WK Wielrennen 2022 (Wollongong, Australië)

Britse selectir

Ethan Hayter
Luke Rowe
Jake Stewart
Ben Swift
Connor Swift
Ben Tulett
Ben Turner
Fred Wright

Ik vind dit een hele leuke ploeg , geen topfavoriet maar toch een ploeg om een hele mooie koers te maken. Spijtig dat pidcock niet meer te motiveren viel.

Wat ne zever weer van Mr kendal

1. businessclass maakt uiteraard wel een verschil, zeker op zulke lange afstanden
2. 8000 euro is voor Wout niet veel geld, hij verdient (letterlijk) honderd keer zoveel als ons, dus hij laat 'm kennen voor €80...
3. de bond zou zeker moeten zorgen dat de atleten zo goed mogelijk aankomen op de bestemming en dit zelf betalen.
Eerder wat een zever kraam jij uit.

1) het maakt een verschil, liefst want anders had het geen bestaansrecht. Maar de vraag is of het dat geld ook effectief waard is. Laat ons zeggen van niet want het blijft een oncomfortabele boel. En voor je het vraagt, ja ik heb zelf al meermaals business voor het werk gevlogen.

2) in verhouding met zijn jaarinkomen is dat niet zoveel. Maar je kent toch het principe van goed beheer hoop ik? Als hij bij elke 8000€ voor een bagatel zonder verpinken zijn portefeuille gaat trekken dan zal zijn vermogen snel geslikt zijn. En hij zal dat vermogen nog nodig hebben na zijn carrière wil hij toch nog een beetje behoud van levensstijl hebben.

3) de bond moet zorgen dat hun budget goed besteed wordt. Die 8000€ zouden ze moeten spenderen aan iets wat wel nuttig is zijnde jeugdwerking en het investeren in talent die het nodig hebben.
Straks ga je nog zeggen dat ze met een privéjet naar daar moeten vliegen…

Hij zegt dat het niet om het geld gaat, maar dat is het natuurlijk wel. En het blijft hoe dan ook een beetje ongepast.
De bond heeft zich vergist, kan gebeuren. Maar als 8000€ letterlijk die peulschil is dan betaal je dat gewoon en doe je er ook niet moeilijk over. Het feit dat hij het op Twitter gooit geeft aan dat die 8k toch meer doorweegt.

Britse selectir

Ethan Hayter
Luke Rowe
Jake Stewart
Ben Swift
Connor Swift
Ben Tulett
Ben Turner
Fred Wright

Ik vind dit een hele leuke ploeg , geen topfavoriet maar toch een ploeg om een hele mooie koers te maken. Spijtig dat pidcock niet meer te motiveren viel.
Ik ga hier zo op gepakt worden, maar Hayter zou ik toch wel wat van verwachten.
Leuke ploeg wel, zeker voldoende capaciteiten.

Laatst bewerkt:
3) de bond moet zorgen dat hun budget goed besteed wordt. Die 8000€ zouden ze moeten spenderen aan iets wat wel nuttig is zijnde jeugdwerking en het investeren in talent die het nodig hebben.
Dat is nogal dubbel hé. Langs de ene kant investeren in de toekomstige Wout van Aert's maar de dag dat zo iemand wereldkampioen kan worden dan gaan we hem dubbelgeplooid richting Australië sturen.

Op zich heeft Van Aert gelijk in zijn tweet, en heeft de bond een fout gemaakt: ze hebben de prijzen verkeerd gecommuniceerd.

Over het feit of de bond dat moet betalen of niet kan je discusiëren, maar je zou kunnen stellen dat iemand zoals Van Aert in de watten gelegd moet worden tot en met, en dat hij eigenlijk altijd business class moet vliegen. Alleen is de vraag of dat dan ook op gaat voor bijvoorbeeld Stan Dewulf. Ga je een verschil in resultaat zien als je hem business class of economy laat vliegen? En als je hem op economy zet, kan je het als bond niet maken om anderen in business class te laten vliegen. Dan vind ik de redenatie dat iemand als Van Aert de middelen heeft om dat zelf te financieren nog niet zo vreemd. Uitendelijk rijdt Van Aert dat WK ook een beetje voor zichzelf: voor de eer, en ongetwijfeld de extra centen die hij als wereldkampioen of ex-wereldkampioen kan vragen bij een contractonderhandeling.

Ik vind het wel nogal ongepast en wereldvreemd om over 8000 euro een tweet de wereld in te sturen, terwijl misschien 1/4 of zelfs een groter deel van de Belgen het financieel lastig krijgt door de hoge energieprijzen. Ik zal hem er niet voor gaan haten of zo, maar laat het even uit om voor zo'n prutsen (daar ga ik van uit in zijn geval) publiek wat steken te geven. Dat is dan nog met een halve kwinkslag, en 8000 euro om een mopje te kunnen maken op Twitter is een koopje.

Laat ons ook niet flauw doen, ze reizen ook ver genoeg op voorhand af om de eventuele ongemakken en schade geleden door het vliegen te laten helen hoor. Het is niet vandaag vliegen en morgen WK rijden.

Daarbij is het ook je reinste onzin dat Van Aert business zou moeten vliegen want zijn prestaties, niks mag zijn prestaties schaden. Maar een Stan Dewulf, nee joh die gaat echt niet beter rijden door het extra beetje comfort.
Als knecht zou je bijna blij mogen zijn dat je niet in het bagageruim moet…

Voor mij is dit wel nog eens een reden om een WK zo ver van de meeste hun thuis in vraag te stellen. Het zijn niet alleen de renners die naar daar moeten, maar heel de staff en al het materiaal. Dit kost gewoon een bom geld in tijden dat menig gezin kreunt onder de druk van niet rond te komen.
En voor wat? Een parcours dat je perfect ook in Europa kan vinden.

Remco zegt in een interview met de Standaard/ Het Nieuwsblad dat hij zich na de Vuelta 100% gaat concentreren op de tijdrit. Over de wegrit is hij blijkbaar minder zeker dat hij nog voldoende in de benen gaat hebben zitten, en dan rijdt hij sowieso 100% in dienst van Wout

Volgend jaar : één deel van 't seizoen in 't teken van een grote ronde, de andere helft eendagskoersen.
Giro + LBL gaat niet, dus ofwel Giro + WK + najaarsklassiekers of voorjaarsklassiekers + een van de andere GT

Aangezien hij niet zo scheutig is op koersen in slecht weer denk ik dat kleine rittenkoersen + giro + WK + het najaar verstandiger is.
Kan ook gewoon zijn dat ze hem naar de tour sturen ook natuurlijk, wat misschien niet zo verstandig zou zijn.

Laat ons ook niet flauw doen, ze reizen ook ver genoeg op voorhand af om de eventuele ongemakken en schade geleden door het vliegen te laten helen hoor. Het is niet vandaag vliegen en morgen WK rijden.

Daarbij is het ook je reinste onzin dat Van Aert business zou moeten vliegen want zijn prestaties, niks mag zijn prestaties schaden. Maar een Stan Dewulf, nee joh die gaat echt niet beter rijden door het extra beetje comfort.

Voor mij is dit wel nog eens een reden om een WK zo ver van de meeste hun thuis in vraag te stellen. Het zijn niet alleen de renners die naar daar moeten, maar heel de staff en al het materiaal. Dit kost gewoon een bom geld in tijden dat menig gezin kreunt onder de druk van niet rond te komen.
En voor wat? Een parcours dat je perfect ook in Europa kan vinden.

Het is dan ook een WK en geen EK. En Australië heeft ook een pak deftige renners. Dus de keuze is hoe dan ook te verantwoorden.

De girotoppers staan bijna altijd aan de start van LBL dacht ik? Misschien nog niet in de beste vorm maar toch al genoeg om competitief te zijn.

De girotoppers staan bijna altijd aan de start van LBL dacht ik? Misschien nog niet in de beste vorm maar toch al genoeg om competitief te zijn.
De ronde-georiënteerde renners zoals een Lopez kiezen voor dat Italiaans rondje in de week van Huy en L-B-L, terwijl anderen soms voor de klassieker(s) kiezen of een stage.

Laat onze knechten dan maar thuis, we zullen eens zien hoe goed de kopmannen zijn zonder hulp. Wat een gebrek aan respect.

Een WK op een andere continent moet gewoon kunnen. Zeker al omdat Australië toch een leuke wielrenner natie is.

We hebben het hier over profwielrenners die hun plaats kennen. Als De Wulf denkt dat hij van aert zijn plaats kan innemen moet hij misschien eens dezelfde uitslagen beginnen rijden. Tot zolang mag een topper gerust privileges krijgen. We hebben het hier over topsport, de enige plaats waar excelleren nog toegelaten is.

Die zieke cultuur anno 2022 dat iedereen gelijk is, niemand beter is als een ander. Je ziet wat er van komt op de scholen. Allemaal gelijk = niveau omlaag. Als we die mentaliteit gaan overbrengen naar onze sporters kunnen we ze inderdaad beter thuis laten.

Voor volgend jaar denk ik ook gewoon dat Evenepoel LBL + Tour gaat doen. Hij heeft nu de Vuelta gewonnen dus waarom zou hij dan nog de Giro moeten rijden voor hij naar de Tour kan? Alsof je van de Hindleys van deze wereld te kloppen gaat de Tour leren winnen. En hij won dit jaar op sterke wijze LBL dus we weten dat hij dat ook perfect kan dus omdat dan volgend jaar als bijkomstig te beschouwen in aanloop naar de Giro lijkt me ook vreemd. Dus gewoon doen zoals de andere toppers. Voorjaar en dan de Tour en dan zien of er nog iets op zit voor eventueel een najaar. Al is het WK zo kort na de Tour dat je dat eigenlijk gewoon samen met de Tour mag nemen.

Die prijzen is dat niet gewoon 2 verschillende zaken? Ik neem aan dat de bond spreekt over een retourtje Belgie - Australië. Terwijl VA natuurlijk Belgie -> Canada -> Australie -> Belgie vliegt.

Wout zijn reactie op Twitter is gewoon ongepast

Even opgezocht en verschil economy - business vanuit Zaventem naar Sydney met Emirates is 4k
Dat het vanaf Canada duurder is daar kan de bond niet aan doen he, heeft hem zelf voor gekozen om van daaruit te vliegen
Kunnen misschien nen crowdfunding opstarten voor Wout oi22

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan