WK Wielrennen 2023 (Glasgow, Schotland)

Sorry maar als je selectief gaat zoeken... Ik snap niet wat voor punt je wilt maken eigenlijk. Elk sterk land dat die kopgroep gemist heeft heeft zich laten belachelijk maken, BelgIê incluis dus, zeker gezien de sterkste op papier. Ook Australië en Frankrijk hebben hard gefaald, want ook zij hadden echte favorieten met vooral Grisel en Chamberlain.
Mijn punt is dat weggereden compleet overdreven was. Onze kopman viel al snel weg en dan heb je al niet veel meer over als je maar met 5 bent.

Ondertussen hadden we 3 man die topfavoriet waren bij de kenners, dan was het die Noor, dan die Deen die op kop rijdt en nu zijn het een Fransman en een Australiër. Gans het peleton is topfavoriet?

De beste rijdt gewoon op kop. De rest moet gewoon passen. Soms is koers simpel. En dat heeft niets te maken met weggereden worden

Mijn punt is dat weggereden compleet overdreven was. Onze kopman viel al snel weg en dan heb je al niet veel meer over als je maar met 5 bent.

Ondertussen hadden we 3 man die topfavoriet waren bij de kenners, dan was het die Noor, dan die Deen die op kop rijdt en nu zijn het een Fransman en een Australiër. Gans het peleton is topfavoriet?

De beste rijdt gewoon op kop. De rest moet gewoon passen. Soms is koers simpel. En dat heeft niets te maken met weggereden worden

Ik ga de discussie stoppen want ge zijt het enorm in het belachelijke aan het trekken, en het is ondertussen ook wel duidelijk dat je tot voor vandaag nog nooit gehoord had van al die junioren. Dan heeft het geen zin.

Ja er zijn meerdere favorieten, no shit. Natuurlijk rijdt de beste op kop. Wat heeft dat er in godsnaam mee te maken. De Belgen waren niet goed genoeg, dat is ook simpel en was dan ook hetgene wat ik zei.

Ik ga de discussie stoppen want ge zijt het enorm in het belachelijke aan het trekken, en het is ondertussen ook wel duidelijk dat je tot voor vandaag nog nooit gehoord had van al die junioren. Dan heeft het geen zin.

Ja er zijn meerdere favorieten, no shit. Natuurlijk rijdt de beste op kop. Wat heeft dat er in godsnaam mee te maken. De Belgen waren niet goed genoeg, dat is ook simpel en was dan ook hetgene wat ik zei.
Idd ik volg niets van het wielrennen daarom dat ik hier ook reageer :oi22:

Ik twijfel helemaal niet aan uw kennis over het profwielrennen, voor het zelfde geld ken je daar meer van als ikzelf, maar ik twijfel na uw posts wel serieus over uw kennis van het juniorenwielrennen ja.
Omdat ik dus gewoon voor het gemak de nationaliteiten nam ipv hun naam. Dat typt nu eenmaal makkelijker. En ik volg het juniorenwielrennen wel (waarschijnlijk niet zo hard als jij) maar ik vond je nogal overdreven scherp reageren op de Belgen. En de Belgen kwamen idd tekort (deels door omstandigheden bij de dubbele pech van Widar en issues met het voorwiel van Sentjens die super los zat) maar weggereden vind ik veel te zwaar

Edit: uiteindelijk hebben we nog de 1ste man die niet in de kopgroep zat op een 7de plaats.

Omdat ik dus gewoon voor het gemak de nationaliteiten nam ipv hun naam. Dat typt nu eenmaal makkelijker. En ik volg het juniorenwielrennen wel (waarschijnlijk niet zo hard als jij) maar ik vond je nogal overdreven scherp reageren op de Belgen. En de Belgen kwamen idd tekort (deels door omstandigheden bij de dubbele pech van Widar en issues met het voorwiel van Sentjens die super los zat) maar weggereden vind ik veel te zwaar

Edit: uiteindelijk hebben we nog de 1ste man die niet in de kopgroep zat op een 7de plaats.

Mijn punt is vooral dat ze zich enorm laten ringeloren hebben. De Schuyteneer dan vooral. Dat Sentjes afwacht als snelste man van ons kan ik begrijpen. De Schuyteneer is ook snel, maar is ook explosiever en kan lange aanvallen afronden. Als mannen als Nordhagen, Philipsen, Fietzke en in tweede instantie nog eens Storm gaan (dat zijn allemaal kleppers), weet je dat je mee moet. En imo was het op dat moment niet van niet kunnen. Dus ja ik ben scherp. Vooral België, Australië (laf gekoerst in de achtergrond) en Frankrijk (die hadden ook altijd Seisax of Grisel mee moeten hebben) hebben gefaald imo.

Natuurlijk is het uitvallen van Widar brute pech, met hem erbij had het anders kunnen zijn, maar zelfs zonder had je beter moeten kunnen. In blok hebben we niet gepresteerd zoals we moesten. Ook Van den Heede en in mindere mate Vaneeckhoute stelde wat teleur als knecht, ze moesten er te snel af voor hun doen.

Ik twijfelde aan je kennis omdat je precies die mannen vooraan wilt afdoen als 2e rangsrenners waar ze niet per se op moeten reageren, dat de topfavorieten in het peloton zaten. Dat vind ik pure zever, aangezien je Nordhagen en Philipsen daar had, beiden dan nog eens met een ploegmaat en Storm was ook een kleinere favoriet (de tweede Noor ken ik ook niet).

Ik overdreef dan natuurlijk wat naar de andere kant om wat tegengas te geven. Moest ik mssn ook niet gedaan hebben :shutup:. Maar conclusie is idd dat de Belgen nooit meegedaan hebben

Net Bert’s verkenning bekeken, amai..

Echt wel iets voor de crossers, vollenbak interval. Veel kleine hellingkjes, constant in de remmen met die bochtjes en weer optrekken.

Da's echt zo een parcours, als je hier niet aandachtig rijdt en vooraan koerst, zit je echt nen gansen dag constant achter de feiten aan te koersen, gaat breken langs alle kanten

Als het regent draait de helft af na 2 ronden, zelf zonder regen, ook nen hoop. De gemiddelde wegprof zonder cross verleden trekt hier zijn neus voor op, genre: kust men kloten met ulle 500-bochten flutparcours, hangt er aan ..

Laatst bewerkt:
Bochten zijn 1 ding maar zoveel 90 graden bochten is er toch los over. Als ze daar over moeten met een grote groep in de regen..

Tactiek lijkt me toch vooral maken dat je weg bent en sterke renners die afblokken in volgend groepje. Een grote groep kan nooit vaart maken op dat lokaal parcours

Net Bert’s verkenning bekeken, amai..

Echt wel iets voor de crossers, vollenbak interval. Veel kleine hellingkjes, constant in de remmen met die bochtjes en weer optrekken.

Da's echt zo een parcours, als je hier niet aandachtig rijdt en vooraan koerst, zit je echt nen gansen dag constant achter de feiten aan te koersen, gaat breken langs alle kanten

Als het regent draait de helft af na 2 ronden, zelf zonder regen, ook nen hoop. De gemiddelde wegprof zonder cross verleden trekt hier zijn neus voor op, genre: kust men kloten met ulle 500-bochten flutparcours, hangt er aan ..

Heb een rondje of 2 van de junioren bekeken en die gingen daar gewoon overal volle bak door hoor. Heeft niks met cross te maken. Als ze met een vol peloton (+100 man) gaan rond rijden dan wordt het half weg het pak een stuk lastiger maar als je bij de eerste 20 zit of eens het peloton wat uitgedund is (wat op een WK vlugger gebeurd dan in een monument door de exoten) dan valt het bij droog weer best wel mee. Nee hiervoor hoef je geen cross in de benen hebben integendeel wordt een wedstrijd van dikke 6u30 dus gewone crossertjes gaan hier niet meedoen.

Heb een rondje of 2 van de junioren bekeken en die gingen daar gewoon overal volle bak door hoor. Heeft niks met cross te maken. Als ze met een vol peloton (+100 man) gaan rond rijden dan wordt het half weg het pak een stuk lastiger maar als je bij de eerste 20 zit of eens het peloton wat uitgedund is (wat op een WK vlugger gebeurd dan in een monument door de exoten) dan valt het bij droog weer best wel mee. Nee hiervoor hoef je geen cross in de benen hebben integendeel wordt een wedstrijd van dikke 6u30 dus gewone crossertjes gaan hier niet meedoen.

De winnaar bij de junioren is een crosser/MTBer hé :biglaugh:
Crossen is niet alleen technisch goed zijn hé, ook constant optrekken, super explosief zijn en dat was bij de junioren wel degelijk zo. Getuige ook de reacties achteraf.

Als van Aert of VDP wereldkampioen wordt is het omdat het een crossparcours is? Is Milaan - San Remo dan ook een crossparcours?

Die duizend-en-1 disciplines in het baanwielrennen. Dat keirin… starten achter een dikzak op een brommer. Zoals in het zwemmen zijn er wel wat nummers die kunnen geschrapt worden zonder verlies voor de sport.

Die duizend-en-1 disciplines in het baanwielrennen. Dat keirin… starten achter een dikzak op een brommer. Zoals in het zwemmen zijn er wel wat nummers die kunnen geschrapt worden zonder verlies voor de sport.

Wat is dat nu voor mening...
Iedere discipline heeft zijn eigenheid , net zoals in het zwemmen en atletiek.

Je weet toch dat je met het bakje van de tv kan veranderen van kanaal e , als het u niet interesseert?

het lijkt vooral veel omdat de para cycling samen met de elite rijden. Keirin is nu net het laatste sprintnummer dat zal geschrapt worden. Als je vergelijkt met atletiek valt het echt wel goed mee kwa nummers vind ik. Er zijn 9 individuele nummers en 3 per ploeg op dit wk. Op de OS zijn er zelfs minder.

Letterlijk gemaakt voor een (nerveuze) Alaphilippe. Volgens mij heeft die gans de Tour gereden met het parcours van Glasgow op zijn scherm.
Ik ben echt benieuwd welke kaart er morgen getrokken wordt!
In eerste instantie benieuwd of er een vroege vlucht komt met exoten. Kpeins van niet.
Als er een tweede grote groep zich engageert bij het opkomen op het stadsparcours en het peloton de benen stilhoudt, dan wil ik nog wel eens zien of ze daaruit naar voren kunnen vlammen.
Campenaerts / Van Hooydonck in zo'n groep zou ideaal zijn.

het lijkt vooral veel omdat de para cycling samen met de elite rijden. Keirin is nu net het laatste sprintnummer dat zal geschrapt worden. Als je vergelijkt met atletiek valt het echt wel goed mee kwa nummers vind ik. Er zijn 9 individuele nummers en 3 per ploeg op dit wk. Op de OS zijn er zelfs minder.
Ik vind het net positief dat ze paracycling samen laten rijden.

9 individuele nummers is toch echt waanzinnig veel vind ik. We gaan toch ook geen WK op de weg rijden van 10km met start achter een derny, 50km, 100km, 150km en 200km? Of een klimtijdrit en een vlakke tijdrit?

Ik kan er mee leven dat mijn mening unpopular is, dus ik ga hier niemand proberen overtuigen ofzo. :)

We gaan toch ook geen WK op de weg rijden van 10km met start achter een derny, 50km, 100km, 150km en 200km? Of een klimtijdrit en een vlakke tijdrit?
Daar teken ik meteen voor :love:.

Al die verschillende piste-disciplines zijn interessant om te volgen, mede omdat het zo kort is.
Sprint voor de bonkige beren; achtervolging voor degenen, die maar enkele minuten willen afzien; derny om lekker snel te cruisen in het zog; ploegenachtervolging om te kijken hoe snel je eigenlijk kan gaan op 4km; afvalkoers is na een paar keren optrekken langs achteren dodelijk op het einde; bij het omnium komt het rekenen erbij en zit je met de magie en hoop op dubbele rondes pakken na elkaar.

Terug
Bovenaan