Wist je dat - nutteloze (of juist nuttige) weetjes

Ik ben links maar ik doe alles rechts 🤨 😂

De enige dingen dat ik links doe is schrijven en sjotten (linkse been)
Om een ideeke te geven, kheb vaak bij dit onderwerp stilgestaan en tis bij iedereen anders :D

Links:
- schrijven
- drinken
- vork
- miniatuurschilderen
- elektrische tandenborstel
- details met de trimmer

Rechts:
- mes
- grof schilderen (bv een muur)
- schaar
- tondeuze
- gewone tandenborstel
- muis
- al de rest, denk ik. Dit is echt mijn doe-arm

En ik ben volledig rechtsvoetig.

Napoleon nam dit besluit in 1794.​

Qua nutteloos weetje: vrij zeker dat Napoleon in 1794 dat besluit niet genomen heeft. Hij was toen een nobody die zelfs nog een maand in de gevangenis heeft gezeten wegens betrokkenheid met Robespierre en voor de rest enkel bevel had over wat artillerie

Dat het feit dat in kastelen en forten de trap wentelt zoals hij wentelt, is zodat de ridders die hun eigendom verdedigden met de rechtse hand hun zwaard konden gebruiken zonder tegen de muur te meppen, terwijl het voor een rechtshandige indringer moeilijker was daar die constant tegen de muur zou slaan.
En de trappen zijn ook helemaal schots en scheef om belagers te doen wankelen. Mensen die de trappen gewoon zijn die staan veel steviger op hun voeten en ook als ze snel moeten zijn dan struikelen ze niet, en de belagers wel.

De reden waarom linkshandigen gemiddeld genomen slechter zijn in schoonschrift hé.

Als je links schrijft dan zie je niet wat je schrijft. Je schrijft volledig blind. Terwijl als je rechts schrijft dan zie je letterlijk wat je neerpent.
Maar ook: Je hebt als linkshandige ook meer kans vlekken te maken met zo'n pen met inkt.
Ik dacht dat de grootste moeilijkheid vooral was dat je eigenlijk je pen met de punt tegen het papier aandrukt. Een pen hou je altijd onder een bepaalde hoek, waardoor rechtshandigen hun pen als het ware over het papier 'slepen', terwijl linkshandigen het er in drukken.

Dat de term fascisme komt van de Latijnse term 'fasces': een bijl met daarrond een roedenbundel. In het oude Rome stond dit symbool voor de macht van de rechters.
Het fasces-symbool duikt aan het einde van het Ancien Régime weer op bij de Eerste Franse Republiek, al heeft het Huis Wasa in Zweden dat eerder gebruikt (16e-17de eeuw). Als je in Brussel rondloopt bij monumenten die het Belgische staatsbestel bewierroken zie je die symbolen ook vaak.

Ik dacht dat de grootste moeilijkheid vooral was dat je eigenlijk je pen met de punt tegen het papier aandrukt. Een pen hou je altijd onder een bepaalde hoek, waardoor rechtshandigen hun pen als het ware over het papier 'slepen', terwijl linkshandigen het er in drukken.
Dat heb ik nooit speciaal ervaren, maar als je als linkshandige met een vulpen schrijft, sleep je eigenlijk met uw hand over de net geschreven tekst wat resulteert in vegen. Dus je moet je hand in een vrij onnatuurlijke houding gaan zetten (langs boven gekruld over de tekst) en dat draagt ook wel bij aan minder schoon schrift.

Waarom is de etikette bij eten eigenlijk de vork links en het mes rechts ?

Ik persoonlijk kan zo niet eten en heb dus altijd mijn vork rechts.

Met links hoef je niet veel kracht te zetten. Gewoon prikken en naar uw mond brengen.
Rechts doet alle snijwerk. Rechts schikt ook het eten op uw vork al je niet kan prikken. Enz.

Ikzelf ben rechts en wisselde als kind ook altijd vork en mes om. Op de 'etiquette' manier leren eten en dat werkt toch een pak vlotter eens je het gewoon bent.

Er is een Starbucks bekertje te zien in élke scene van Fight Club!

Leuk weetje! In Game Of Thrones is dat maar in 1 scene.

de reden voor links vork en rechts mes is de volgende: het is gewoon een afspraak zodat mensen die naast mekaar aan tafel zitten, niet met hun ellebogen tegen mekaar kunnen kloppen tijdens het snijden.
als iedereen met dezelfde hand het mes hanteert, kan dat niet.
dus de etiquette heeft gewoon de knoop doorgehakt en voor rechts gekozen.
had ook links kunnen zijn, maar dan ook voor iedereen.

bijgevolg, als er niemand links van jou zit, maakt het niet uit in welke hand jij je mes houdt.

Het "feit" dat lemmings zichzelf zomaar van een afgrond gooien, mass suicide plegen, en/of domweg de hele groep volgen, is eigenlijk niet waar.
Dat geloof bestond al langer, maar het is vooral de Disney docu White Wilderness (Oscar winnaar) uit de jaren 50 die de wereld hiervan overtuigde. Die docu bevatte een scene waar een massa lemmings van een klif dook. Wat ze niet lieten zien, was de camera crew op de klif die een massa lemmings er vanaf duwde :(.
Op zijn beurt was dit dan de inspiratie voor de Lemmings game, die best wel leuk was.

Het "feit" dat lemmings zichzelf zomaar van een afgrond gooien, mass suicide plegen, en/of domweg de hele groep volgen, is eigenlijk niet waar.
Dat geloof bestond al langer, maar het is vooral de Disney docu White Wilderness (Oscar winnaar) uit de jaren 50 die de wereld hiervan overtuigde. Die docu bevatte een scene waar een massa lemmings van een klif dook. Wat ze niet lieten zien, was de camera crew op de klif die een massa lemmings er vanaf duwde :(.
Op zijn beurt was dit dan de inspiratie voor de Lemmings game, die best wel leuk was.
Ja die dos spellekes, dat was echt zalig. Diskette der in rammen en spelen. Goeie herinneringen!

Die lemmings stonden eigenlijk op een soort draaiende schijf 😬

Die lemmings stonden eigenlijk op een soort draaiende schijf 😬
Did Disney Fake Lemming Deaths for the Nature Documentary 'White Wilderness'? (snopes.com)
The filmmakers had to import lemmings to Alberta for use in the documentary (reportedly by purchasing them from Inuit children who had caught them in other provinces); through the use of carefully controlled camera angles and tight editing, the filmmakers made no more than a few dozen lemmings look like a much larger number, placing them on turntables to create a frenzied migration effect and then herding them off a cliff and into the water (which was actually the Bow River, not an Arctic sea).

Dat was gewoon 1 grootse fake-documentaire.

Dat Ronaldo 869 dagen ouder is als Messi, en dat Ronaldo zijn oudste zoon ook exact 869 dagen ouder is als Messi zijn oudste zoon.

Voila se. Enkele peniswertjes;

1. Knapper = sterker
Het lijkt oppervlakkig, maar het is toch echt bewezen: jongens die knapper zijn hebben gemiddeld sneller en sterker zaad.

2. Vrijen zonder condoom maakt minder depressief
Volgens onderzoek zouden vrouwen die meer in contact komen met zaad gemiddeld minder depressief zijn, beter slapen, meer energie hebben en beter kunnen concentreren. Daarbij werkt het ook nog eens pijnverlichtend.

3. Roken heeft alleen maar nadelen voor de penis
Van roken kan de penis kleiner worden en het vermindert de zin in seks.

4. Elf keer per dag
Mannen krijgen gemiddeld elf keer een erectie per dag. Maar hiervan zijn er negen 's nachts, tijdens het slapen.

5. Andere redenen voor een stijve
Niet elke keer dat de penis stijf wordt, is dat om dezelfde reden. Sterker nog, er zijn drie totaal verschillende soorten aanleidingen: door contact, door gedachtes/fantasie en door slaap. Het laatste komt het meeste voor.

6. De kortste en de langste
De langste penis ooit gemeten was maar liefst 33 centimeter. Maar wat opvallender is, is dat de kortste 1,5 centimeter was.

7. Huidtransplantatie
De voorhuid van een penis wordt vaak gebruikt voor huidtransplantaties door plastische chirurgen. Dit stukje is namelijk extra geschikt voor kweken.
8. Klaarkomen
Mannen komen zo'n 7200 keer klaar in hun leven. Hiervan is maar iets meer dan 25% van de keren doelbewust.

9. Wie heeft de grootste onder de celebs?
Van alle celebs die hun penis ooit op film of op het podium hebben laten zien schijnen Michael Fassbender, Jon Hamm, Liam Neeson, Lenny Kravitz, Jamie Foxx en Jared Leto het grootst geschapen te zijn.

10. De ideale penis volgens vrouwen
In Mexico is onderzoek gedaan met een groep vrouwen waarbij ze de ideale penislengte (als het aan vrouwen ligt) gingen onderzoeken. Het bleek 16 centimeter in stijve toestand te zijn.

De Britse marine gebruikt muziek van Britney Spears om Somalische piraten weg te jagen.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan