Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onverhoopt?
Hij is volgens iedereen hier veel beter in vorm dan bij de OS, en stond slechts 2 man aan de start die voor hem waren daar.

Nee dit is gewoon een te verwachten 3e plaats.
Als je het zo wil bekijken:

Verliest gisteren 7' op Ganna, OS 1'12
Verliest gisteren 14' op Kung, OS 1'13
Wint gisteren 37' op Asgreen, OS verliest hij 29'

Zelfs als je het op gelijke afstand wil analyseren doe je de (verlies)tijden van het EK x2 en boekt hij precies toch serieuze progressie tegenover OS.
Laten we ook niet flauw doen, mannen als Bissegger en Affini kunnen ook serieus tijdrijden. Die konden of mochten niet deelnemen aan de OS.

Laatst bewerkt:
Dat 'dit is geen parcours voor Remco' niet klopt, die kan op elk parcours uit de voeten (tenzij mss een gravelparcours :unsure:)
Niemand heeft dat hier gezegd, enkel dat een Kung/Ganna een meer voordeliger parcours voor hun vinden. Mijn vraag was wat de relevantie is tussen tijdverschillen 2 jaar terug en nu. Dat zegt niets over de huidige vorm.

Onverhoopt?
Hij is volgens iedereen hier veel beter in vorm dan bij de OS, en stond slechts 2 man aan de start die voor hem waren daar.

Nee dit is gewoon een te verwachten 3e plaats.
Mis. Zoals Cerv.be stelt houdt hij nu Asgreen achter zich die op de OS een halve minuut voor hem eindigde.

Probeer nog een keer, liefst in zwam...

Het is ook zijn schuld niet dat er anderen niet deelnemen. Je moet namelijk eerst deelnemen om een prijs te kunnen rijden. Maar die anderen hun vorm was misschien minder momenteel?

Het gewicht bemoeilijkt in een vlakke tijdrit zonder veel bochten voornamelijk de rolweerstand. Evenepoel zal met zijn gewicht (+fiets) gemiddeld een rolweerstand van +/- 40 watt hebben bij 55 kmph. Een renner zoals Ganna heeft een rolweerstand van +/- 55 watt bij 55 kmph. Ganna moet los van alle andere factoren op het vlakke sowieso 15 watt meer trappen dan Evenepoel bij die snelheden om even snel te kunnen gaan.

Dit is niet het enige. Een zwaardere renner zal over het algemeen vooral een stuk minder aerodynamisch zijn omdat zijn volume groter is. Van Evenepoel wordt gezegd dat zijn frontaal oppervlak het kleinste is van alle Belgische profs. De berekening hiervan is veel complexer dan die van de rolweerstand. Ik neem aan dat Evenepoel hier op Ganna een voordeel heeft van gemakkelijk 50-60 watt bij dezelfde snelheid door de luchtweerstand.

Alles samen moet een Ganna dus 65-75 watt meer trappen om bij die snelheden even snel te gaan op het vlakke.

Ganna heeft vorig jaar een testinspanning van 13'21" aan 525 watt geleverd, i.e. 6.4 w/kg. Evenepoel zit over 13 minuten vrij zeker aan nog geen 450 watt ofwel een kleine 7.5w/kg. Gisteren is gebleken dat het verschil (over de dubbele afstand) redelijk klein is. Er zitten een paar afrondingsfouten in, maar reken maar dat Evenepoel gemakkelijk 1 watt/kg meer moet stampen dan Ganna om even snel te rijden op het vlakke, maar dat dit in absolute wattages wel nog een stuk minder is dan de Italiaan.
Merci voor de fijne uitleg!
Je ziet wel aan Remco z'n tijdrithouding dat ie perfect aerodynamisch zit. Die z'n hoofd zit precies tussen z'n stuur. Bijna zoals Cav of Ewan sprinten :D

Niemand heeft dat hier gezegd, enkel dat een Kung/Ganna een meer voordeliger parcours voor hun vinden. Mijn vraag was wat de relevantie is tussen tijdverschillen 2 jaar terug en nu. Dat zegt niets over de huidige vorm.
Nee maar doen alsof dit onverwacht is terwijl hem volgens half het forum hier in bloedvorm zit en hij op zijn 19! op gelijkaardig parcours EK TT wint tegen dezelfde mannen dan mag je toch ook minimaal podium verwachten nu he.
Mis. Zoals Cerv.be stelt houdt hij nu Asgreen achter zich die op de OS een halve minuut voor hem eindigde.

Probeer nog een keer, liefst in zwam...
Asgreen had ik over het hoofd gezien (ken ook niet gans de uitslag OS uit mijn hoofd), maar die etaleerde nu ook geen hoogvorm in benelux tour (al was zijn TT daar wel nog ok)

Als je het zo wil bekijken:

Verliest gisteren 7' op Ganna, OS 1'12
Verliest gisteren 14' op Kung, OS 1'13
Wint gisteren 37' op Asgreen, OS verliest hij 29'

Zelfs als je het op gelijke afstand wil analyseren doe je de (verlies)tijden van het EK x2 en boekt hij precies toch serieuze progressie tegenover OS.
Laten we ook niet flauw doen, mannen als Bissegger en Affini kunnen ook serieus tijdrijden. Die konden of mochten niet deelnemen aan de OS.
Zou maar raar zijn als zijn vorm naar beneden zou gaan he?
Bissegger en Affini hebben op TT parcoursen alla OS nog niet meegedaan voor de knikkers als ik het zo uit mijn hoofd bekijk

Laatst bewerkt:
Zoals ik op voorhand zei, waren de wattagekanonnen op dit parcours in het voordeel: voor mij zijn dat Ganna, Bissegger, Affini en Kung. Niet toevallig staan die alle 4 helemaal bovenaan in de uitslag. Dat Evenepoel zich daar tussen heeft kunnen positioneren vind ik echt heel sterk. Ook van Walscheid trouwens. Chapeau.

Nee maar doen alsof dit onverwacht is terwijl hem volgens half het forum hier in bloedvorm zit en hij op zijn 19! op gelijkaardig parcours EK TT wint tegen dezelfde mannen dan mag je toch ook minimaal podium verwachten nu he.
Dat zit vooral in uw hoofd denk ik, dat een half forum hem in bloedvorm ziet...
Evenepoel eindigt 18e in dezelfde tijd als Herregodts in de tijdrit in de Benelux tour. Natuurlijk was een medaille op het EK voor Evenepoel dan onverhoopt.
Asgreen had ik over het hoofd gezien (ken ook niet gans de uitslag OS uit mijn hoofd), maar die etaleerde nu ook geen hoogvorm in benelux tour (al was zijn TT daar wel nog ok)
Asgreen was heel sterk in de Benelux tour, en stond 2e in het AK tot zijn ketting eraf ging in de finale van de rit naar Riemst.

Wat dan gezegd van Küng in de Benelux tour? Nu EK worden, maar toen eindigen achter Bissegger en Affini, in een even vlakke tijdrit als op het EK. Loop je daar ook zo over te zeiken? En wat doen Bissegger en Affini fout?
Wat vind je van Dumoulin? Terug op niveau in de Benelux tour, maar daarna liever op training een pols breken dan een grote kans op een medaille op het EK? Kan je daar ook eens jouw mening over geven?

Zou maar raar zijn als zijn vorm naar beneden zou gaan he?
Bissegger en Affini hebben op TT parcoursen alla OS nog niet meegedaan voor de knikkers als ik het zo uit mijn hoofd bekijk
Nogmaals, niemand zegt hier dat hij in bloedvorm zit. Frustrerend dat je zo uw gelijk wilt halen. De initiële discussie was dat het helemaal niet duidelijk is dat hij niet in een betere vorm zit dan op de OS. Probeer ook eens gewoon te antwoorden op mijn vraag ipv telkens met stellingen te gooien.

Is hier ondertussen ook al duidelijk aangegeven door andere gebruikers dat u argumenten op niets slagen. Voor de ene geldt het wel, de andere niet.

Dat zit vooral in uw hoofd denk ik, dat een half forum hem in bloedvorm ziet...
Evenepoel eindigt 18e in dezelfde tijd als Herregodts in de tijdrit in de Benelux tour. Natuurlijk was een medaille op het EK voor Evenepoel dan onverhoopt.

Asgreen was heel sterk in de Benelux tour, en stond 2e in het AK tot zijn ketting eraf ging in de finale van de rit naar Riemst.

Wat dan gezegd van Küng in de Benelux tour? Nu EK worden, maar toen eindigen achter Bissegger en Affini, in een even vlakke tijdrit als op het EK. Loop je daar ook zo over te zeiken? En wat doen Bissegger en Affini fout?
Wat vind je van Dumoulin? Terug op niveau in de Benelux tour, maar daarna liever op training een pols breken dan een grote kans op een medaille op het EK? Kan je daar ook eens jouw mening over geven?
1) Evenepoel was toen ziek.
2) Er was geen rit naar Riemst. Er is wel een rit gestart maar de belangrijkste ritten waren in het weekend en heb enkel zondag gezien maar daar moest hij toch passen toen Mohoric ging
3) Maar de helft van de afstand + losse TT blijft ander gegeven. En Kung moest toen mss nog even rodderen na spelen ofzo, sommige hebben dat nodig. Zijn motivatie voor EK zal ook wel groter geweest zijn
4) Tom verkoos liever om door te trainen richting WK.

Laatst bewerkt:
1) Evenepoel was toen ziek.
2) Er was geen rit naar Riemst. Er is wel een rit gestart maar de belangrijkste ritten waren in het weekend en heb enkel zondag gezien maar daar moest hij toch passen toen Mohoric ging
3) Maar de helft van de afstand + losse TT blijft ander gegeven. En Kung moest toen mss nog even rodderen na spelen ofzo, sommige hebben dat nodig. Zijn motivatie voor EK zal ook wel groter geweest zijn
4) Tom verkoos wss liever om door te trainen richting WK.
Allez, hij was ziek maar 2 weken later fit genoeg om een EK-medaille te pakken. Dat maakt zijn prestatie des te mooier zeg.

Jadieja, de rit Riemst-Bilzen inderdaad. Op een landkaart ga je ze nog niet eens uit elkaar kunnen houden, maar kom. Wel uitspraken doen over Asgreen zijn vorm, maar de eerste 5 ritten niet gezien hebben? Als je dan toch aan scorebordjournalistiek doet, dan zie je ook dat in die rit naar Bilzen amper 33man in dezelfde tijd binnenkomt. Nadien heeft die mss ook die ziekte van Evenepoel opgepikt, wie zal het zeggen?

Iemand pakt een bronzen medaille, maar jij bent de enige die hier komt stellen dat het mager is want 2 jaar geleden was het goud.
Maar als je dan op dezelfde idiote redenering doorgaat en vraagt wat er dan scheelt met Asgreen, Dumoulin, Bissegger en consoorten, dan komen er bij jou de meest krakkemikkige argumenten of neutrale antwoorden uit.

Allez, hij was ziek maar 2 weken later fit genoeg om een EK-medaille te pakken. Dat maakt zijn prestatie des te mooier zeg.

Jadieja, de rit Riemst-Bilzen inderdaad. Op een landkaart ga je ze nog niet eens uit elkaar kunnen houden, maar kom. Wel uitspraken doen over Asgreen zijn vorm, maar de eerste 5 ritten niet gezien hebben? Als je dan toch aan scorebordjournalistiek doet, dan zie je ook dat in die rit naar Bilzen amper 33man in dezelfde tijd binnenkomt. Nadien heeft die mss ook die ziekte van Evenepoel opgepikt, wie zal het zeggen?

Iemand pakt een bronzen medaille, maar jij bent de enige die hier komt stellen dat het mager is want 2 jaar geleden was het goud.
Maar als je dan op dezelfde idiote redenering doorgaat en vraagt wat er dan scheelt met Asgreen, Dumoulin, Bissegger en consoorten, dan komen er bij jou de meest krakkemikkige argumenten of neutrale antwoorden uit.
Hij had maagproblemen (vooral op de dag van TT), hij had geen ziekte die hem dagen van de fiets gehouden heeft he

Waar heb ik gezegd dat het 'mager' is? Nergens
Deze 3e plaats ligt gewoon in de lijn van verwachtingen

En ja benelux wordt altijd beslist in het laatste weekend in de Vlaamse/Waalse Ardennen. En daar moest hij passen
Wanneer hebben Asgreen en Bissegger al EK gewonnen?

En waarom zou Dumoulin moeten starten als hem daar geen zin in heeft?

Toon mij 1 post waar er gezegd wordt dat Remco in bloedvorm zit? Veel succes met de zoektocht. En dan nog half het forum :rofl:

Zoals al eerder aangehaald en ook gisteren bewezen. Hij is beter in vorm dan enige tijd geleden. Behaalde een knappe 3de plaats achter 2 toptijdrijders en laat menig goeie tijdrijder achter zich.

Dus hij eindigt achter nr 1 en 2 van die lijst maar voor de nr 4,6,8,10,... terwijl hij zelf maar 25ste staat (ok vooral door zijn blessure). Dus om nu te zeggen dat het zomaar normaal is dat hij voor die andere eindigt :sarcastic:

Hij had maagproblemen (vooral op de dag van TT), hij had geen ziekte die hem dagen van de fiets gehouden heeft he

Waar heb ik gezegd dat het 'mager' is? Nergens
Deze 3e plaats ligt gewoon in de lijn van verwachtingen

En ja benelux wordt altijd beslist in het laatste weekend in de Vlaamse/Waalse Ardennen. En daar moest hij passen
Wanneer hebben Asgreen en Bissegger al EK gewonnen?

En waarom zou Dumoulin moeten starten als hem daar geen zin in heeft?
Zie onderstaand. Tussen alle positieve reacties op zijn prestatie is onderstaande het enige wat je over je lippen krijgt.
In 2019 wint hem met 20-22 sec voor op Kung-Ganna op gelijkaardig parcours.
Hoe noemen ze dat weer, een anti-supporter zeker?

Done!

Nee dat was om aan te tonen dat Remco ook al in verleden bewezen heeft dat hij op vlakke parcoursen van 22km gewoon goed presteert

Maar blijkbaar moet uw broekje nat zijn na elke wedstrijd van Remco of je bent anti-supporter
Blijkbaar moet jij al quotes van anderen aanpassen om toch maar enigszins uw punt een beetje te kunnen verdedigen.

Maar ik heb het gevoel dat we het toppunt van uw onzin nog niet bereikt hebben!

Reverz zegt letterlijk zelf dat hij niet in bloedvorm is en als je zelf niet snapt dat Shiftyke aan het zwanzen is dan ben je wel zelf heel ver weg
Dat is van de beloften dat telt niet

Dat jij niet doorhebt dat ik daarop inpik dan ben je heel ver weg
Feit is dat je van Remco op elke EK TT gewoon medaille mag verwachten, of dat nu biljart vlak is of een col op en af
Dus nee deze 3e plaats is niet 'totaal onverwacht' zoals sommige hier die nochtans ook zijn vorm 'veel beter als op de OS' vinden, terwijl hij daar op de TT ook een degelijke prestatie leverde.
En hoe zit het met de vormcurve van Evenepoel? "Na de hoogtestage in Livigno ben ik toch nog een paar procentjes verbeterd. En dat is goed, want in de Giro merkte ik dat ik toch wel nog werk had", klinkt het.
"Bij het BK voelde ik me ook nog groeien, maar met die stage heb ik de nodige procentjes gevonden om top te zijn op de Olympische Spelen. Ik heb er in elk geval alles voor gedaan."

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan