Wist je dat - nutteloze (of juist nuttige) weetjes

Als kind zat ik in de cinema naar Tarzan te kijken en vond ik het echt heel vreemd hoe al die mensen en die jungle achter dat scherm in de bioscoop geraakte. En zouden die daar blijven zitten tussen twee vertoningen door?
Ik weet wel ni echt of dit in de juiste rayon thuishoort, mor soit...

Wist je dat het eerste genoteerde gebruik van een scheetkussen is toegeschreven aan een Romeinse Keizer? Hij was een ware pestkop.
Keizer Elagabalus in begin 2de eeuw na Christus.
Was ook een tiener toen hij op de troon zat.
Dat lijkt mij nog het minste te zijn van dit figuur. :unsure:
De Historia Augusta beweert dat hij in een openbare ceremonie in Rome ook in het huwelijk zou zijn getreden met een man genaamd Zoticus, een atleet uit Smyrna.[ Cassius Dio meldde dat Elagabalus zijn ogen schilderde, zijn haar epileerde en pruiken droeg alvorens zich te prostitueren in kroegen, bordelen en zelfs in het keizerlijk paleis:

Ten slotte had hij een speciaal kamertje in het paleis ingericht, waar hij zijn onfatsoenlijkheden pleegde; bij de ingang van de deur stond hij altijd naakt, zoals de hoeren doen; hij bewoog het gordijn, dat aan gouden ringen hing, terwijl hij voorbijgangers met een zachte en smeltende stem trachtte te verleiden. Er waren natuurlijk mannen die speciaal de opdracht hadden gekregen om hun rol te spelen. Want, zoals ook in andere zaken, had Elegabalus talrijke agenten, die precies die mannen uitzochten die hem in hun smerigheid het best konden behagen. Hij vroeg geld voor deze vunzigheid en liet zich zelfs tevreden uit over zijn winsten; hij maakte ook ruzie met zijn partners in dit beschamende beroep; hij beweerde dat hij meer liefhebbers had dan zij en ook meer geld verdiende.[

Een bedrijf stuurt je een berichtje: Goed nieuws! Uw pakje is verzonden!

Na een week is het pakje ergens in 'limbo' blijven plakken (vertraging) maar support doet van den domme (als je al iemand fysiek te pakken krijgt ipv ne stomme AI robot) en kan u niet / nooit echt correct beantwoorden waar uw pakje zich bevindt.

* Je chat met de koerier (PostNL in dit geval): "Sorry maar het pakje is nog niet tot bij ons geraakt"
"Neen meneer zelfs fysiek niet, de verkoper heeft het nog niet binnengebracht"

* Je chat met iemand van het bedrijf dat het pakje verzonden heeft: "Sorry het pakje is effectief weg. Het is echt al verzonden hoor.
Neen meneer het pakje ligt hier fysiek niet meer."

De hamvraag: Waar ligt je pakje nu eigenlijk (fysiek)? Wie liegt? :unsure:

Niemand. Veel grote bedrijven werken met een tussenfirma. Bijvoorbeeld "sevensenders". Dat bedrijf levert diensten en software aan maar is ook de tussenpartij die er zelf voor zorgt dat het pakje tot bij de koerier terechtkomt

Laatst bewerkt:
Klein opvallend weetje datje dat ik vandaag toevallig tegenkwam:
Lineker never received a yellow or red card during his career, and he also never won a top-flight league title. He was honoured in 1990 with the FIFA Fair Play Award.

Klein opvallend weetje datje dat ik vandaag toevallig tegenkwam:
Lineker never received a yellow or red card during his career, and he also never won a top-flight league title. He was honoured in 1990 with the FIFA Fair Play Award.
Een voorbeeld voor velen.
Zou hij ooit hebben geklaagd tegen de scheids? Of eerder een vriendelijk glimlachje van 'alright, I accept you decision'.

In 2019 is de allereerste albino panda gespot in China (Wolong natuurpark).

IMG_5537.jpeg

IMG_5538.jpeg

IMG_5539.jpeg

Wie eens wil checken of het restaurant waar je wil gaan eten of de bakker waar je brood gaat halen wel hygiënisch werkt, kan hier nu makkelijk eens kijken: https://fhr.favv-afsca.be/nl.
Mijn go to frituren zijn zonder recente inspectie, maar zal wel eens een update krijgen in de toekomst. Ik sla deze alvast op in mijn favorieten. Eventjes een link maken naar de frituur draad, waar hygiëne ook werd besproken tijdje geleden dacht ik

Mijn go to frituren zijn zonder recente inspectie, maar zal wel eens een update krijgen in de toekomst. Ik sla deze alvast op in mijn favorieten. Eventjes een link maken naar de frituur draad, waar hygiëne ook werd besproken tijdje geleden dacht ik
Mijn favoriete frituur heeft 'goed' en favoriete bakker 'zeer goed'. Oef.

Tenzij ik niet goed gekeken heb, staat er niet bij van wanneer de laatste controle is. Dat zou ook wel nuttig zijn imo.

Daarnet in de auto gehoord dat er in Japan een brandmelder is met gebruik van stoffen uit de wasabi plant. Ontwikkeld voor dove/blinde mensen.

Blijkbaar zou je binnen de 2 minuten spontaan wakker worden van die geur.

Only@japan

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan