Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik blijf een fan van Kristoff. In de laatste 8 edities van de ronde van Vlaanderen, eindigt hij zeven keer in de top-5. Verbluffende statistiek voor iemand die als te dik wordt bestempeld.
Kristoff in de gele trui is 1 van de mooiste momenten ooit
Die band die hij tekort kwam om Sagan te kloppen in Bergen is echt één van mijn grootste wieler-heartbreaks ooit.

Morgen is ie eindelijk daar. Nu MDVP niet meedoet, groeien de kansen van een Vanmarcke, Debusschere, Theuns en Keukeleire aanzienlijk met enkele procentjes.
Even serieus. Zelf wens ik Turgis, Wellens en Philipsen een podium toe, met een weerom bedrijvige Trentin die als een van de eerste subtoppers zal openen.

Het jaarlijkse mopje,

Ik hoop dat Vanmarcke niet te vermoeid aan de start zal komen in Roubaix nu hij de omloop rijdt.

Omloop heeft hij gewonnen he (zowat enige koers op dat niveau denk ik?). In een spurt tegen Boonen zowaar. Zal wel ondertussen tien jaar ofzo terug zijn... .

Heeft idd al veel ereplaatsen gehaald maar er is altijd wel iets waardoor hij niet wint, beetje zoals Leif Hoste vroeger.

Sep zijn ereplaatsen:
4x top 6 in Gent-Wevelgem (2x 2de)
2x 3de in RVV
5x top 6 in PR
6x top 8 in E3
5x top 5 in Omloop (1x winst)

Dan Greg zijn ereplaatsen:
3x top 9 in Gent-Wevelgem (1x winst)
8x top 10 in RVV (3x podium)
4x top 4 in PR (1x winst)
4x top 3 in E3 (1x winst)
8x top in 6 in Omloop (2x winst)

Qua ereplaatsen ligt het in elkaars buurt (wetende dat Vanmarcke 3 jaar jonger is) maar Van Avermaet heeft zijn sprint waar hij het wel vaker kon afmaken

Dat was in Boonens wonderjaar 2012, 9 jaar geleden dus. Het enige hiaat op het palmares van Boonen. :(

Mijn ongevraagde voorspelling van de dag: Ik voorzie alvast een open koers. Quickstep moet dan wel voor het eerst in jaren eens geen koers maken dankzij de aanwezigheid van Ballerini, maar met Asgreen en Alaphilippe (geruggensteund door Lampaert en Sénéchal) zie ik de koers wel vroeg openbreken. Enkel UAE (Kristoff) en Trek (Pedersen) hebben volgens mij baat bij een gesloten koers, maar met respectievelijk Trentin en Stuyven, hebben die twee ploegen misschien wel dé twee renners met uitstek mee die graag met een trosje van 5 man of minder naar de meet zullen gaan.

Gewoon jammer daar dat de 2 van de 3 ploegen die daar een deftige trein in elkaar krijgen (israël en ineos) geen sprinter of een deftige sprinter hebben. Geef die dekker of ewan een deftige treintje en ze komen toch zeker een pak dichter.

Ewan is wel sterker als hij vanuit de rug mag komen uit zo een treintje maar wordt toch veel weggekwakt en verliest mijn insziens toch veel krachten hierdoor

Die sporza ploeg van wuyts trekt zoals ieder jaar terug op niks :D

Foss rijdt denk ik enkel de strade (want staat erop voor de giro)
Idem vanhoucke ; grosshartner champoussin (die rijden niks normaal gezien)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan