WK2022: Bloed aan het doelqatar

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 3366
  • Startdatum Startdatum
Ja nee he, ik kijk naar de voetbaltalkshows om het over voetbal te hebben. Dat ze daar nu echt in quasi elke uitzending steeds maar weer terugkomen op mensenrechten, LGBTQ+, verdraagzaamheid, discriminatie,... begint mij een beetje te ambeteren. Je kan het 1 keer duidelijk zeggen en dan kan je doen waar je daar voor zit, het over voetbal te hebben of voetbal te spelen.

Jij bent niet diegene die de onderwerpen bepaalt, toch.
Dat er in het programma van de VRT met Karl weinig over voetbal gepraat zou worden, wist iedereen op voorhand. Zelfs als Qatar alles perfect deed.

Trouwens, steeds maar weer. We zijn 3 dagen ver, niet 30.

Jij bent niet diegene die de onderwerpen bepaalt, toch.
Dat er in het programma van de VRT met Karl weinig over voetbal gepraat zou worden, wist iedereen op voorhand. Zelfs als Qatar alles perfect deed.

Trouwens, steeds maar weer. We zijn 3 dagen ver, niet 30.

Het is wachten op een emotioneel interview van Sammy Neyrinck met de Emir, Maarten Van Gramberen die vraagt aan een speler uit Engeland om eens iets in het Nederlands te zeggen, een reportage aan een lokale geitenboerderij en Astrid Stockmans die een Arabische opera zingt.

Al is het ook ergens belachelijk, dan kunnen de spelers beter blootvoets spelen, want lijkt me dat adidas, nike, ... wel "prominent" zichtbaar zijn op de schoenen. Zichtbaarder dan iets wat op de binnenkant van een bloesje staat alleszins.
Je mag op Tomorrowland niet binnen met een voetbalshirt als voetbalsupporter.

Maar we gaan wel TML naar het WK brengen

Ja nee he, ik kijk naar de voetbaltalkshows om het over voetbal te hebben. Dat ze daar nu echt in quasi elke uitzending steeds maar weer terugkomen op mensenrechten, LGBTQ+, verdraagzaamheid, discriminatie,... begint mij een beetje te ambeteren. Je kan het 1 keer duidelijk zeggen en dan kan je doen waar je daar voor zit, het over voetbal hebben of voetbal spelen.

Welke sportshow gaat enkel over sport? :p

Again, heeft er toch niets mee te maken? Er is geen promoten of reclame als er niets zichtbaar is?
Neen, klopt. Bedoelde meer dat er regels zullen zijn ivm voetbalschoenen en bepaalde linken aan merken. Dat ik dat wel logisch vind dat het al dan niet mag.

Wat wil je daarmee zeggen? De wereld dient onverschilliger te zijn? :p
Dat zou pas een heel donkere toekomst zijn.
Mja.. finaal trekt qatar en laat ons eerlijk zijn andere islamitische landen er zich gewoon geen iota van aan. Alle inwoners van westerse landen zitten in tweespalt omdat ze ergens toch ook wel graag een matchke meepikken zonder zich schuldig te voelen. Of zoals hier in het topic begint het gewoon wat de keel uit te hangen om altijd dat belerend vingertje te zien zwaaien.
Ik zou zeggen leef en laat leven. Bij het volgende WK kan je alle islamitische landen uitnodigen en dan net voor de match begint kleuren alle stadions, ledboards in alle kleuren van de regenboog, zijn er verplicht regenboogbandjes voor de kapiteins en steek je een dikke fuck you vinger op terwijl je van je alcoholhoudende budweiser sipt.

Allez ik denk dat ge niet echt mensen voor uw 'cause' gaat winnen zo. Zeker al niet de voetbalfanaten... Die willen gewoon een match zien.

Mja.. finaal trekt qatar en laat ons eerlijk zijn andere islamitische landen er zich gewoon geen iota van aan. Alle inwoners van westerse landen zitten in tweespalt omdat ze ergens toch ook wel graag een matchke meepikken zonder zich schuldig te voelen. Of zoals hier in het topic begint het gewoon wat de keel uit te hangen om altijd dat belerend vingertje te zien zwaaien.
Ik zou zeggen leef en laat leven. Bij het volgende WK kan je alle islamitische landen uitnodigen en dan net voor de match begint kleuren alle stadions, ledboards in alle kleuren van de regenboog, zijn er verplicht regenboogbandjes voor de kapiteins en steek je een dikke fuck you vinger op terwijl je van je alcoholhoudende budweiser sipt.

Allez ik denk dat ge niet echt mensen voor uw 'cause' gaat winnen zo. Zeker al niet de voetbalfanaten... Die willen gewoon een match zien.

Ik vind het juist de ideale moment. Juist wanneer heel de wereld uitgenodigd is, dien je juist aanwezig te zijn.
Is het de bedoeling dat iedereen enkel in zijn eigen stamcafé zijn mening zegt en daarbuiten doen we niets meer?
Is dat niet juist de nmentaliteit waar iedereen zit over te klagen? De brave Vlaming die nooit iets zegt of doet.

Andere islamitische landen trekken er zich niets van aan terwijl dat er daar een Iraanse revolutie onderweg is door de lokale bevolking en hun spelers weigeren het volkslied te zingen. Dat zijn ook beelden die uitgezonden worden in Arabische landen. Misschien dat in Iran effekes het beeld werd verstoord :p.

Ik snap de haat tegen activisme dus echt niet.

Tis niet eens allemaal tijdens de match. Als je enkel de match kijkt, merk je er niet eens iets van. De "die hard voetbalfanaat" wordt toch met rust gelaten? Gisteren Holland tegen Senegal gekeken. Nu echt niks van activisme gemerkt (buiten dat er wel weinig volk in dat stadion zat) dus waarover zit iedereen te klagen? :p

Of zoals hier in het topic begint het gewoon wat de keel uit te hangen om altijd dat belerend vingertje te zien zwaaien.
Blijf hier dan weg? Er is een heel forumgedeelte dat zich toespitst op het WK, met een algemene thread en threads over elke groep waar het enkel over het sportieve gaat. Beetje vreemd dat je dan komt klagen in een thread die in het politieke gedeelte staat dat het gaat over de politieke aspecten van dit WK.

Ga jij maar genieten van het WK dan, niemand die je op dat vlak in de weg staat.

Je kan toch niet enerzijds klagen over "hypocriete" en "holle" gebaren van bandjes en vuisten maar als het dan verder gaat klagen dat er mensen en bedrijven effectief uitstappen?

Mja. Rechtlijnigheid en Rechts veel verder als een leuke woordspeling gaat dat huwelijk meestal niet.

Blijf hier dan weg? Er is een heel forumgedeelte dat zich toespitst op het WK, met een algemene thread en threads over elke groep waar het enkel over het sportieve gaat. Beetje vreemd dat je dan komt klagen in een thread die in het politieke gedeelte staat dat het gaat over de politieke aspecten van dit WK.

Ga jij maar genieten van het WK dan, niemand die je op dat vlak in de weg staat.
Geen extreme voetbal fan sorry. Trouwens nog geen match gezien.

Je kan toch niet enerzijds klagen over "hypocriete" en "holle" gebaren van bandjes en vuisten maar als het dan verder gaat klagen dat er mensen en bedrijven effectief uitstappen?
'Omwille van de hetze rond de aanvoerdersbanden op het WK in Qatar' Niet omwille van de slavernij of de doden die er gevallen zijn. Niet omwille van de door oliegesponsorde ecologische rampen die toevallig de naam voetbalstadion mogen dragen. Niet omwille van de achterlijke rechtspraak wat betreft andersgeaarden. Niet omwille van de corruptie of de valse voorwendselen waarop ze de bid binnengehaald hebben.
Toen bleef het redelijk stil maar nu er een regenboogbandje niet gedragen mag worden beginnen de bedrijven te reageren. Dat wringt wat bij mij maar ik kan er mijn vinger niet goed opleggen. Een activistische insteek? Een ideologische insteek? Een financiële insteek? Of de druppel die de emmer deed overlopen kan ook. Er waren naar mijn mening genoeg redenen om te boycotten.

Laatst bewerkt:
Dat wringt wat bij mij maar ik kan er mijn vinger niet goed opleggen.
Dat moet je toch echt voor jezelf eens proberen uit te maken waarom juist LGBT rechten voor jou ondergeschikt zijn aan ecologische en economische uitbuiting. Het One love bandje was trouwens niet enkel LGBT gericht. De eigenaar zegt letterlijk dat het de druppel was na alle eerdere heisa maar toch moet je dat weer in twijfel trekken.

Je staat er altijd als eerste om zo'n positieve gebaren neer te schieten en ze zo slecht mogelijk te spinnen. Dat is toch helemaal niet constructief?

De meeste threads hier druipen van de negativeit en klaagzangen. Soms lijkt het wel alsof we allemaal willen meegetrokken worden in een spiraal van negativeit maar als land wordt je daar enkel slechter van.

Again, heeft er toch niets mee te maken? Er is geen promoten of reclame als er niets zichtbaar is?

Zelfs als dat waar zou zijn, relevantie?
"Kleding of andere fysieke kenmerken die expliciet tot een bepaalde politieke of sociale groep of beweging behoren zijn verboden."
Een voetbalploeg valt onder beweging + al mensen aan de ingang gezien die niet binnen mochten, een landenshirt mag volgens mij wel, een shirt van Club Brugge, Real Madrid of whatever dus niet.

Als toch niemand het kan zien, maak er dan ook zo geen drama over dat je het moet afplakken.
Met of zonder plakker je ziet het toch niet.

Een voetbalploeg valt onder beweging + al mensen aan de ingang gezien die niet binnen mochten, een landenshirt mag volgens mij wel, een shirt van Club Brugge, Real Madrid of whatever dus niet.
Haja, daar staat telkens een sponsor op uit Qatar of de Emiraten.

Want laten we dat ook niet vergeten. Al die voetballertjes die nu zo aangedaan zijn van hun regenboogband die ze niet mogen dragen want ze krijgen anders een gele of - laat het uit - rode kaart, gaan binnen een maand weer vrolijk gaan shotten met hun truitje van Qatar Airways, Etihad of Fly Emirates alsof er niks aan de hand is.

En dan zijn we verbaasd dat als ze effectief naar dat land gaan, dat ze bij de minste tegenstand terugkrabbelen. Dat zag je toch mijlenver aankomen? :unsure:

Dat moet je toch echt voor jezelf eens proberen uit te maken waarom juist LGBT rechten voor jou ondergeschikt zijn aan ecologische en economische uitbuiting. Het One love bandje was trouwens niet enkel LGBT gericht. De eigenaar zegt letterlijk dat het de druppel was na alle eerdere heisa maar toch moet je dat weer in twijfel trekken.
De bizare uitspraken van de fifa voorzitter staan in mijn ogen nog altijd een stukje lager dan wat er ginds allemaal gebeurd is. Dat kwam volgens de Rewe ceo voor de druppel. De statement had beter geweest dat hij duidelijk de slavernij afkeurde, de ecologische impact en hoe het land staat tov andersgeaarden.
Google maar eens Rewe + Qatar. Vrijwel alle artikels verwijzen naar die aanvoerdersband. Ik vind dat gewoon vreemd dat die focus daar nu volle bak moet op gericht worden.

En ik vind het vreemd dat je daarover struikelt terwijl die infantino al over alles heeft liggen lullen van migranten en slavernij tot klimaat en jawel lgbt. Zelfs al zou die keten enkel oog hebben voor lgbt rechten en daardoor de samenwerking stop zetten. Dan is dat toch nog altijd positief?

Kan je niet gewoon dat aanmoedigen ipv het proberen neer te sabelen met "Ja maar klimaat en slavernij dan?".

Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik gewoon dat heel het WK lijkt gekaapt te worden door de activistische LGTBQ beweging. Het gaat al een tijdje niet meer over de slavernij en de lgbtq rechten en het klimaat.
Stom voorbeeld. Ik doe zonet het nieuwsblad open en zie 7 artikels van het wk staan.
-Geven vertongen en hazard elkaar een kusje?
-Welke manieren kunnen de duivels een statement maken zonder dat fifa en qatar iets kan doen? (voor wie het niet kan lezen. Kusjes geven en allemaal hartjes maken met de handjes als ze scoren.. Dat kan de regisseur er niet uitknippen. Dixit Rémy Bonny van de de LGBTQI-vereniging Forbidden Colours)
-Jan vertongen doet straffe uitspraak over regenboogband.
-Rewe trekt sponsordeal terug na hetze over regenboogband.
-Gewerkt vandaag? Heisa rond armbanden en ander nieuws...
-Als we artikel Voetballen en zwijgen van vertongen openklikken gaat het gelukkig over statements wat betreft discriminatie.
Dat lijkt me iets teveel van het goeie, ondersneeuwt de andere problematieken en negeert de liefhebbers van het sportieve gedeelte. Het enigste artikel dat geen verwijzing is naar de regenboogband is een artikel over de vrouw van roberto martinez...:unsure: maar goed... We moedigen het aan!
Knipsel.png

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan