Wist je dat - nutteloze (of juist nuttige) weetjes

Onder de sepia’s – een inktvissensoort – bevinden zich veel sneaky bastards. Terwijl een reusachtige man zijn net bevruchte vrouwtje bewaakt, komt een minimannetje vermomd als vrouw aangezwommen. De grote vent denkt dat hij nu een tweede dame kan bevruchten, maar ondertussen gaat het kleintje met het vrouwtje aan de haal. Hij moet wel uitkijken dat hij niet zelf genomen wordt.

Laatst bewerkt:
Onder de sepia’s – een andere inktvissensoort – bevinden zich veel sneaky basterds. Terwijl een reusachtige man zijn net bevruchte vrouwtje bewaakt, komt een minimannetje vermomd als vrouw aangezwommen. De grote vent denkt dat hij nu een tweede dame kan bevruchten, maar ondertussen gaat het kleintje met het vrouwtje aan de haal. Hij moet wel uitkijken dat hij niet zelf genomen wordt.
Het echte inktvisgenie is dus niet dat sneaky minimannetje, maar wel die reusachtige man die vrouwtjes bevrucht om daarna de miserie over te laten aan andere mannen.

Onder de sepia’s – een andere inktvissensoort – bevinden zich veel sneaky basterds. Terwijl een reusachtige man zijn net bevruchte vrouwtje bewaakt, komt een minimannetje vermomd als vrouw aangezwommen. De grote vent denkt dat hij nu een tweede dame kan bevruchten, maar ondertussen gaat het kleintje met het vrouwtje aan de haal. Hij moet wel uitkijken dat hij niet zelf genomen wordt.
Maar mogen die dan meedoen aan vrouwen-sportcompetities of niet?

Vechten van de bierkaai, vrijwel iedereen weet wat die uitdrukking betekent. Wie vecht tegen de bierkaai gaat een op voorhand verloren strijd aan. Waar komt die uitdrukking eigenlijk vandaan?

De uitdrukking is afkomstig uit Amsterdam en ontstond waarschijnlijk in de eerste helft van de negentiende eeuw. Aan de zogenaamde Bierkade, een deel van de Oudezijds Voorburgwal, woonden destijds mannen die vanwege het sjouwen met zware biervaten bekend stonden als ijzersterk. Wie met deze mannen op de vuist ging had een hele grote kans die strijd te verliezen.

In Amsterdam gingen mannen uit verschillende wijken, als een soort volksvermaak, vroeger geregeld met elkaar op de vuist. Wanneer men het op moest nemen tegen de mannen van de Bierkade was de strijd eigenlijk bij voorbaat verloren. Deze mannen waren simpelweg te sterk. Het ‘vechten tegen de bierkaai’ kwam zo synoniem te staan voor het voeren van een hopeloze strijd.

Voor velen waarschijnlijk echt nutteloos om te weten, maar Jennifer Saunders (Absolutely Fabulous) en Ade Edmondson (Vyvyan Bastard van The Young Ones / Bottom) zijn sinds 1985 getrouwd.
Dat moet wel een leuke familie zijn om in op te groeien.

Voor velen waarschijnlijk echt nutteloos om te weten, maar Jennifer Saunders (Absolutely Fabulous) en Ade Edmondson (Vyvyan Bastard van The Young Ones / Bottom) zijn sinds 1985 getrouwd.
Dat moet wel een leuke familie zijn om in op te groeien.
En om de feestjes helemaal af te maken: Dawn French (de andere helft van French&Saunders dus) was van '84 tot 2010 getrouwd met Lenny Henry (Chef!, oprichter van Comic Relief)

TIL dat een @makila eigenlijk een Baskische wandelstok is
Mijn nicknaam komt in feite van de Finse achternaam Mäkilä en betekent eigenlijk boerderij op een heuvel.
(Mäki = Heuvel & lä = letterlijk betekent dit plaats maar in praktijk wordt hiermee een Boerderij bedoeld)

Ik had een ijshockeyspeler zien spelen met die naam en dan gewoon die naam gebruikt als nicknaam ;)

Dat het ook een Baskische wandelstok is dat was mij ontgaan :D

Mijn nicknaam komt in feite van de Finse achternaam Mäkilä en betekent eigenlijk boerderij op een heuvel.
(Mäki = Heuvel & lä = letterlijk betekent dit plaats maar in praktijk wordt hiermee een Boerderij bedoeld)

Ik had een ijshockeyspeler zien spelen met die naam en dan gewoon die naam gebruikt als nicknaam ;)

Dat het ook een Baskische wandelstok is dat was mij ontgaan :D
Maar als je een Finse boerderij op een heuvel hebt, heb je ook nood aan een Baskische wandelstok hoor.

De correcte schrijfwijze is de volgende: per se.

Je kan je de moeite besparen om een accent aigu te gebruiken. Per sé, perse of persé zijn eigenlijk niet correct.

Ik wist dus niet dat Eminem het wereldrecord had voor het snelst brengen van lyrics.

Ik zal gewoon de vid hier maar zetten dan kan je het zelf zien

Tot enkele jaren geleden werd aangenomen dat een eeneiige tweeling altijd of te wel 2 jongens of te wel 2 meisjes zijn.
Maar dat is dus fout. Al is het extreem zeldzaam het kan dat 1 van de 2 toch van een ander geslacht is.

één-eiige tweeling: jongetje & meisje
DIt zijn trouwens ook tweelingen
150303090900-restricted-01-aylmer-twins.jpg

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan