Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je niet meer mag steunen op je onderarmen is wat Ganna zaterdag deed ook verboden. En dit eigenlijk ook. Ik zie het al voor me dat een commissaris naast een renner komt schuiven gelijk een meester in de lagere school: zet u is recht!
remco_evenepoel_deceuninck_quick-step-e1593250282982-728x350.jpg

zoals eerder al aangehaald, als het in een ontsnapping is en je solo, why not. Als je de grond op gaat is het enkel je eigen risico (en toegeven hier is dat risico zeer klein).

In de buik van het peloton krijg je sowieso onder je kl*ten van je collega's die dat geen goed idee vinden.

dan snap ik het verbod bij het dalen veel meer. Als het daar misgaat, kan het (door de hoge snelheid) meteen goed misgaan, en daar moeten ze imho niet wachten tot er weer een dooie valt vooraleer ze het aanpassen.

De waanzin voorbij idd, binnenkort kan ik nog mee met de profs als ze allemaal rechtop moeten zitten!
Mss ook enkel renners tss 1m75 en 1m80 toelaten zodat ze allemaal zicht hebben in een peloton?

Ik vond het verbod op die daalhouding ook niet prioritair, maar ik snap de argumenten nog wel van de mensen die pro verbod waren.

Maar dit... misschien de renners ineens laten stoppen als ze een regenvestje willen aan-of uitdoen.

Ook dit wordt nu "verboden". Maar je kan nog wel steeds een aanvraag doen voor "Toestemming voor Therapeutische Noodzaak" :ROFLMAO:

IS HET WADA AL VERGETEN DAT ELKE WIELERPROF OP MAGISCHE WIJZE ASTMA HEEFT??? Precies of ze vragen niet gewoon zo'n TTN aan...
Fucking idiots...

Met zo'n TTN mag je toch niet koersen? Je moet nu 8 dagen langs de kant staan als je zoiets gebruikt.

Ik kan me niet herrineren dat er ooit iemand is gevallen door een speciale daalhouding aan te nemen of door met zijn polsen op het stuur te liggen. Valpartijen door regenvestjes en door etenszakjes dat kan ik me wel herrineren dus als de UCI dan iets wil verbieden. Snap het allemaal niet goed.

Hirschi verliest hierbij de controle door te hard te remmen , niet door die speciale houding.
Ik kan hier zo ook een video plaatsen dat die tucken veel veiliger is dan gewoon op die fiets te gaan zitten 🤣
Je kan het ook nog zo zien fuglsang gaat hier in de superstabiele (doordat uw zwaartepunt lager bij de grond zit) tuckhouding naar de gewenste houding van de UCI en lag bijna op zijn doos ! (tis voor te lachen , voor mensen die het niet door hebben).

Ik kan me maar 1 renner die effectief gevallen is door die houding en de graskant moest opzoeken.

IS HET WADA AL VERGETEN DAT ELKE WIELERPROF OP MAGISCHE WIJZE ASTMA HEEFT??? Precies of ze vragen niet gewoon zo'n TTN aan...
Fucking idiots...

Ik denk dat je uw beter eens zou verdiepen in het thema astma , punt 1 het is niet magisch daar zijn duidelijke redenen voor en punt 2 puffers hebben geen nut als je geen astma hebt.

Met zo'n TTN mag je toch niet koersen? Je moet nu 8 dagen langs de kant staan als je zoiets gebruikt.

Ik kan me niet herrineren dat er ooit iemand is gevallen door een speciale daalhouding aan te nemen of door met zijn polsen op het stuur te liggen. Valpartijen door regenvestjes en door etenszakjes dat kan ik me wel herrineren dus als de UCI dan iets wil verbieden. Snap het allemaal niet goed.
Dat is niet hoe ik het lees. In het artikel zegt men dat de betrokken atleet moet wachten tot de cortisone volledig uit het lichaam is (3-4 weken) OF men moet een TTN hebben... daar maak ik uit op dat je gewoon zonder restricties in competitie mag treden als je over een TTN beschikt.

Kris Van der Mieren zei:
Ik kom als bondsarts met de beste Belgische renners in aanraking en het aantal TTN's voor cortisone waarmee ik in contact ben gekomen, is nul.
Dit lijkt mij zo ongelooflijk naïef... diej werkte voor de Lotto in 1996 zeker?

Kan goed zijn dat er geen enkele Belg het doet, ge moet weer maar één of anderen Amerikaansen ex-kankerpatient hebben die zich daar niks van aan trekt en het spel zit op de wagen.

Ik denk dat je uw beter eens zou verdiepen in het thema astma , punt 1 het is niet magisch daar zijn duidelijke redenen voor en punt 2 puffers hebben geen nut als je geen astma hebt.
Ja en daarom hadden alle 25 renners van Team Sky astma en hebben ze daarvoor allemaal een puffer... please.

daarvoor zou je eigenlijk moeten al de verschillende wedstrijden waar hij gereden heeft naast elkaar leggen en kijken welke Belg overal meedeed

Ja en daarom hadden alle 25 renners van Team Sky astma en hebben ze daarvoor allemaal een puffer... please.
hou u gewoon bij de feiten en studies in plaats van te zeveren

bvb.: 7 van de 28 gebruikten in het 2014 team sky een puffer.

waarom duursporters meer kans op astma

10% van de gewone bevolking heeft ademhalingsproblemen (astma / inspanningsastma) en dit stijgt ieder jaar door de extra vervuiling , en zeker 20% van de duursporters (over alle sporters heen) door het het langdurig inademen van schadelijke stoffen (koude lucht , uitlaatgassen , pollen, chloordampen,...) bij langdurige sporters wordt het sneller opgemerkt omdat ze er ook sneller problemen mee ondervinden.

Er is bij een ander onderzoek fervente niet competitieve langlaufers aangetoont dat 50% iets van ademhalingsproblemen hadden.
Of nog een ander onderzoek : 70% van de britse topzwemmers heeft astmatische symptonen (zonder dat ze allemaal puffer gebruiken).

Werking van een puffer
een mens heeft bvb. 100% longcapaciteit en iemand die veel traint komt dan bvb. aan 150% longcapaciteit.
Een puffer zorgt er gewoon voor dat ze terug aan die 100% raken al de rest blijft conditie.

Waarom hebben ze dan een TTN nodig ? omdat er inderdaad verboden stoffen in zitten maar met normaal puffen kan dit normaal niet overschreden worden , maar van salbutamol heb je bvb. ook een pilvorm die wel bevorderlijk is.

waarom hebben veel wielrenners vooral een TTN
Wielrennen is de meest gecontroleerde sport (30% van alle controles in vlaanderen zijn in het wielrennen.
Daarnaast krijgt niet iedere sporter een TTN , die moet worden toegekend door 3 onafhankelijke artsen.

Froome
De zaak Froome heeft aangetoond dat de test in bepaalde omstandigheden vals positief worden.
Ullissi en pettachi hebben dit ook willen aantonen maar ze hadden er geld en of de middelen niet voor.
Stomme vergelijking:
stel dat je een half pintje drinkt maar positief test bij de politie omdat de test afgenomen is bij regenweer en vriestemperaturen waardoor de test uw automatisch positief laat testen. Daarom was dit moeilijk te bewijzen maar het is wel degelijk bewezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan