Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als je fotos stuurt wil ik wel eens kijkenGisteren weer de klassewijnen catalogus van Colruyt aangekregen.
Iemand die bekend is met deze catalogus en enkele tips kan geven? Bv de Sancerre die erin staat, is deze de moeite? Of beter ergens anders een Sancerre zoeken?
-15% vanaf 12fl en vrij te kiezen zonder herverpakkingskosten.
Het Sancerre huis specifiek ken ik niet, maar de rest van de catalogus ziet er zeer goed.Via deze link vind je onderaan de hele catalogus.
![]()
BOIR. What's your drink?
BOIR biedt een zorgvuldig geselecteerd assortiment verfijnde wijnen, bieren en alcoholvrije dranken voor elke smaak en gelegenheid. Ontdek ons aanbod en vind de perfecte drank voor jouw moment.klassewijnen.colruyt.be
De Sancerre staat op pagina 27.
Als je ooit tijd en zin hebt, het derde weekend van november zijn het in Beaune altijd wijnfeesten. Dan wordt er een hoop wijn geveild, heb je markten en proeverijen, doen alle huizen hun deuren open. Dan kan je vanalles proeven, van betaalbaar tot pokkeduur. Heel leuk. Al weet ik niet hoe het nu met corona zit.Mijn ouders zijn vorige week naar de Bourgogne getrokken. Paar dagen wijn proeven en mooie domeinen bezocht. Mijn vader verschoot wel van de prijzen. €300 voor een fles Bourgogne op restaurant en dat was niet eens een sterrenrestaurant. Lijkt me toch een uitdaging om doorheen die grote namen (met grote prijzen) kwaliteitsvolle wijnen te kunnen vinden die én representatief zijn voor de regio én betaalbaar zijn. Is dat niet een beetje zoals champagne? We kennen allemaal de grote namen, die je ook tegenkomt op restaurant of café met dure prijzen, maar de kleinere huizen bieden evenveel kwaliteit aan voor een véél zachtere prijs.
Niet dat ik me de illusie koester een betaalbare Montrachet te vinden, maar is er in de prijsklasse €10-€20 niets boeiends te vinden dat represenatief is voor een Bourgogne? Uit curiositeit heb ik er eentje geplukt uit het rek van de Colruyt, maar ik vermoed dat het weinig meer zal zijn dan een frivole doordrinkwijn.
Ik ben uiteindelijk afgelopen weekend naar een lokale wine-tasting gegaan. Heel veel keuze om te proeven en was best leuk. Heb daar dan maar ineens 70fl besteld met een beetje korting.Het Sancerre huis specifiek ken ik niet, maar de rest van de catalogus ziet er zeer goed.
Ik ben doorgaans geen fan van supermarktwijnen, maar deze zien er prima uit. Ik zou geen oudere wijnen kopen, gezien supermarkten doorgaans niet zo stabiel kunnen bewaren.
Mijn kelder is nu eindelijk al 2 jaar droog en heb hier nu simpele rekjes in gezet zodat ik daar 126fl kan leggen.

Als je ooit tijd en zin hebt, het derde weekend van november zijn het in Beaune altijd wijnfeesten. Dan wordt er een hoop wijn geveild, heb je markten en proeverijen, doen alle huizen hun deuren open. Dan kan je vanalles proeven, van betaalbaar tot pokkeduur. Heel leuk. Al weet ik niet hoe het nu met corona zit.
De afstand is op zich ook nog net te doen voor een weekendje.

Jep, onze vaste stopplaats als we naar het Zuiden reizen. Iets over de helft, ideaal. Ook de mosterdfabriek daar erg de moeite. En Hospice de Beaune natuurlijk.En Beaune is dan ook nog eens een supergezellige stad
echt pareltje om te bezoeken
Héél lekkere wijn merk je meteen, vind ik. In de supermarkt vaak slechte wijn gekocht met eendimensionale smaken en vooral een fraaie koppijn enkele uren later, maar ook een paar mooie ontdekkingen gedaan zoals fraaie Catena malbecs van Argentinië aan een 1+1 gratis formule. 20 euro voor twee in plaats van 40 euro. En dat was iedere euro waard.

Paar flesjes Faustino V https://www.vivino.com/BE/nl/bodegas-faustino-v-reserva/w/1386795 gekocht bij Delhaize: 12,99 € voor 2 stuks + 10% personeelskorting = 5,85 €/fles
good value/money vind ik persoonlijk
Ook een flesje Sauterne gekocht voor kerstavond: https://www.vivino.com/BE/nl/chateau-d-arche-sauternes-grand-cru-classe/w/16190?year=2015
Rioja is wel een streek waar ze naar mijn smaak lekkere rode wijn hebben.gewoon in de winkel, wel de Delhaize en niet de ad Delhaize. Probeer ook zeker eens de Faustino Gran Reserva, is nu van 2009 die je kan kopen aan -25%, 15€ voor een flesje smaakvolle Rioja.Zijn die enkel te koop via online bestelling of liggen die ook in de meeste delhaize winkels? Anders moet ik ook eens gaan kijkenRioja is wel een streek waar ze naar mijn smaak lekkere rode wijn hebben.
Nee, dat ligt daar niet aan.Heb denk ik nog nooit koppijn gehad na supermarktwijn.
Ik heb natuurlijk wel geen vriendin... Misschien ligt het daaraan?![]()