Wijntopic!

Zijn er mensen die wijnen online kopen en zo ja, waar?

Ik was vorig weekend wat aan het rondkijken op Wijnbeurs.be en mijn oog was wat gevallen op deze wijn: https://www.wijnbeurs.be/massimo-firelli-susumaniello-prestige. Die lijkt daar erg goed te scoren en ook niet al te slecht op Vivino.

Vorig weekend was er een prijskorting, deze stond toen aan 9,69 euro/fles, maar nu doet hij mee aan de actie 4 + 2 gratis wat hem in totaal nog iets voordeliger maakt.

Een sensationeel mooie en romige krachtpatser met de fruitrijkdom van Châteauneuf en de romige zoetweelde van Amarone.

Ze weten het wel te verkopen. Mocht je hem kopen, laat zeker weten hoe hij smaakt!

Twee weken terug nog Amarones gedronken. Toch een machtige wijn, maar best straf van smaak. Niet eentje dat je op het gemakje op een terras kan drinken.

Zijn er mensen die wijnen online kopen en zo ja, waar?

Ik was vorig weekend wat aan het rondkijken op Wijnbeurs.be en mijn oog was wat gevallen op deze wijn: https://www.wijnbeurs.be/massimo-firelli-susumaniello-prestige. Die lijkt daar erg goed te scoren en ook niet al te slecht op Vivino.

Vorig weekend was er een prijskorting, deze stond toen aan 9,69 euro/fles, maar nu doet hij mee aan de actie 4 + 2 gratis wat hem in totaal nog iets voordeliger maakt.
Vroeger bestelde ik regelmatig via wijnbeurs, nooit problemen mee gehad qua levering/kwaliteit. Enige is wel dat je hard merkt dat er een investeringsgroep achter zit (E-luscious). Met andere woorden: eens je bestelt krijg je veel reclame toegestuurd. Elke week zit er wel een foldertje in de bus met wijnen die ze aanbieden. Vind dat persoonlijk niet zo erg, maar sommigen hebben dat niet graag.

Laatste tijd bestel ik altijd via vivino, waar je kan selecteren per wijnhandelaar.

Een sensationeel mooie en romige krachtpatser met de fruitrijkdom van Châteauneuf en de romige zoetweelde van Amarone.

Ze weten het wel te verkopen. Mocht je hem kopen, laat zeker weten hoe hij smaakt!

Twee weken terug nog Amarones gedronken. Toch een machtige wijn, maar best straf van smaak. Niet eentje dat je op het gemakje op een terras kan drinken.
Hij komt morgen toe. :unsure:

Doos met kleppers is toegekomen deze week, met een bang hartje verzending gevolgd maar verliep vlekkeloos.

Samen met de 2 flessen Solaia ook 2 flessen Valbuena °5 2018 besteld. Unico was me toch wat te hoog gegrepen.
Het plan om de Solaia te openen voor m'n 40e verjaardag misschien toch wel laten varen, heel veel proefnotities raden toch aan om te wachten tot 2025-2030.

Gisteren een heel betaalbare Toscaan gedronken, met 10 EUR aanrader p/q en hele leuke kennismaker met blend Merlot/Sangiovese: https://www.vivino.com/BE/nl/bufalo-nero-governo-rosso-toscano/w/9568049?year=2020

Verder nog een paar Noord-Italiaantjes ingeslaan:
Roberto Sarotto Barbera d'Alba
La Rifra Il Nito 2021
Tunella Pignolo 2018 (zeer benieuwd naar die druif!)

En één 11 jaar oude Barbera (Camporomano La Stoppa), misschien een klein risico maar lijkt leuk experiment

Zaterdag een Pomerol met een stuk hertengebraad. Toch wel een klassieke Franse wijn, dus ik ben benieuwd.
De Pomerol is eigenlijk nog te jong, maar hij komt van Colruyt dus ik dacht waarom niet. Smaakt behoorlijk lekker, maar ik neem aan dat die over 5 jaar nog een pak beter zou smaken.

Gelukkig niet te gesloten, zoals enkele barolo's die ik onlangs heb geproefd.

De Pomerol is eigenlijk nog te jong, maar hij komt van Colruyt dus ik dacht waarom niet. Smaakt behoorlijk lekker, maar ik neem aan dat die over 5 jaar nog een pak beter zou smaken.

Gelukkig niet te gesloten, zoals enkele barolo's die ik onlangs heb geproefd.
Altijd minstens 2 flessen kopen, dan kan je er ééntje parkeren en is er nooit die "had ik 'm toch maar beter laten liggen" :)

Nu werd er tijdens de wijncursus ook stellig beweerd dat het grootste merendeel van de wijnen die je vandaag koopt meteen drinkbaar zijn, maar ik ben afgelopen jaar toch ook al meerdere malen (iets té) gesloten wijn tegengekomen.

Je kan dit leuke gadget op je verlanglijstje zetten voor sinterklaas of kerstmis, heel handig want karafferen voor 1-2 personen vind ik wat onnozel.

Nu wel benieuwd, welk jaar was ie? Ik blijf wat weg uit Frankrijk omdat ik me liever op Italië toeleg, maar niet zo heel lang geleden een 2014 St. Julien geproefd en die kwam me ook heel gesloten over, wat ik echt niet verwacht had.

De wijnkenners hier gaan het allicht al gezien hebben, maar de korte YouTube-reeks ‘Klare Wijn’ op het account van De Tijd/Sabato is wel een leuke om te bekijken:

Altijd minstens 2 flessen kopen, dan kan je er ééntje parkeren en is er nooit die "had ik 'm toch maar beter laten liggen" :)

Nu werd er tijdens de wijncursus ook stellig beweerd dat het grootste merendeel van de wijnen die je vandaag koopt meteen drinkbaar zijn, maar ik ben afgelopen jaar toch ook al meerdere malen (iets té) gesloten wijn tegengekomen.

Je kan dit leuke gadget op je verlanglijstje zetten voor sinterklaas of kerstmis, heel handig want karafferen voor 1-2 personen vind ik wat onnozel.

Nu wel benieuwd, welk jaar was ie? Ik blijf wat weg uit Frankrijk omdat ik me liever op Italië toeleg, maar niet zo heel lang geleden een 2014 St. Julien geproefd en die kwam me ook heel gesloten over, wat ik echt niet verwacht had.
De Pomerol was van 2020, dus relatief jong. Daags nadien wel een Paulliac van 2018 gedronken en die was wel al mooi op dronk. Dat gadget ziet er inderdaad wel leuk uit! Spaart me kastruimte voor een decanteerder uit.

De 1000 stories staat weer in promo bij delhaize.
De rode zinfandel 1+1.
Ook de witte en rode pinot noir staan in promo.
Ik heb naar jaarlijkse gewoonte weer 2 flesjes zinfandel ingeladen 😋 Topper voor 10euro
IMG_3869.jpeg

De 1000 stories staat weer in promo bij delhaize.
De rode zinfandel 1+1.
Ook de witte en rode pinot noir staan in promo.
Ik heb naar jaarlijkse gewoonte weer 2 flesjes zinfandel ingeladen 😋 Topper voor 10euro
Ik zag hem staan vorig weekend en toen dacht ik "was die maar in promotie".

Prima prijs/kwaliteit verhouding, maar op zich vind ik dat geen bijzondere wijn. Is (zoals vele primitivo's) een allemansvriend, die imo de nodige complexiteit mist.

Onder 10€ vind je zeker wel foutloze, goeie wijn, maar in die price range vind je geen karakter. Spaghettiwijntjes, eenvoudig genot, geen verrassingen niks mis mee 😊

Gisteren die pignolo opengemaakt, wat een leuke ontdekking zeg. Doodjammer dat die druif zo zeldzaam is. Combineert de wulpse volheid van primitivo met hogere zuren en meer tannines die eerder aan Piemonte doen denken. Complex ook.

Prima prijs/kwaliteit verhouding, maar op zich vind ik dat geen bijzondere wijn. Is (zoals vele primitivo's) een allemansvriend, die imo de nodige complexiteit mist.
Is inderdaad niets bijzonder, zoals ook Avondland en SlashDotDash aangeven, maar is gewoon een zekerheid en voor die 10 euro kan je toch niet meer wensen?
Ik zie graag de tips verschijnen voor bijzondere wijnen voor 10euro 😁

Terug
Bovenaan