WK2022: Bloed aan het doelqatar

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 3366
  • Startdatum Startdatum
Toch wel heel "cringy" dit :

Ja, daarvan heb ik al enkele video's gezien, en dat is wel erg cringe van de topteams.

Dat van de Duitsers is bvb. zo slecht dat het grappig wordt.

Pas op, ik vind de muziek bijvoorbeeld mooi hoor, maar het past gewoon compleet niet bij "Duitsland".

Macron over WK voetbal in Qatar: “We moeten sport niet politiek maken”

Bizar, we boycotten nochtans al jaren russische atleten voor politieke redenenen. Hangt ervanaf vanuit welke hoek je het bekijkt zeker (twee maten, twee gewichten zoals altijd).

Toch wel heel "cringy" dit :

En opnieuw op het laatste moment beloftes die niet gehouden worden :

Ha, subiet moeten ze hun paspoort nog afgeven bij aankomst ook :unsure:

Whataboutism pur sang
hohoho had die net ook gelezen op nieuwsblad.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221119_93466131
Voor wat Europa de vorige 3.000 jaar heeft gedaan, zouden we de volgende 3.000 jaar nog excuses moeten aanbieden. En dan gaan ze anderen de les spellen? Het Westen is hypocriet, het heeft een dubbele moraal.”
Net zoals Zwitserland nu een inclusief land is, heeft ook Qatar progressie gemaakt. Het land helpt migranten, geeft ze een toekomst en een beter salaris. En Europa sluit de grenzen.”
Sja wat kan je hier nog op zeggen of over argumenteren...
Uw mening telt niet omdat je kolonisator geweest bent? Uw mening telt niet omdat je racist bent?

En die Infantino gaat ook gewoon nog een aantal jaren verder als hoofd van de FIFA

Daar gaat dus helemaal niks veranderen.

We moeten allemaal uit FIFA, en die mensen mogen allemaal levenslang in het gevangenis, inclusief Sarkozy. Die Infantino is al een even domme kloot als Poetin. Als mensen het menen moeten ze maar op straat komen, en ook hun eigen voetbalbond saboteren, druk zetten op hun voetbalbond om uit de FIFA te gaan.

Zolang we in de FIFA zitten geloof ik geen woord van wat een journalist zegt, dat hij het oprecht meent.

Man man man wat gaat er allemaal om dat kopje van Infantino, hoogmoed en pure waanzin. Het mag stilaan gaan stoppen met de FIFA want ze zijn eigenhandig het voetbal de nek aan het omdraaien. Nul voeling met de wereld en nul voeling met de fans.

Voetbal is een heel leuk spelletje maar ik heb het er de laatste tijd volledig mee gehad, is het niet de corruptie in al zijn vormen, is het wel het hooliganisme. Jammer.

Is pek en veren nog van deze tijd? :unsure:

Laatst bewerkt:
Elke dag dichter bij het WK voelt het aan alsof dat hele circus ineen gaat storten?
Zijn we het einde van FIFA aan het meemaken? :unsure:

Trouwens, ik denk dat die Infantino ook even vergeet dat hij een blanke Europeaan is op het einde van de dag. Hij haalt uit naar Europeanen, naar die hun voorgeschiedenis etc. Maar hij is zelf ook Europeaan hé, en de manier waarop hij zich gedraagt, heeft hij meer gemeen met figuren zoals Leopold II, dan ik met die persoon... .

En het is niet omdat wij het vroeger verkeerd gedaan hebben (kolonialisme, slavernij) dat plots elk ander niet-westers land een blanco cheque krijgt om onze cruelties op zo kort mogelijke tijd in te halen zodat we gelijk staan. En laten we niet vergeten dat het elders (buiten het westerse Europa) ook niet altijd zo mooi was, hé, hun geschiedenis... . De geschiedenis is er niet één van het "gemene slechte westen", en de rest dat nooit een iets kwaads/slechts gedaan heeft. Vraag maar eens aan de Perzen wat de Arabiërs daar gedaan hebben: waarom ze daar ook in een Arabisch script schrijven, en waarom het zoroastrianisme plots van de ene op de andere dag van de aardbol verdwenen is. En zoek maar eens de betekenis op van het woord ajamis.

Laatst bewerkt:
Elke dag dichter bij het WK voelt het aan alsof dat hele circus ineen gaat storten?
Zijn we het einde van FIFA aan het meemaken? :unsure:

Ik vrees dat er daarvoor veel te veel geld mee gemoeid is. De voetbalwereld staat sowieso al niet bekend voor sociale rechtvaardigheid of inclusiviteit. Zelf al heb je een speler in een club die zijn principes voor zijn loon plaatst dan ga je vermoed ik nooit die hele club mee krijgen.

Ik vrees dat er daarvoor veel te veel geld mee gemoeid is. De voetbalwereld staat sowieso al niet bekend voor sociale rechtvaardigheid of inclusiviteit. Zelf al heb je een speler in een club die zijn principes voor zijn loon plaatst dan ga je vermoed ik nooit die hele club mee krijgen.
Die nieuwe champions/super league of wat het ook was, werd toch heel snel geschrapt. En daar was IMO minder fout mee dan dit debacle.

Maar sponsors gaan toch ook twee keer nadenken vooraleer ze een WK gaan steunen in "zo'n landen". Kijk maar naar AB Inbev, 75 miljoen en hun product mag het stadion niet eens binnen.

Mocht ik van marketing zijn had ik alle Budweiser Zero flesjes een regenboog kleurtje gegeven :lol:

Maar sponsors gaan toch ook twee keer nadenken vooraleer ze een WK gaan steunen in "zo'n landen". Kijk maar naar AB Inbev, 75 miljoen en hun product mag het stadion niet eens binnen.

Mocht ik van marketing zijn had ik alle Budweiser Zero flesjes een regenboog kleurtje gegeven :laugh:
Wat zijn de gevolgen daarvan. AB Inbev krijgt dat geld toch terug? Denk dat het FIFA is die het contract niet respecteert (contractbreuk dus) en dat zij dus de kosten moeten terugbetalen.

Wat zijn de gevolgen daarvan. AB Inbev krijgt dat geld toch terug? Denk dat het FIFA is die het contract niet respecteert (contractbreuk dus) en dat zij dus de kosten moeten terugbetalen.
Daar zal een legertje top advocaten nu over aan het onderhandelen zijn. Ook hun portemonnee moet gespijsd worden :D

Terug
Bovenaan