WK2022: Bloed aan het doelqatar

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 3366
  • Startdatum Startdatum
Er is wel degelijk een verschil want de oeigoeren zijn een volk/regio op zich. LGBT is geen volk of land maar gewoon een menselijke eigenschap. Dat gezegd zijnd... Mogen spelers niet zeggen dat ze oeigoeren steunen of daar een symbool van dragen? Dat toont imo enkel aan dat de FIFA gewoon niet deugd.

Als ik met een t shirt zou rondlopen waarop ik zet dat China zou moeten stoppen met Oeigoeren te vermoorden dan is dat ook iets waar niemand fatsoenlijk iets tegen kan hebben maar toch is dat politiek, en het is ergens normaal dat bvb de FIFA of eender welke organisatie die belangen heeft in China liever niet heeft dat dat getoond wordt en daarom een soort van blanket ban heeft tegen gelijk welke boodschap die controverse kan veroorzaken.
Tis natuurlijk niet de eerste keer. Ik herinner me nog de allianz arena die ook niet in lgbtq kleuren mocht in 2021.
https://www.politico.eu/article/uefa-rainbow-ban-munich-stadium-germany-hungary/
Dit was nu natuurlijk om anti lgtbq hongarije een hak te zetten maar in deze WK optiek snap ik het nu ook niet goed waarom er nu regenboogbandjes moeten gedragen worden. Is het omdat islamitische landen niet hoog oplopen met lgbtq?

De vriendschappelijke match van België tegen Egypte werd in Koeweit gespeeld.
Ook daar is LGBT niet toegelaten (gevangenisstraffen).

En kijk, Eden Hazard had toen gewoon die 'one love' band aan hoor.

Infantino is gewoon de bitch van de emir. Een heel onbenullig stukje stront, die truukjes doet als je hem een gouden snoepje belooft.

Zoals ik het volg zijn de voetbalbonden nu vooral gepikeerd op fifa omdat ze
1) tot de allerlaatste minuut wachten om go/nogo te geven (die truitjes bvb zijn al maanden geleden ter goedkeuring voorgelegd, die regels rond kledij zijn best wel streng)
2)sportieve boetes koppelen aan inbreuken voor de spelers zelf waar voorheen alleen de bonden/clubs beboet werden (financieel), een boete die de meeste bonden al hadden aangegeven bereid zijn te betalen

Er is wel degelijk een verschil want de oeigoeren zijn een volk/regio op zich. LGBT is geen volk of land maar gewoon een menselijke eigenschap. Dat gezegd zijnd... Mogen spelers niet zeggen dat ze oeigoeren steunen of daar een symbool van dragen? Dat toont imo enkel aan dat de FIFA gewoon niet deugd.

Maar is dat dan het verschil? Pak dat het bijvoorbeeld om Roma discriminatie gaat dat zou de Fifa al iets meer een punt gehad hebben?
Ik denk inderdaad niet dat dat mag, niet specifiek dat probleem maar gewoon elke politieke uitspraak op het veld zal waarschijnlijk in eerste instantie verboden zijn. En dat zal wel niet enkel bij de FIFA zijn, een bedrijf dat handel doet met China zal je ook rap genoeg verbieden om als werknemer van dat bedrijf kritische boodschappen over China te verspreiden via de media. Da's niet ideaal, maar da's wel de wereld waar we in leven, van al wat de FIFA verkeerd gedaan heeft lijkt me het verbieden van politieke boodschappen op het veld dat nog het meeste normale (als in, dat zoiets helaas wel heel courant gebeurt, niet enkel bij de FIFA)
Tis natuurlijk niet de eerste keer. Ik herinner me nog de allianz arena die ook niet in lgbtq kleuren mocht in 2021.
https://www.politico.eu/article/uefa-rainbow-ban-munich-stadium-germany-hungary/
Dit was nu natuurlijk om anti lgtbq hongarije een hak te zetten maar in deze WK optiek snap ik het nu ook niet goed waarom er nu regenboogbandjes moeten gedragen worden. Is het omdat islamitische landen niet hoog oplopen met lgbtq?
Da's natuurlijk ook omdat het hier in het westen een actueel thema is dat hier normaal perfect ok is om te tonen maar dat wereldwijd helemaal niet is. De FIFA is een globale organisatie en moet rekening houden met alle politieke situaties over heel de wereld, niet enkel de westerse gevoeligheden. Als we internationaal voetbal willen gebruiken als een vehikel om andere landen te overtuigen onze westerse liberale waarden over te nemen, dan riskeren we ook dat een hoop landen afhaken en dat het WK een westerse competitie wordt, wat misschien wel de keuze is die we moeten maken (ik zou persoonlijk liever geen WK hebben dan één waar we ons ook maar iets moeten inhouden qua vrije meningsuiting om de gevoelens van regimes als dat van Qatar of China niet te krenken) maar da's ook wel de positie waar een globale organisatie in zit.

“Nee”.

Staat waarschijnlijk bij veel ploegen iemand op het veld die ter dood veroordeeld zou worden in Qatar moest hij voor zijn geaardheid uitkomen.
Wel dan is het al helemaal belachelijk om op dat veld te willen stappen. Als je er op stapt, moet je je stickertje of je armbandje ook maar thuis laten. Of je houdt het aan en je draagt dan ook de gevolgen. Maar dit is echt niets meer nu.

En wat bereik je dan buiten verdere marginalisatie van LGBT? Qatar zou niet liever hebben dan homos van het veld/straat te kunnen weren. De armband was een teken van solidariteit, dat iedereen moet meewerken aan een toffe omgeving waarin iedereen de sport kan beoefenen. Homos alleen gaan nooit er voor kunnen zorgen dat die muren van haat en fobie gesloopt worden. Dat moet juist van ons komen en niet van LGBT.

De reden waarom ik Duitsland en Engeland vernoem is omdat zij toch wat meer gewicht in de schaal hebben. Hun competities zijn een stuk sterker en belangrijker.

Maar ik ben evenzeer ontgoocheld in onze bond hoor. En in de spelers ook, zij moeten niet blindelings de bond volgen.

Het is voor Hazard waarschijnlijk ook het enige waarmee hij zou opvallen dit WK...

Ze moeten gewoon opzoek naar een nieuwe shirtsponsor... Wie kan er iets hebben tegen deze kleine eerlijke zelfstandige?

mockup-915fb61e_1024x1024@2x.png

En wat bereik je dan buiten verdere marginalisatie van LGBT? Qatar zou niet liever hebben dan homos van het veld/straat te kunnen weren. De armband was een teken van solidariteit, dat iedereen moet meewerken aan een toffe omgeving waarin iedereen de sport kan beoefenen. Homos alleen gaan nooit er voor kunnen zorgen dat die muren van haat en fobie gesloopt worden. Dat moet juist van ons komen en niet van LGBT.
Tis duidelijk dat in het Midden-Oosten nog heel veel werk is op gebied van lgbtq . Men doet er alles aan om er zich van te distantiëren . De Emir is de allesheerser , die niet wil dat de wereld zijn land beïnvloedt.

De armband was een teken van solidariteit, dat iedereen moet meewerken aan een toffe omgeving waarin iedereen de sport kan beoefenen. Homos alleen gaan nooit er voor kunnen zorgen dat die muren van haat en fobie gesloopt worden. Dat moet juist van ons komen en niet van LGBT.
Als gij dat gelooft... die armband was gewoon een teken van "hey ik kom wel om in de spotlights te staan hier en successen te oogsten in deze infra waar jij 500 miljard voor hebt neergelegd, maar ge moet wel weten dat ik gedegouteerd ben van uw land, film mijn armband maar in uw stadion!!".

Dat is alsof een vluchteling die uitgenodigd wordt in de studio van de VRT voor een publiek debat over opvang voor vluchtelingen, daar toekomt met een armband anti-homoseksualiteit pro-sharia pro-hoofddoek. En dan zou hij zeggen "dat is toch geen politiek standpunt zeg!! dat is gewoon normale ethische waarden uitdragen!!".

Tis duidelijk dat in het Midden-Oosten nog heel veel werk is op gebied van lgbtq . Men doet er alles aan om er zich van te distantiëren . De Emir is de allesheerser , die niet wil dat de wereld zijn land beïnvloedt.
Heb zo de indruk dat lgbtq nog het minste van de vele problemen is, in dat opzicht is het mss zelfs een zegen voor Qatar dat lgbtq het probleem -topic gekaapt heeft.

Als je natuurlijk van mening bent dat homos echt geen bestaansrecht hebben en dat dit een normale mening is die past en moet kunnen binnen de politiek dan ja...

Ik hoop oprecht dat je dat niet meent Five-seven.

Het is rechts duidelijk echt gelukt om het verdragen van minderheden weg te zetten als een politiek statement.

Tgoh, ik had het ook veel liever anders gezien, maar als je naar een land trekt dat op alle vlakken inherent conservatiever is dan de meest rechtse Vlaams Belanger hier, dan kunnen die progressieve uitspraken en 'acties' vanuit zekere zin toch wel bekeken worden als een politiek statement.
Je kan de FIFA van prostitutie voor het grote geld en nog veel meer beschuldigen, maar niet dat ze rechts zijn.

Dat de West-Europese ploegen dan beslissen om die armband dan toch achterwege te laten is best begrijpelijk. Wat ga je nu een gele kaart riskeren voor iets wat in feite in de verste verte totaal niet meer met de essentie van het WK te maken heeft, namelijk het spel, de voetbal zelf.
De Eurovision-ering van het voetbal lijkt mij op lange termijn toch meer nadelen dan voordelen te hebben.

Als je natuurlijk van mening bent dat homos echt geen bestaansrecht hebben en dat dit een normale mening is die past en moet kunnen binnen de politiek dan ja...

Ik hoop oprecht dat je dat niet meent Five-seven.
Dat is nu toch eens totaal niet wat hij gezegd heeft. :s Waarom moet je Five seven nu zo framen?

Heb zo de indruk dat lgbtq nog het minste van de vele problemen is, in dat opzicht is het mss zelfs een zegen voor Qatar dat lgbtq het probleem -topic gekaapt heeft.
Die duizenden gastarbeiders die gestorven zijn tijdens de opbouw van het WK mogen ook niet vergeten worden. Die gastarbeiders mogen zelfs niet onder de gewone bevolking komen, worden in ghetto’s gestopt en moeten in mensonwaardige omstandigheden werken terwijl de Qatarese bevolking baadt in de luxe. Allemaal gestorven en/of uitgebuit voor ons entertainment.
Het LGBTQ probleem in Qatar is dus niet het enige probleem, het is ruimer dan dat, het is daar een apartheidsregime in Qatar.

Laatst bewerkt:
Dat is nu toch eens totaal niet wat hij gezegd heeft. :S Waarom moet je Five seven nu zo framen?
Door een voetballer met regenboogband gelijk te stellen aan een vluchteling met anti homo band maak je er toch juist wel weer iets politieks van alsof het een normaal debat is waar beide standpunten te verdedigen vallen? Zulk plat moreel relativisme alsof goed en kwaad niet bestaat is iets dat ik niet kan begrijpen.

Je kan bijvoorbeeld voor of tegen bepaalde vormen van migratie zijn. Dat is politiek en dat is een debat waarin details moeten worden uitgewerkt en compromissen gesloten. Echter kan je niet voor of tegen zwarten/homos/vrouwen zijn. Dat accepteren we niet als deel van het politiek discours.

Door een voetballer met regenboogband gelijk te stellen aan een vluchteling met anti homo band maak je er toch juist wel weer iets politieks van alsof het een normaal debat is waar beide standpunten te verdedigen vallen? Zulk plat moreel relativisme alsof goed en kwaad niet bestaat is iets dat ik niet kan begrijpen.

Je kan bijvoorbeeld voor of tegen bepaalde vormen van migratie zijn. Dat is politiek en dat is een debat waarin details moeten worden uitgewerkt en compromissen gesloten. Echter kan je niet voor of tegen zwarten/homos/vrouwen zijn. Dat accepteren we niet als deel van het politiek discours.
Mss heb ik het verkeerd gelezen.
uw 'Als je natuurlijk van mening bent dat homos echt geen bestaansrecht' sloeg eerder op Qatar dan op five seven wss. My bad.

Terug
Bovenaan