Wist je dat - nutteloze (of juist nuttige) weetjes

Dit komt omdat de VS een andere beeldfrequentie gebruikt dan Europa met een verschillend aantal frames per seconde. Als men de beelden op Europese televisie wil uitzenden, moeten de beelden dus lichtjes versneld worden.
Een beetje hetzelfde principe met Dvd's in Europa. Deze zijn PAL als ik me niet vergis en NTSC in Amerika bv.

Omdat PAL DVD's ook 4% sneller afspelen zal een film als Lord of the Rings: The Return of the King Extended Edition (even een extreem voorbeeld nemen) de volgende speelduur hebben:
VS: 4u12m
Europa: 4u23m

Iemand die een marathon doet van de trilogie in de VS zal dan ook een halfuur langer nodig hebben voor het geheel te kijken.

Bij blu-ray is dat niet meer het geval, in sommige gevallen hoor ik zelf wel een verschil, vooral het kijkwijzer logo klinkt lichtjes anders.

Amerikaanse tv-programma's en films worden bij ons in Europa gemiddeld 4% sneller uitgezonden op tv dan in de de VS.

1 minuut beeld in de VS is hier dus 57,5 seconden. Bij een uitzending van een half uur wordt dat dus al een verschil van bijna anderhalve minuut.

Dit komt omdat de VS een andere beeldfrequentie gebruikt dan Europa met een verschillend aantal frames per seconde. Als men de beelden op Europese televisie wil uitzenden, moeten de beelden dus lichtjes versneld worden.

Streamingdiensten gebruiken doorgaans wel de originele Amerikaanse beelden (en bijhorende snelheden). Het is niet zo opvallend, maar het stemgeluid van een serie die op reguliere tv wordt uitgezonden kan dus "hoger" klinken dan diezelfde serie wanneer ze op Netflix bekeken wordt.
Is dat nog altijd het geval? Ik ging ervan uit dat dat met Blu-Ray en streaming niet meer van toepassing is. Elke tv kan 24 en 30 Hz weergeven bij mijn weten.

En waarom gebruikt de VS een andere frequentie? Omdat die frequentie in de tijd van analoge tv's werd geregeld via de frequentie van het stroomnet en in de VS is dat 60 Hz vs. 50 Hz in Europa.

Bon, zal ik het als vrouw maar zeggen zeker: ik heb nog nooit ene laten vechten met mijn amandelen dus de "zachte kneuzing" zal dan alvast ontbreken.
Ook nog nooit haar van tussen mijn tanden mogen plukken dus....

Geen feit, wel broodje aap. 😝
Meen je dat? heb je nog nooit een orale beurt gegeven?

Bedankt voor de informatie. Een besparing van € 3,30 door de Dag Allemaal weer niet te moeten kopen. Klein beginnen.
En als ge met de uitgespaarde € 3,30 nu 2 lotto-combinaties van € 1,25 binnengeeft in diezelfde gazettenwinkel waar ge binnenging voor die dag allemaal te kopen dan hebt ge nog over. En als ge dan wint zijt ge binnen en nog eens op de hoogte van alle belangrijke nieuws in de wereld :unsure:

Ik heb nog nooit kneuzingen gehad bij het geven ervan was de boodschap vooral. 🤪

en dat ligt niet aan een gebrek aan lengte voor de volledigheid
This you?
20041123-141-TH-683x1024.jpg

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan