5. Je moet eens kijken wie er in de Benelux tour voor stuyven was op de kasseienrit. , stuyven is heel goed zeker en kan er heel veel aan ook in een sprint. Maar ik ga toch liever met Wout naar de meet dan met Stuyven.
Dit vind ik dus ook. Ik heb veel sympathie voor Stuyven, maar echt vaak maakt hij het toch niet af hé... Dit jaar voorlopig 1 overwinning (wel een hele mooie
), vorig jaar 1 en in 2019 ook 1. Dus om daar nu zoveel vertrouwen in te hebben voor dé koers van het jaar? Hij is zeker niet kansloos als de koersomstandigheden meezitten maar de kans dat we met hem verliezen is veel groter. Het beste scenario lijkt mij dat er op 50-60 km van de aankomst een groepje wegrijdt met Evenepoel of Campenaerts én een andere snellere Belg (bvb Stuyven). Dan kan er tactisch gespeeld worden in de kopgroep en moeten de Belgen achteraan niet rijden. Van Aert is altijd mee als er in de laatste of voorlaatste ronde wordt gevlamd van achteruit.
Nachtmerriescenario: Evenepoel die als enige Belg mee in een kopgroep zit, denkt dat hij er wel vanaf kan geraken en dus volle bak meerijdt maar dan op een sterke renner botst die hem makkelijk klopt in de sprint. Dan staat het land op zijn kop. Misschien is het niet slecht dat Remco dit op het EK al heeft meegemaakt, dat maakt de kans kleiner dat hem nog eens overkomt.

.. allez dan.. In elke andere koers is een tweede plaats mss niet veel waard maar op kampioenschappen zie ik dat toch anders hoor