Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zou ik toch mee oppassen in de toekomst. Voor je het weet, heb je een resem vuisten in je gezicht.
Kan altijd, is een risico dat je neemt.
maar we waren ook niet met weinig mocht het escaleren (wat niet onze bedoeling was uiteraard).

Ze namen het trouwens nog goed op. Volgens hen was het maar om te lachen :sarcastic:.
Heeft Van Baarle veel aan natuurlijk als hij boe-geroep hoort.

Philipsen is toch ook wel een mooi palmares bij elkaar aan het fietsen. Sprokkelt ook mooi punten voor de ploeg.

Daar bij de broeders Roodhooft hebben ze toch ook wel goud in handen. Die

Als de weerkaarten zo blijven (en ik hoop wel) dan wordt zondag een spektakeleditie. Windstoten tot 110 km/u + KLETSNAT rond de middag. Zou misschien milderen rond het piekuur, maar het is nog 6-7 dagen vooruit. In alle waarschijnlijkheid kan dit wel nog wat meevallen, zeker als de regen van tijdstip opschuift of de depressie wordt elders ingetekend.

Maar met dat de steentjes er nu al nat liggen, en het er op dat vlak niet beter gaat worden, en vooral dat zondag wellicht toch wel een slechtweer dag wordt, of indien niet het die nacht of morgen gigantisch zal gegoten hebben, denk ik toch dat het op dat vlak eerder een natte Roubaix wordt (en dat is al een tijdje geleden).

12z = 14 uur dus hier zou in theorie van windstoten al net voorbij zijn, maar ja ze starten al rond 10-11 uur dus dan zou de voorbereiding op de finale toch al wat problemen met zich meebrengen, en zoiets kruipt dan in de kleren (maar de details zijn voor later). En het is nog iets te ver vooruit, maar ik hou het wel in de gaten.

Ik denk wel dat het geen windstoten tot 110 km/u worden. Dat zou me sterk verbazen als dat nog zo is zondag (en dat is ook wat te veel, dus maar goed ook), want dan riskeer je dat de koers niet doorgaat.

v9UUraW.png

4ETjnHv.png

Laatst bewerkt:
Ik ga er heel eerlijk in zijn voor mij moet dat allesbehalve.
Parijs-Roubaix is al een zware koers zoals hij is. Daar hoeft geen felle regen of windstoten bij. Ja dat is spectaculair om naar te kijken, maar tegelijk ook levensgevaarlijk voor de renners. Het seizoen is wel gedaan, maar u bezeren komt altijd ongelegen.
Dus nee voor mij graag normaal weer, spektakel zal er dan ook voldoende zijn.

Parijs-Roubaix is al een zware koers zoals hij is. Daar hoeft geen felle regen of windstoten bij. Ja dat is spectaculair om naar te kijken, maar tegelijk ook levensgevaarlijk voor de renners. Het seizoen is wel gedaan, maar u bezeren komt altijd ongelegen.
Ik volg…
Die sensatie ten koste van de veiligheid van sporters moet er echt uit bij sommigen. Je kan zondag anders eenmalig fietshelmen verbieden om het extra spannend te maken.
Roubaix is altijd al een mooie koers geweest en zal niet anders zijn, ondanks de weersomstandigheden. Al moet ik erbij zeggen dat technisch de crossers wat baat hebben bij een natte ondergrond… Wat imo niet helemaal slecht is en ook eens anders wordt dan voorgaande jaren

Ik heb liefst van al goed weer voor de koers. Dan krijg je de beste beelden door. Met windstoten tot 110km/u gaan ze geen helis de lucht in kunnen sturen. Als het pijpenstelen regent is de lens van de motocamera ook altijd nat en wazig. Nee mooi zonnig weer zoals op het WK dan krijg je de mooiste plaatjes.

Als Karl Vannieuwkerke zijn hatelijke gewoonte aanhoudt om zelf Parijs-Roubaix te willen becommentariëren in de plaats van José, is het WK zondag dan de laatste koers van het iconische duo Michel & José?
Ter info: José zei gisteren in De Afspraak dat Parijs-Roubaix zijn laatste koers wordt samen met Michel.

Dat weer gaat echt niet bijdragen aan een betere koers idd. Verkleumde renners zoals die keer in KBK, maar wie zit daar op te wachten..

Dat weer gaat echt niet bijdragen aan een betere koers idd. Verkleumde renners zoals die keer in KBK, maar wie zit daar op te wachten..
Verkleumd gaat wel meevallen, het gaat dan wel regenen maar met 15 is het niet koud genoeg om echt verkleumd te raken. Voorjaarskoersen waar ze verkleumd op de fiets zitten is meestal net boven het vriespunt en nat.

Verkleumd gaat wel meevallen, het gaat dan wel regenen maar met 15 is het niet koud genoeg om echt verkleumd te raken. Voorjaarskoersen waar ze verkleumd op de fiets zitten is meestal net boven het vriespunt en nat.
Het hoeft echt geen 3°C te zijn daarvoor. Ook als het pakweg 10°C is en nat dan voelt dat ijskoud aan bij die snelheden. Vergeet niet die mannen eerst úren relatief rustig rijden en dan pas echt een inspanning leveren.

Maar bij 15°C zal dat idd geen prblemen geven.

De Belgische pers is toch echt geweldig. Eerst zitten ze de weken voor het WK er op aan te dringen dat elke renner zijn eigen kansen moet opofferen en toch wel zeker in dienst moet rijden van Wout. En nu na het WK snappen ze niet dat er maar één kopman was. :laugh:

En nu het WK achter de rug is.. stilaan het vizier op Paris-Roubaix.. Wie zijn volgens jullie de grote en minder grote favorieten?

Ik heb ook ergens Jasper Philipsen in mijn achterhoofd, zeker als dark horse.. die moet dat volgens mij als sprinter zeker kunnen. Bij slecht weer gaan WVA, Vdp en Pidcock hun stuurmanskunsten meer dan wss etaleren in de frontlinie. Natuurlijk horen materiaalpech en valpartijen zoals altijd bij Paris-Roubaix jammergenoeg..

Van Aert of Van der Poel als ze goed voor de dag komen (en geen pech tegenkomen).

Ik zie niet in wie één van die mannen er op de kasseien gaat afrijden en als je er toch nog aan blijft plakken zie ik niet in wie ze op de piste gaat kloppen. Een sprint a deux tussen beide tenoren gaat wel legendarisch zijn, maar dan durf ik er geen winnaar op plakken.

En nu het WK achter de rug is.. stilaan het vizier op Paris-Roubaix.. Wie zijn volgens jullie de grote en minder grote favorieten?

Ik heb ook ergens Jasper Philipsen in mijn achterhoofd, zeker als dark horse.. die moet dat volgens mij als sprinter zeker kunnen. Bij slecht weer gaan WVA, Vdp en Pidcock hun stuurmanskunsten meer dan wss etaleren in de frontlinie. Natuurlijk horen materiaalpech en valpartijen zoals altijd bij Paris-Roubaix jammergenoeg..
Pidcock doet niet mee ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan