Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Of het zou natuurlijk ook kunnen dat een Olympische medaille niet niks is, hij dat misschien ook graag doet en laat ons zeggen dat olympisch goud toch niet niks is.
Volgend jaar kan hij terugkomen en terug strade en RVV winnen, Dus daar moet hij zich geen zorgen over maken.

En ik zou mij ook niet druk maken over die schifters. Dat wordt opgelost en als je voor de rest op een magnifieke fiets kan rijden is er niks om u zorgen over te maken.
Ik had het eerder erop dat hij niet Cared tijdens de koers 😁. Ik denk dat 99percent zou afgestapt zijn op dat moment en niet meer op de kop van de koers gaan sleuren.

Dat van de OS deel ik je mening.

Trouwens de HLN podcast met Museeuw en vader vdp As ook wel amusant om te luisteren. Altijd wel goede en eerlijke analyses

Nobody cares voor Olympisch goud? 😆 Daarom dat bijna iedere sporter gefascineerd is door de spelen. Zegt veel meer dan al die titels in het veld o.a., wat een bene liga is. Zou een ferme prestatie zijn moest hij daar de gouden medaille kunnen wegkapen, maar zijn concurrentie is daar toch net iets anders.

Jij moet volgens mij echt wel de grootste fanboy van alles wat België voortbrengt zijn. Beter dan Nicole en Hugo wordt het ook niet zeker? Wat is Marco Borsato toch een arrogante zak zeg!

Een beetje serieus blijven ook graag. VdP is allesbehalve arrogant, en jij mag vinden dat dat wel zo is. Maar dan ben je gewoon fout en simpeler wordt het niet.
Over Remco, je kan ook chauvinistisch en fan van hem zijn. En daarnaast ook gewoon erkennen dat hij hier een oliedomme uitspraak doet. Het is belangrijk dat je met uw beide voetjes op de grond blijft, zijn palmares is ook nog niet van die grote dat je u al de grote vedette moet wanen. Laat staan zulke uitspraken moet doen over een andere renner en zo in de naam van uw hele ploeg spreken.
De manager van Jumbo-Visma heeft een punt, wat groenewegen deed was verwerpelijk en daarvoor is hij ook gestraft. Maar je kan niet alles bij hem leggen, en je kan hem ook niet blijven straffen. Wees maar gerust dat Groenewegen echt nog worstelt met zijn daden, maar op het einde van de dag had dit bij veel renners kunnen gebeuren.
Bedankt voor het compliment . Ik ben gewoon een zeer grote koersliefhebber dat is alles en ben recht voor de raap. Dat is ook het nadeel van mijn autisme jammergenoeg.. dat ik soms beter zou zwijgen en ja-knikken.

Als je Remco zijn parkoers volgt tot nu toe.. weet je ook goed genoeg dat hij één van de grootste talenten is die we al hebben gezien in België. Zijn palmares is op de korte tijd dat hij nu prof is al heel aardig en daar zouden veel renners van dromen op het einde van hun carriëre. Blijkbaar is het hier verboden om fan te zijn van een renner en mag je enkel algemeen wielerliefhebber zijn. Die indruk krijg ik toch. BTW: Ik heb niets tegen Groenewegen.. die is idd genoeg gestraft en daarmee is de kous af.

Vraag mij trouwens af waarom jij mij zo aanvalt? :(

Mooiste moment was niet de spurt van wout zelf , maar hoe DCQS plots helemaal werd weggeblazen in de voorbereiding door jumbo
Ik vond DQS opvallend afwezig in het algemeen. Je moet er natuurlijk wel bijzeggen dat hun echte sprintersploeg in Parijs-Nice zit. Als je dan ook nog ziet dat Ballerini en Hodeg alletwee meesprinten ipv 1 aan te trekken voor de ander... redelijk optimistisch toch wel imo. In een veld met Ewan, Merlier, Gaviria en Van Aert heeft geen van beide een realistische kans, zeker niet in zo'n rechttoe rechtaan sprint. Dan verhoog je u kansen zeker niet door met 2 gewoon maar u ding te doen...
Merlierke ook wel met terug een serieuze streep getrokken... positioneren kon beter (om het zacht uit te drukken :scream:) laat zich insluiten als een junior...
Hij zit qua pure sprintsnelheid momenteel wel dicht tegen de absolute wereldtop denk ik

Van Aert gewoon indrukwekkend, komt al eens met zijn neus in de wind in de buurt van de rode vod en doet het van daar helemaal alleen. Gaat ook heel vroeg aan maar er is niks aan te doen...

Hopelijk eens een rechtstreeks duel tussen hem en Merlier in de volgende ritten.
Ewan en Merlier waren afgetekend de 2 snelsten vandaag.
Ewan zat gewoon 2 plaatsen te ver en was een beetje verrast dat Van Aert zo vroeg aan ging denk ik, moest ook zelf vol in de wind sprinten omdat er andere renners in Van Aert zijn wiel reden.
Merlier zat op 400m 30ste oid... belachelijk ver alleszins. Hij moet zelfs nog aangaan als Van Aert al 100m aan het sprinten is precies. Moet ook vol in de wind sprinten aan de overkant van de baan en remonteerd nog gemakkelijk 10man in de laatste 100m. Zet Merlier in de trein van DQS en hij wint 4 Tour ritten dit jaar volgens mij. Als Patje eind van zijn contract Hodeg dumpt... zou hij dan op de koffie gaan bij Merlier? :unsure:

Los van dat alles, Van Aert gewoon verdiend gewonnen natuurlijk. Op het juiste moment vooraan afgezet door zijn ploeg en zich dan niet laten wegdrummen (is natuurlijk ook 2x zo breed als de gemiddelde andere spurters :unsure:) in de laatste 1500m EN op het exact goeie moment aangaan.

Nobody cares voor Olympisch goud? 😆 Daarom dat bijna iedere sporter gefascineerd is door de spelen. Zegt veel meer dan al die titels in het veld o.a., wat een bene liga is. Zou een ferme prestatie zijn moest hij daar de gouden medaille kunnen wegkapen, maar zijn concurrentie is daar toch net iets anders.
natuurlijk wil hij dat goud.

Ik bedoel maar, hij trekt zich niets aan wat de rest vind, hij doet gewoon z'n eigen ding. En das dus ook voor het MTB olympisch goud gaan, waar de halve wereld zegt van laat dat gewoon liggen en ga op de weg fietsen voor de prijzen binnen te halen.

Ik apprecieer zulke renners wel, er zijn er in het verleden al teveel in een keurslijf geduwd waarvan ze achteraf niet tevreden zijn.

Ik heb nu al een paar podcasts gehoord waarin vader VDP in spreekt en ik moet zeggen dat het altijd aangename podcasts zijn waar er (imho) veel waarheid in zit en hij z'n eigen of z'n kind niet voortrekt tegenover de rest. Daar kunnen heel wat andere mensen wel iets van leren.

Los van de sprint in Tirreno en het kabinetstukje van Roglic in Parijs-Nice is vooral Michael Matthews mij heel hard opgevallen gisteren. Die ging echt lang en vlot mee op die slotklim om dan bij die tussensprint (midden op een klim van 7km??? :unsure:) verschroeiend uit te halen en dan rustig binnen te lopen. Was dat met een duidelijk plan in het achterhoofd? Poggio simulatie? Stevige klim en dan een stevige versnelling naar het einde toe?

Als Fabio terugkomt op niveau heeft Patje al 2 topsprinters natuurlijk
Vanuit Patje zijn optiek kan je nooit genoeg sprinters hebben... hoe meer sprinters, hoe meer kansen op winst. Winnen is winnen, zelfs als het onder de kerktoren is.

Hoewel ik geen idee heb hoe goed zijn vorm op de mtb momenteel zou zijn was hij pre Corona samen met Schurter toch de topfavoriet, met een Schurter wiens allerbeste dagen voorbij lijken door de leeftijd geef ik hem toch wel wat kans.

Hoewel ik geen idee heb hoe goed zijn vorm op de mtb momenteel zou zijn was hij pre Corona samen met Schurter toch de topfavoriet, met een Schurter wiens allerbeste dagen voorbij lijken door de leeftijd geef ik hem toch wel wat kans.
vorm zal hetzelfde als op de weg zijn, alleen techniek he :p

Vieren.. zeer zeker wel maar doe effe normaal ipv een overdreven vuistenshow.. Armen wijd in de lucht zoals Wout vandaag bv.
Ik heb Wout niet zo lang geleden over de finish zien komen met zijn duim in zijn mond. Hij wilde op die manier de geboorte van zijn zoontje vieren. Daar is toch niks mis mee.
En zo is er ook niks mis met de vuistenshow van MVdP. Hij was bijkbaar heel blij. En terecht. Hoe vaak heb je de kans op VanAert, Allaphillipe, Bernal en Pogacar in 1 race te kloppen, en dat dan nog eens met zulke cijfers. Op GCN zijn ze er al lang uit. Wat Matthieu daar deed was fenomenaal. Geen enkele coureur, nu of in het verleden, heeft ooit zulke cijfers neer gezet. Is zijn vuistenshow dan overdreven ? Ik vind van niet. En hoe je erbij komt dat die vuistenshow een bewijs is dat hij arrogant is en een slechte verliezer is, is mij al helemaal een raadsel.

VDP was indrukwekkend in de Strade.. zonder enige discussie, echter er zijn renners (Alaphillipe, Wout VA..) die nog niet op hun absolute top zitten maar die komt eraan.. Pieken iets later en dat is hun goed recht.
Is iets later pieken dan het excuus ? Piekt Wout dan zoveel later ? Hij heeft toch ook pas gewonnen of niet soms ? In elk geval zullen er meer dan enkele procentjes bij moeten komen indien hij Matthieu wil kloppen in de RVV en PR. Indien Matthieu zijn niveau kan houden zal Wout wattages moeten trappen die hij nooit eerder getrapt heeft om te winnen. Niet dat ik hem dat niet gun hoor, maar ik vind "hij piekt wat later" nogal een zwak excuus.

En neen, ik zal nooit fan zijn van VDP ook al is hij een steengoed renner
En dat vraagt ook niemand. Er is niks mis met niet fan te zijn van iemand. Er is wel een probleem met iemand arrogant en een slechte verliezer te noemen wanneer je die kerel niet eens kent. Ik vind geen van beiden arrogant. Ik vind ze allebei een verademing om te horen en om naar te kijken. Ik heb liever dat Matthieu wint, maar dat heeft niks met de persoonlijkheid van 1 van beiden te maken. Dat heeft gewoon te maken met hun stijl. Ik geniet gewoon meer van de rijkunsten en de techniek van Matthieu. Dat vind ik belangrijker dan het feit dat hij geboren is aan de andere kant van een denkbeeldige lijn. Hij woont naar het schijnt trouwens aan dezelfde kant van die lijn dus ik zie echt het probleem niet.

Als ja van achteruit komt ben je meestal sneller dan degene die op kop sprint. tenzij je overtuigend de sterkste bent.
Klopt, omdat je een gigantisch aero voordeel hebt. Als je de sprint van gisteren van bovenaf bekijkt ga je wel zien dat dat voordeel, zeker voor Ewan, gisteren eerder beperkt was. Ewan kon wel vertrekken in het wiel (Wout ook) maar eens hij zen sprint inzette had hij hooguit wat voordeel van de renners die net links van hem reden, voor de rest reed hij het grootste deel van zijn sprint ook gewoon in de wind. Merlier kwam op rechts uit het wiel van de mannen van DQS maar reed de laatste 150m ook gewoon vol in de wind.

Toch nog heel anders dan die waanzinnige remonte van Ewan in de Tour van vorig jaar, dat was 100% in de wielen tot de laatste 25 meter.

Dat vind ik belangrijker dan het feit dat hij geboren is aan de andere kant van een denkbeeldige lijn. Hij woont naar het schijnt trouwens aan dezelfde kant van die lijn dus ik zie echt het probleem niet.
Volgens mij is Mathieu gewoon in België geboren hoor... :)

Volgens mij is Mathieu gewoon in België geboren hoor... :)
Goed mogelijk hoor. Ik heb er geen idee van :) . Interesseert me eigenlijk ook geen bal.
Natuurlijk zag ik hem liever in het zwart-geel-rood rijden dan in die Hollandse trui, maar ik ga er niet wakker van liggen. Als je hem hoort praten hoor je toch duidelijk dat hij eigenlijk een Belg is. Een Nederlands accent hoor je helemaal niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan