Wijntopic!

Als iemand zich verveelt mag je nog altijd wat rode wijnen droppen.

Zou net zoals bij whisky eens wat verschillende rode wijnen willen proeven, ene wat steviger, ene wat droger, ene wat fruitiger etc.

Zou net zoals bij whisky eens wat verschillende rode wijnen willen proeven, ene wat steviger, ene wat droger, ene wat fruitiger etc.

- Ruminat Primitivo 2021, een €9 in de Carrefour

Zeer lekker!

Petrus van 3000 dollar ...

In de week een Mouton Cadet (2019) gedronken die ik per toeval en op goed geluk gekocht had. Opgezocht en dan was ik een beetje (te?) hyped waardoor hij mij wat is tegengevallen. Ik vond hem helemaal niet zo stevig of zo. Komende dagen eens proberen om mijn favorietje ergens te scoren.
Ge zou deze dan moeten proberen: Château Mouton Rothschild Pauillac (Premier Grand Cru Classé) 1983

:unsure:

De commentaar op Vivino is wel geinig: "Was lekker bij de kip". Stel je voor. 5 euro voor een braadkip van 't kraam bij de kerk en dan een flesje erbij van 700+ euro.

Laatst bewerkt:

Gisteren een Boekenhoutskloof Chocolate Block. Krachtige rode wijn, zoals ik hem graag heb.
Deze moet je dan absoluut eens halen

—> ook een aanrader

—> Prijs kwaliteit ook een topper.

@Avondland op Vivino zitten er helaas ook trollen heb ik al gemerkt.. En je ziet ook vaak dat topwijnen minder goed gescoord worden omdat de verwachtingen ook een stuk hoger zijn. Onlangs zag ik een kenner op YouTube beweren dat de "return on investment" qua kwaliteit het sterkst stijgt tussen 25-50 EUR. Hoger krijg je weer te maken met de wet van "diminishing returns"...

Vanavond gaat de Grattamacco open, als compagnon bij hazenrug :)
Maandag komen er vrienden eten en dan ga ik ook nog iets leuks opentrekken: een 100% Petit Verdot uit Chili (2013) - Toknar

Vanavond gaat de Grattamacco open, als compagnon bij hazenrug :)

Ondanks de leeftijd nog een enorm stevige knaap van een wijn, eigenlijk allemaal wat té kort na het openen. Gelukkig had ik voor kerst een "beluchter" gekregen en die heb ik dus meteen gebruikt, halve fles in een karaf overgegoten. Enkele uren later was het wel een feestje: een prachtig verleidelijke waaier aan aroma's in de neus. In de mond dan enorm veel complexiteit, wat het voor mij wel moeilijk maakte om er afgelijnde "tasting notes" uit te halen. Als totaalplaatje wel top, nog 1/3e fles over, dus vanavond nog wat plezier :)

Klein minpuntje vond ik dat de pairing met het vlees wat tegenviel, misschien omdat hazenrug nogal mager vlees is?

Ondanks de leeftijd nog een enorm stevige knaap van een wijn, eigenlijk allemaal wat té kort na het openen. Gelukkig had ik voor kerst een "beluchter" gekregen en die heb ik dus meteen gebruikt, halve fles in een karaf overgegoten. Enkele uren later was het wel een feestje: een prachtig verleidelijke waaier aan aroma's in de neus. In de mond dan enorm veel complexiteit, wat het voor mij wel moeilijk maakte om er afgelijnde "tasting notes" uit te halen. Als totaalplaatje wel top, nog 1/3e fles over, dus vanavond nog wat plezier :)

Klein minpuntje vond ik dat de pairing met het vlees wat tegenviel, misschien omdat hazenrug nogal mager vlees is?
Ook wel goed op te weten dat die eerst wat moet ademen vooraleer die zijn geheimen prijsgeeft. De meeste flessen die ik drink hebben die tijd niet nodig.

8E1ED973-77BE-4C0A-98A7-E9C099339022.jpeg

Ik wist niet dat het vorige forum wijn verkocht :unsure:

De Barolo die in Albert Heijn aan 10 euro (50% promo) staat is niet de moeite. Ongebalanceerd, rommelig, zurig.

Geen goede vertegenwoordiger van de machtige Barolo.

Voor de Prosecco liefhebbers. Deze is echt top en ik zie dat hij net in promotie is. Normaal €20/fles, nu €16/fles

Terug
Bovenaan