WK2022: Bloed aan het doelqatar

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 3366
  • Startdatum Startdatum
Ben benieuwd hoe tolerant de woke landen zijn als bv Senegal en Iran met bijvoorbeeld een anti-homo armbandje willen spelen.

het kot zou te klein zijn

Als ge niet door hebt dat dit spuuglelijk shirt zijn enige bestaansreden is om een subtiel lgbtq logo te zijn dan ben je stekeblind.
Haha ok gast, ge moogt denken wat ge wilt he.

1200px-Gay_Pride_Flag.svg.png
vs
adidas-x-tomorrowland-belgium-2022-world-cup-pre-match-shirt-3.jpg

En maar deugdpronken. Tot het er op aankomt, dan is het met de staart tussen de benen. En maar op het knietje gaan zitten. Wat een voorbeelden die profs. Echt om naar op te kijken.

Hoewel ik die landen niet hoog op heb wat betreft mensenrechten vind ik niet dat we nu het recht hebben om ginder nu statements te gaan doen erover om dan verontwaardigd te zijn als dat verboden wordt
1 we wisten al lang van hun gebrek aan respecten zijn toch gegaan
2 stel u voor dat we gier een wk organiseren en al die landen die tegen lgbtq zijn gaan hier beginnen te vertellen dat homo’s walgelijk zijn en dit dan ook nog gaan tonen adhv aanvoerdersbandjes, we zouden dat ook tegenhouden.

Ze gaan wachten tot ze eruit liggen om een statement te maken. Zal dan waarschijnlijk een flauw afkooksel word a la “we hadden geen motivatie door dit hele gedoe, we zijn echt misnoegd door de fifa en konden ons niet opladen”. Of ze liggen eruit na 2 matchen en dan gaan ze de derde match opt einde boycotten.

Komaan eh devils, laat nu eens zien dat ge iets betekent. Lukaku gij nog het meest van al, altijd maar grote woorden op social media.

uefa-nations-league-semifinals-football-match-belgium-vs-france-turin-italy-october-th-turin-italy-lukaku-bel-witsel-bel-kneeling-231645475.jpg

modedit: geen memes e.d. aub

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben benieuwd hoe tolerant de woke landen zijn als bv Senegal en Iran met bijvoorbeeld een anti-homo armbandje willen spelen.

Hoewel ik die landen niet hoog op heb wat betreft mensenrechten vind ik niet dat we nu het recht hebben om ginder nu statements te gaan doen erover om dan verontwaardigd te zijn als dat verboden wordt
2 stel u voor dat we gier een wk organiseren en al die landen die tegen lgbtq zijn gaan hier beginnen te vertellen dat homo’s walgelijk zijn en dit dan ook nog gaan tonen adhv aanvoerdersbandjes, we zouden dat ook tegenhouden.
Met jou puntje 1 ben ik het volledig eens.

Maar jullie andere standpunt, daar kan ik toch echt niet bij. Eigenlijk zeggen jullie dat een pro-discriminatie, pro-racisme, ... discours gelijkwaardig is met een anti-discriminatie, anti-racisme, ... discours.

We hebben het hier niet over dagdagelijkse culturele verschillen als wel/geen alcohol, wel/geen drugs, schoenen uitdoen als je een moskee betreedt, ... dàt zijn zaken waar je respect voor moet opbrengen en rekening mee moet houden, niet voor zaken die faliekant ingaan tegen mensenrechten en gelijkwaardigheid.

Dus ja, natuurlijk zou het kot te klein zijn, moest men hier morgen met een anti-homo bandje komen spelen. Net zoals het kot te klein zou zijn als men morgen het veld opstapt met een nazi-band rond de arm.

Temeer omdat FIFA zelf voortdurend campagnes lanceert genre 'stop discriminatie en racisme', 'voetbal is voor iedereen', ... Het is walgelijk hypocriet.

Alle hypocrisie van de Westerse landen daargelaten natuurlijk, waarbij ik graag terugverwijs naar je terechte 1ste puntje.

Maar goed, ik verval in herhaling, dit is meer voor Pol&Actua.

Het is dat, hè. We moeten dat van de 2 kanten bekijken; wk wordt nu daar gehouden dus moeten de regels wat aangepast worden; geen lgb armband, geen alcohol in de stadions, etc...

Is nu wel het ideale moment om de regenboogbandjes en dat knielen etc voor goed achterwege te laten.
+ de goeie dingen van dit wk behouden: extra tijd bijrekenen igv tijdrekken

De 1 op 1 vergelijking die je tracht te maken is absurd.
Ik begin te vermoeden dat het een geheime account is van Dries Van Langenhove. De manier van "discussiëren" is krak hetzelfde. Compleet irrelevante argumenten erbij sleuren, populistische clichés verkondigen, zoveel mogelijk het woord "woke" in iedere post zetten, appelen met peren vergelijken,...

.

We hebben het hier niet over dagdagelijkse culturele verschillen als wel/geen alcohol, wel/geen drugs, schoenen uitdoen als je een moskee betreedt, ... dàt zijn zaken waar je respect voor moet opbrengen en rekening mee moet houden, niet voor zaken die faliekant ingaan tegen mensenrechten en gelijkwaardigheid.

Temeer omdat FIFA zelf voortdurend campagnes lanceert genre 'stop discriminatie en racisme', 'voetbal is voor iedereen', ... Het is walgelijk hypocriet.
Ik geef je zeker gelijk hé.
Maar wat voor u discriminatie en racisme is, is in die landen daar geen sprake van en dat weten we toch al langer.
Dus nu afkomen met armbandjes is echt hypocriet.
Zeg dan gewoon: ‘we gaan niet.’

En wat uw fifa punt betreft: 200%gelijk.
Maar zo zie je nu dat al die multinationals gewoon meedoen met de hedendaagse mode (diversiteit en verdraagzaamheid…) als het hun uitkomt, puur commercieel.
Diezelfde bedrijven hoor je nu niet in qatar, net zomin je ze hoorden zo’n 10 jaar geleden hier in het westen. En toen werden er ook mensen hier uitgesloten

Haha ok gast, ge moogt denken wat ge wilt he.

1200px-Gay_Pride_Flag.svg.png
vs
adidas-x-tomorrowland-belgium-2022-world-cup-pre-match-shirt-3.jpg
Maar allez gast, dat uit-en-opwarm truike was ontwikkeld om te passen in het "tomorrowland" thema, nog zo'n dekmantel om LGBTQ reclame te maken. God knows waarom we ineens nationale shirts moeten hebben in het thema van een festival in Boom. Ge kunt de artikelen erop nalezen uit de tijd dat dit shirt released werd. Al die verscheidenheid aan kleuren draait allemaal rond inclusie, love, peace etc etc. Om nu te gaan doen alsof dat allemaal toeval is en we niet express een geweldig lappendeken van allemaal verschillende kleuren gekozen hebben waar we toevallig nooit eerder op waren gekomen "zomaar" wat dan toevallig door de FIFA als iets politieks wordt gezien, is nog hypocrieter dan buigen voor de fifa.

Ze doen het gewoon in hun broek van de fifa, zo een beetje proberen subtiel hypocriet met dekmanteltjes als "jamaar dat is het vuurwerk van tomorrowland!" LGBTQ statements maken en zodra de fifa dreigt een gele kaart te geven is het verhaal al afgelopen en is de speeltijd voorbij.

Laatst bewerkt:
Zelfs als je je absurde redenering volgt dat ook niet regenboogtruitjes een "dekmantel" zijn om in het geniep LGBTQ "reclame" te maken wat zou daar mis mee zijn? Wat is LGBTQ "reclame"? Dat is toch enkel qatar en putin en co die daar een probleem van maken? Waarom zou jij daar tegen zijn? Volgens mij zie jij overal nogal snel de "gay agenda" in.

Of als je dat complot denken achterwege laat en beseft dat love en peace waarden van tomorrowland zijn die niets met LGBTQ te maken hebben maar eerder er toe dienen om een leuke sfeer zonder ambras te creeeren op een plek waar mensen van zoveel verschillende landen en achtergronden samen komen... Wat zou daar mis mee zijn?

Kan je dat niet gewoon steunen en qatar veroordelen ipv de keuze van het shirt aan te vallen en als hypocriet te veroordelen?

Nu ik ben al blij dat je van mening bent dat voetballers en clubs veel meer kunnen doen en daar heb je volledig gelijk in maar het moet geen of/of verhaal zijn dat zou gerust en/en mogen zijn.

De 1 op 1 vergelijking die je tracht te maken is absurd.
Ik vind dat niet. Ik vind het verschrikkelijk arrogant om ervan uit te gaan dat WIJ gelijk hebben. ONS grote gelijk willen we even opdringen.

Ik vind het een aantasting van mijn mensenrechten dat ik geen 250 km/h mag rijden op de autosnelweg.

Belachelijk hè? Maar wie bepaalt dat nu, wat juist mensenrechten zijn? Ik ben opgevoed met ‘hou je aan de regels van het huis waarin je bent’ en dat kan je gerust doortrekken naar ‘hou je aan de regels van het land waarin je bent’.

Homo zijn is daar verboden. Hou je daaraan. Neuk desnoods elkaar plat in een hotelkamer, maar vertoon eventjes geen affectie in het openbaar - hoe moeilijk kan het zijn als toerist?

Nadien kom je vrolijk terug naar huis. Hier mag dat allemaal (en terecht!).

Ik vind dat niet. Ik vind het verschrikkelijk arrogant om ervan uit te gaan dat WIJ gelijk hebben. ONS grote gelijk willen we even opdringen.

Ik vind het een aantasting van mijn mensenrechten dat ik geen 250 km/h mag rijden op de autosnelweg.

Belachelijk hè? Maar wie bepaalt dat nu, wat juist mensenrechten zijn? Ik ben opgevoed met ‘hou je aan de regels van het huis waarin je bent’ en dat kan je gerust doortrekken naar ‘hou je aan de regels van het land waarin je bent’.

Homo zijn is daar verboden. Hou je daaraan. Neuk desnoods elkaar plat in een hotelkamer, maar vertoon eventjes geen affectie in het openbaar - hoe moeilijk kan het zijn als toerist?

Nogmaals, het is vooral de manier waarop. Ze gingen zich anders opstellen en op het laatste moment mag er een hoop toch niet meer. Daarnaast van die belachelijke regels dat een band niet mag en zelfs een opwarmshirt (zonder daar iets van "reclame") opstaat.

Maar het ergste blijven al die doden, voor het bouwen van tijdelijke stadions, voor ons plezier, onder walgelijke toestanden. Al weet ik dat u dat niet interesseert en dat vind ik dan weer arrogant.

Los van de belachelijke vergelijking, kunnen we in ieder geval het woord Woke weer doorstrepen op de hippe-woorden-bingo

Het zijn altijd degene die het luidste schreeuwen over cross-culturele verschillen, die het minst in aanraking komen met andere culturen. Wij als Belgen bijvoorbeeld zijn juist een volk dat zich communicatief altijd aanpast aan de cultuur van andere landen. Kijk maar hoe voorzichtig we zijn als we bijvoorbeeld een Chinees ontvangen, waar we allemaal op gaan letten om ervoor te zorgen dat we die mensen zeker niet beledigen. Die Chinees is daar echter niet mee bezig hoor. Die boert nog altijd los in je gezicht.

Het Westen als opdringerig en evil portretteren op basis van wat je op social media hoort is erg gemakkelijk, maar zo zwart-wit is het allemaal niet. En dan even cultuur en mensenrechten door elkaar halen, is al helemaal het toppunt. Zeker aangezien we alleen maar in dat land spelen vanwege omkoping en andere dubieuze praktijken. Als je een toernooi voor de ganse wereld wil organiseren, dan moet de ganse wereld welkom zijn, zo simpel is het.

Ik blijf het tevens vreemd vinden hoe moeilijk de Fifa het zichzelf blijft maken en zo tegen de schenen blijft trappen van de Westerse landen en clubs. Ik snap dat Qatar veel geld heeft, maar wat de Fifa nu doet is toch alles behalve lange termijn denken.

Vooral ook omdat ze het zo publiek spelen, alsof ze de aandacht echt opzoeken. Wie let er nu wat er op zo'n kapiteinsband staat? Buiten die 21 anderen op het veld gaat niemand die van kortbij zien. En als ze het echt slim zouden spelen zouden ze hun cameraploegen gewoon de opdracht geven om die band gewoonweg niet in beeld te brengen. Of toch in elk geval niet leesbaar.

Maar nu zijn ze werkelijk publiek continu tegen de schenen aan het schoppen van, voornamelijk, de Westerse ploegen. Die, laten we eerlijk zijn, zowel op land- als clubniveau nog steeds de top van de wereld zijn (Even landen als Argentinië en Brazilië buiten beschouwing gelaten) en hun waarschijnlijk het meeste geld opleveren. Uitzendrechten voor een match Frankrijk - Duitsland zullen ze wss wel voor een pak meer kunnen verkopen dan Iran - Irak.

De enige schuldige hier is die corrupte Fifa bende die het heeft over unity en peace en zich wil profileren moeder Theresa, als een organisatie die het goed voor heeft met de mensenrechten, en die zogezegd door hun organisatie daar daadwerkelijk de rechten van de mensen willen verbeteren. Terwijl ze er geen moer mee inzitten en het enkel zakkenvullers zijn. Geen enkele Fifa bobo die na die 4 weken nog meer 1 moer om de normale werkmens in Qatar zal geven.

Qatar hoeft helemaal niet geboycot, zij hebben nu eenmaal hun normen en waarden en daar moet je respect voor hebben, ook al stroken ze niet met onze normen en waarden, het is de FIFA die geboycot moet worden, voor hun hypocrisie ! Eerst zwichten voor het geld en daarna alles goed proberen praten met hun holle statements . Wat een shitshow !

Ik kots werkelijk van al die wereldsterren die daar opgevoerd worden en een boodschap komen verkondigen hoe geweldig de taco's wel niet zijn. All for the money ! Dit toont gewoon op wereldtoneel hoe vierkant de wereld draait en hoe groot de kloof daadwerkelijk is tussen rijk en arm. Tik tok op wereldtoneel via de mainstream media. The show must go on.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan