@MrKend54l dat Philipsen de snelste is, doet er eigenlijk niet veel toe. Het gaat vooral over het feit dat Wout ook een zeer reële kans heeft in een sprint van 30 man na een zware wedstrijd. Waarom zou hij zijn kansen dan 100% opofferen? Het is tijd om te oogsten voor VA, zoveel kansen op een wereldtitel heeft hij ook niet meer.
Zelfde verhaal toen bij GVA in Doha. Hij zat toen op de top van zijn kunnen. Alleen waren zijn kansen op winst niet zo realistisch toen.
En of het goed gaat komen weet ik niet. De laatste 2-3 jaar bleek het Belgische blok toch niet zo homogeen. Een Wout die té graag wilt en daarbij zijn ploegmaats uit het oog durft verliezen, een Remco die orders negeert, ...
Ja dat klopt hij maakt ook kans.
Maar dat is net heel het punt je bent onderdeel van een ploeg, een ploeg met één doel en dat is de trui mee naar huis nemen.
In het licht daarvan is het uw taak als ploeggenoot om u volledig te geven in functie van die andere renner.
Maar de samenwerking stopt ook de dag na de wegrit en de man met de trui heeft deze een heel jaar rond zijn lijf en hij en zijn ploeg plukken er heel het seizoen de vruchten van.
De ploegenbelangen en persoonlijke belangen zijn dus groot.
Je kan aan de meet niet gokken op twee paarden en iedereen doet maar zijn goesting, er moet één duidelijk plan zijn met één man die sprint. Dit is misschien ook de enige kans die Philipsen heeft, waarom zou hij dan het recht niet hebben?
Phillipsen is ook geen pannekoek voor alle duidelijkheid. Hij is meer dan de man van de laatste 250m snel trappen.
Hij heeft al laten zien dat hij ook een jongen is die heel hard kan rijden en kwaliteiten heeft van een klassiek renner.
Stel dat ze met een klein groepje aan de meet geraken, WVA en Phillipsen, wat zeker ook niet onrealistisch is, dan moet je ook weten wie voor wie gaat werken.
Twee kopmannen dat begrijp ik. Maar met drie kopmannen waarvan er 2 echt wel in elkaars vaarwater zitten dat vraagt zeer duidelijke afspraken, en met enkel een zeer goeie renner te zijn koop je niks. Je moet het ook kunnen afwerken.
En elk WK wat WVA al heeft gereden was het gezever. Vergeet niet dat zijn actie van vorig jaar ook Remco zijn overwinning had kunnen kosten.
Tactisch hebben we het nog nooit echt vlekkeloos gedaan de laatste jaren.
Ik heb de indruk dat het bij de Nederlanders en de Fransen toch een pak duidelijker is.
En dan zwijg ik nog maar over wat er gaat gebeuren als pakweg MVDP weg is. Sommige renners zullen dan misschien ineens zich toch wat minder voelen, wat in de geest van de merkenploeg toch ook niet zo gek is. Je wilt als Phillipsen zijnde ook niet MVDP zijn kansen wegpakken en Pedersen zien winnen.