenskamers of doe je dit op zen minst geen 3 dagen na het WK als de wonden nog vers zijn.

De Victor zal een ander team mogen zoeken denk ik..
Da zal niet te lang duren na zo'n seizoen vermoed ik.

Laatst bewerkt:
Sorry maar Evenepoel heeft wel overschot v. gelijk. De koers is verloren, dus wie zijn tactiek is mislukt en wie heeft als kopman gefaald.
Op Remco valt echt niets te zeggen.
Als de op voorhand afgesproken tactiek niet gevolgd wordt, kan je niet zeggen dat die tactiek mislukt is ;)

Remco heeft de afgesproken tactiek niet gevolgd, dus daar kan je zeker wel iets op zeggen.

Zeggen dat Wout gefaald heeft vind ik ook wel overdreven. Hij had een mindere dag, maar had nog wel altijd top 10 kunnen rijden, dus zo slecht was hij ook niet. Hij heeft zelf ook al aangehaald dat als er iets is wat hij anders zou doen, is sneller tegen Jasper zeggen dat die zijn eigen kans mocht gaan. In mijn ogen is Jasper de enige die zou mogen klagen, maar die doet dat niet, die praat dat uit face-to-face met Wout i.p.v. via de media.

Je kan gerust niet akkoord zijn met te tactiek maar die toch gewoon uitvoeren?
Dus jij denkt dat de coach en de kopman de tactiek verkeerd hebben begrepen, maar Remco zou wel de afgesproken tactiek hebben uitgevoerd :confused2:
Wat ik flauw vind is de tactiek niet volgen en dan achteraf zeggen dat je wereldkampioen had kunnen worden.
Zo iemand zou ik niet in mijn team (sport of werk) willen hebben ze.
Op voorhand zeggen dat je mee doet met het afgesproken plan, dan iets anders doen, het team haalt niet het verwachtte resultaat en dan achteraf tegen de pers/manager zeggen dat het plan niet duidelijk was en dat je het zelf beter had kunnen doen.
Een echte teamplayer die Remco :sarcastic:

ps: Ik vond Jasper echt sterk rijden. Op de belangrijke momenten was hij daar en hij deed nog mee voor een podium.
Na de Smeysberg reed die mee het gat dicht op Alaphilippe. Ook in Leuven reageerde hij op de aanvallen. En hij reed bijna het gat dicht op Alaphilippe (als van Baarle mee had gereden dan waren ze erbij). Daar heeft hem zich wel kapot gereden waardoor hij naast het podium viel.

De Belgische roddelpers van Sporza is toch eigenlijk echt wel triestig en hyprocriet. Het weerspiegelt exact de toxische omgeving van sociale media en de constante druk waar ze zelf nota bene ook steeds over opinies schrijven en kritiek opgeven. Ondertussen nodigen ze wel een gast van 21 jaar (Evenepoel) en vorige week ook een keer Uytdebroeks (18 jaar) uit...

In diezelfde extra time aflevering wordt er ook kort gesproken over Cian Uijtdebroeks met de vergelijking als de "Nieuwe Evenepoel". Adrie van der Poel zegt terecht waar zijn we bezig met te vergelijken en die jonge mannen meteen druk op te leggen.

Vervolgens 2 minuten later over Thibau Nys, Ruben Van Gucht vrolijk opmerken is dit de nieuwe Van Aert/Van der Poel.
Klopt.. en alle "negativiteit" rond het WK wordt gevoed door de media die hier een smerig spel in speelt door zoals nu Wout en Remco tegen elkaar te willen opzetten.. Dit doen ze volgens mij bewust om zoveel mogelijk clicks en reply's te krijgen van supporters en volgers die elkaar in de haren vliegen.. Slim gezien want het brengt hun geld op. Een schande.. hier zou men eigenlijk moeten tegenin gaan op de één of andere manier. En alle media kanalen treffen evenveel schuld dezer dagen! 👎

Op naar Paris-Roubaix nu.. gaat het dan weer het gezever worden Wout vs VDP.. 🤨

Sowieso de koers is gereden, genoeg kansen nog voor alle drie. WK in eigen land proberen winnen is altijd zo tricky dat het meer een vergiftigd geschenk is dat het in eigen land wordt georganiseerd dan ergens anders.

Ben benieuwd wat ze met de bondscoach gaan doen eigenlijk. Niet ten nadelen van de persoon Vanthourenhout, maar die heeft naar mijn mening toch wat te weinig ervaring in het wegwielrennen.

Ben benieuwd wat ze met de bondscoach gaan doen eigenlijk. Niet ten nadelen van de persoon Vanthourenhout, maar die heeft naar mijn mening toch wat te weinig ervaring in het wegwielrennen.

Die heeft in zijn korte cariere als bondscoach toch al wat medailles binnen gehaald.
  • zilver OS wegrit
  • zilver en goud op het EK wegrit
  • brons EK tijdrit
  • zilver en 2x brons WK tijdrit
Ok het zijn wel de renners die het moeten doen, zeker op de TT maar weinig van zijn voorgangers die dit al voorgedaan hebben

En wat is precies de verdienste van een bondscoach op een tijdrit :-p? Mijn 87-jarige grootvader slaagt er ook wel in om Wout en Remco te selecteren en te zeggen "zo rap mogelijk rijden"

Hij heeft toch Serge Pauwels die hem bijstaat?
Of was dit enkel voor het wk?

En wat is precies de verdienste van een bondscoach op een tijdrit :p? Mijn 87-jarige grootvader slaagt er ook wel in om Wout en Remco te selecteren en te zeggen "zo rap mogelijk rijden"
tijdens de tijdrit zo niets, maar wel bij alles wat er voor komt. Verkenningen regelen, contacten houden met de ploegen ifv selecties, ...

Ik geloof nooit dat Remco en Wout niet al maanden wisten dat ze mee mochten naar de TT op het WK.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan