Van de week was ik in de Colruyt en ben ik aan de praat geraakt met een kennis. Na een tijdje ging het over de winstmarge van een Belgische supermarkt, zoals pakweg Colruyt. Mijn kennis beweert dat een supermarkt rechtsreeks bij de producent aanklopt, zoals Red bull, en dat het en masse aankoopt, en dat het daar een beetje winst op maakt. Volgens hem zit het em in de grote hoeveelheden die een supermarkt verkoopt.
Ik ben nadien zelf op onderzoek uitgegaan, maar ik kon weinig terugvinden op het internet. Maar ik denk dat een supermarkt zoals Colruyt hun partijen Red bull bv, via een groothandel aankoopt zoals Jet import, voor +/- 60 cent, en dat ze het blikje dan voor +/- 1,20 euro verkoopt, en dan komen ze dan zo uit op hun winstmarge van 100 procent. Maar wel bizar dat ze hieruit hun winst, kosten elektriciteit en gas, belastingen, arbeidskosten, nog eruit kunnen halen?
Ik weet dat hier veel mensen een hoge functie hebben. Misschien dat iemand hier meer informatie over kan geven? Ik zou dit wel graag willen weten uit nieuwsgierigheid
.
Misschien om daar verder op te gaan. De blikjes worden in Oostenrijk voor max 0,15 cent, en vliegen buiten aan max 0,35 schat ik. Dus ik neem aan dat zo iedereen kan verdienen?
Ik ben nadien zelf op onderzoek uitgegaan, maar ik kon weinig terugvinden op het internet. Maar ik denk dat een supermarkt zoals Colruyt hun partijen Red bull bv, via een groothandel aankoopt zoals Jet import, voor +/- 60 cent, en dat ze het blikje dan voor +/- 1,20 euro verkoopt, en dan komen ze dan zo uit op hun winstmarge van 100 procent. Maar wel bizar dat ze hieruit hun winst, kosten elektriciteit en gas, belastingen, arbeidskosten, nog eruit kunnen halen?
Ik weet dat hier veel mensen een hoge functie hebben. Misschien dat iemand hier meer informatie over kan geven? Ik zou dit wel graag willen weten uit nieuwsgierigheid
.Misschien om daar verder op te gaan. De blikjes worden in Oostenrijk voor max 0,15 cent, en vliegen buiten aan max 0,35 schat ik. Dus ik neem aan dat zo iedereen kan verdienen?