Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In de VS zijn er ook heel veel mensen anti-fietser, daar is het sowieso nog een pak gevaarlijker dan hier om te fietsen.Als je zelf quasi dagelijks op de fiets zit besef je wel hoe gevaarlijk het is. Je moet met alles en iedereen rekening houden.
Een portier die ze in je gezicht kunnen openzwieren, een auto die zonder kijken van een oprit komt, etc. En het grootste probleem dezer dagen, mensen die constant afgeleid zijn door hun gsm. Ze kijken twee seconden op dat ding en ze zijn 50m verder.
Dat zou kunnen ja. Twee gasten uit de UK waarmee ik op Zwift rijd vertellen ook verhalen om van te huiveren.In de VS zijn er ook heel veel mensen anti-fietser, daar is het sowieso nog een pak gevaarlijker dan hier om te fietsen.
Vind het wel wat overdreven dat er nu overal wordt geschreven dat zijn sprint een extra troef is. Hij heeft Bilbao geklopt, zegt niet veel imo.
Op het feit dat als hij vertrekt je moet mee zijn als kopman van een ander land/ploeg.. daar slaat dat op. Vorig jaar kenden ze hem ook al meer dan genoeg en toch is er niemand van de zogezegde kopmannen mee wanneer hij vertrekt.Waar slaat dit op?
Het gaat hier over het WK. Op het WK kreeg hij een hele hoop renners mee, maar bijna geen enkele kopman van de grotere landen. Dat heeft niks te maken met 'niet kunnen'.
Gevoelsmatig, of heb je daar ook bronnen voor?In de VS zijn er ook heel veel mensen anti-fietser, daar is het sowieso nog een pak gevaarlijker dan hier om te fietsen.
Huh, waar heb ik dit nu weer gezegd? Soit, agree to disagree dan. Zeker aangezien ik denk dat sommige niet volledig begrijpen wat ik wil zeggen of mij verkeerd begrijpen. Ik trek toch ook nergens de kwaliteiten van Remco in twijfel?
Simpele stelling die ik dan wil voorleggen: Denk je dat Remco weer gaat kunnen aanvallen vanop 75(?) km van de streep en dezelfde soort renners als vorig jaar meekrijgt, terwijl de kopmannen nog wat de kat uit de boom kijken en bij Wout blijven zitten?
Alleen dat Remco niet meer hetzelfde gaat kunnen doen als vorig jaar met die vlucht.
Daardoor kon die dus bij wijze van spreken 'zonder problemen' die vroege vlucht op poten zetten.
Natuurlijk waren die andere landen zich bewust van het gevaar van Remco, maar toch echt nog niet van die aard zoals dat het nu pas heb ik het gevoel.
Volg maar eens wat mensen die de fiets gebruiken in de VS. Rednecks reageren heel erg agressief tegen fietsers, die op 'hun' weg komen.Gevoelsmatig, of heb je daar ook bronnen voor?
De keren dat ik in de VS geweest ben viel me vooral op hoe slecht de infrastructuur er was, fietspaden leken quasi onbestaande. Maar ik had daar niet het gevoel dat het daarom per se veel gevaarlijker was, in België leggen ze fietspaden aan tot tegen de oprit van de huizen die geen enkele kans hebben om u te zien bij het uitrijden, lijkt me veel gevaarlijker.
Dat heeft niets te maken met de veronderstelling dat men zijn kwaliteiten niet kenden hè, wel met het feit dat ze toch duidelijk niet goed voorbereid waren op een aanval van Remco op een dergelijke afstand van de meet. Noch de renners, noch de ploegleiding.Ik zeg niet dat je zijn kwaliteiten in twijfel trekt, wel dat je denkt of er van uit gaat dat ze vorig jaar opzettelijk b-garnituur of knechten hebben mee gestuurd met Remco. Ze hebben daar tijdens de koers gewoon een fout gemaakt. Natuurlijk ook niet gemakkelijk als je als België zijnde 2 favorieten hebt.
Ja, dit is dus hetgeen wat ik al heel de tijd probeer duidelijk te maken want dat is letterlijk hetgeen wat ik zei vooraleer heel deze discussie is begonnen.Wat ik wil zeggen is dat zijn status tov vorig jaar helemaal niet veranderd is. Nee, Remco gaat wrs niet opnieuw kunnen aanvallen zonder dat de absolute toppers reageren maar dat had vorig jaar ook niet mogen gebeuren. Je kan evengoed die stelling omdraaien. Denk jij dat er in een briefing is gezegd om Remco te laten rijden op 75km van de meet met 20 "b" renners?
Dat lijkt me wel héél makkelijk gesteld, gezien Remco daar eigenlijk nooit de finale gereden heeft. Hoe sterk hij voor de dag was gekomen in de échte finale is dus puur giswerk. Stellen dat hij WK was geworden al helemaal, met een Alaphilippe die gewoon ook zéér sterk was die dagRemco had in Leuven echt wel WK worden als hij schaduwkopman was.
Dan ging hij nu voor zijn derde wereldtitel op rij strijden.
Tadej doet mee aan zowel weg- als tijdrit!
Had in de Tour al aangegeven niet mee te rijden, gaat ook in de Ronde van Polen een goed eindklassement rijden en betwijfel toch of die intervallen-race effectief zijn ding gaat zijn.Mooi. Wel verrassend Mohoric doet niet mee. Was nochtans goed bezig en had hem wel als outsider in gedachten.
Ik zit momenteel nog in frankrijk met de fiets.Dat zou kunnen ja. Twee gasten uit de UK waarmee ik op Zwift rijd vertellen ook verhalen om van te huiveren.
Hoe er daar regio's zijn waar fietsers in het weekend om 6u vertrekken om tegen 9u weer thuis te zijn, omdat het veel te gevaarlijk is geworden om tijdens de dag nog te fietsen. Dan hebben ze het vooral over verbindingswegen weg van de steden. Ze rijden daar nog liever een fietser aan als te moeten vertragen. Vrij crazy.
Toch een beetje rare keuze van Mohoric om niet naar het WK te gaan. Zelf natuurlijk niet kansloos, maar ook vreemd om de wereldtopper in zijn ploeg niet bij te willen staan.
'Onze ploeg is te klein om de wedstrijd te controleren'. Moet dat dan? Genoeg volk dat hier denkt te kunnen gaan winnen. Een Sagan heeft nooit een ploeg gehad en heeft 3 WK's gewonnen in 3 verschillende omstandigheden...
Gek, ik vind de Fransen een pak hoffelijke dan de gemiddelde Belg. Ik hebde indruk dat de Fransen wel echt hun tijd nemen om u breed voorbij te steken.