WK Wielrennen 2022 (Wollongong, Australië)

Het is niet alsof VA altijd de TT wint hé. Soms krijg je wel eens een verrassend uitslag.
Je haalt er dan een tijdrit uit 10 dagen na een zware tour en 4 dagen na een extreem zware wegrit op de OS (met nog een vlucht naar Japan erbij in die week). Dan kan je beter naar de tijdritten kijken die hij daarna gereden heeft. Dat is 2,1,2,2,1. Lijkt me dat je gerust kan zeggen dat hij hier een zeer grote kans heeft laten liggen. Uiteindelijk is het volledig zijn eigen keuze geweest om hier niet te starten en we zullen volgende week zien of het heeft opgebracht. Ik hoop het maar vrees ervoor.

Kung die toont dat hij op de langere ITT gewoon niet sterk genoeg is. Foss met een buitenaardse prestatie. Remco binnen de verwachting na de Vuelta imo.

Hij is niet sterk genoeg omdat hij wordt verslagen door een buitenaardse prestatie? Lijkt mij dat hij dan wel gewoon sterk genoeg is, heeft toch een fantastische ITT gereden

Remco heeft toch een fantastische tijdrit gereden. Zondag pas de Vuelta gedaan en dan die lange reis en op de koop toe een serieuze jetlag. Als je dan op 9 sec van de wereldtitel eindigt.

Kung was top, maar stoot hier gewoon op een Foss die een weergaloze tijdrit rijdt.

Ik denk dat Ethan Hayter nog het meeste zal balen. Als je ziet hoeveel seconden die enerzijds verloor met zijn ketting er te proberen opleggen en anderzijds zijn fietswissel die ook niet super snel ging. Vraag me af of die ging wereldkampioen zou geworden zijn.

In my defence zijn eerste stuk was van Ganna gewoon zeer goed. Heel gretig. Maar het kakte nogal snel in :p
Het zal ook niet de eerste keer zijn dat hij veel tijd terugneemt in deel 2.

Hayter had ik voor deze TT al getipt. En als je ziet hoe lang hij zit te kloten met die ketting dan waren die 40s hoogstwaarschijnlijk niet verloren geweest. Met die pech nog 4de worden op 40s is gewoon echt nog heel hard gereden na de wissel.

Topfavorieten op de weg rijden nooit erg goed. Dus op dat vlak kan het wel eens een vreemd WK worden ja!

Enige TT die ik me van Foss kan herinneren is eentje in de Giro enkele jaren terug?!

Ah vorig jaar dus 🤣

Conclusie. Dit is geen brons verloren, maar brons gewonnen voor Remco.
Ganna was niet op de afspraak. Een slechte dag?
VA had hier toch echt wel kans voor Goud als hij had mee gedaan.

En last but not least!
Vos reed mee met de mannen en ze klopte ze allemaal!
Ah neen wacht het was Foss.

Laatst bewerkt:
Ik zie gewoon zijn uurpoging nog afgezegd worden.
In deze vorm lijkt me een poging een maat voor niks te worden. Maar hij mag ons altijd verrassen!

Laatst bewerkt:
Wat als Yves zo een sok over zijn kop had getrokken?
Gelukkig is er toch nog één renner die een beetje inzit met hoe er allemaal uit ziet...
Ik zie gewoon zijn uurpoging nog afgezegd worden.
In deze vorm lijkt me een poging een maat voor niks te worden. Maar hij mag ons altijd verassen!
Ganna verpulverd dat uurrecord met gemak hoor, zelfs met zijn huidige vorm. Laat volgens mij op het einde ook gewoon lopen als hij voelt dat het podium weg is. Vergeet vooral ook niet dat Daniel Bigham hier nooit in de buurt van de top 10 zou komen vandaag en dat is uiteindelijk de referentie.

Maar het achterliggende doel van die recordpoging, 60kilometer rijden en het record volledig buiten bereik leggen voor járen dat mogen ze wel vergeten denk ik.

Voor Ganna is dit toch een vreselijk jaar geweest. Dit is al niet meer "eens een TT verliezen", die onklopbare status op de belangrijke momenten is nu toch wel weg. Wel nog ITT´s in Tirreno en Dauphine gewonnen maar: EK verloren, WK verloren, slechte Tour... ik hoop voor hem dat 2023 beter wordt.

Terug
Bovenaan