WK2022: Bloed aan het doelqatar

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 3366
  • Startdatum Startdatum
Zijn we hier niet met z'n allen de troll aan het voeren?

Op die beelden die inzoomen op de supportersvakken is de sfeer inderdaad (zoals op elk WK) fantastisch, maar je ziet in bijna elk stadion (veel) lege zitjes, het publiek fluit nogal vaak, en men poetst de plaat dikwijls al tien minuten voor het einde. Tijdens de match van Qatar (de openingsmatch, in hun eigen land) was het stadion in de tweede helft zelfs al bijna leeg. Van feestjes rond de stadions en in de steden, daar hoor en zie je ook bijna niks van op sociale media en in het nieuws terwijl dat vorige WK's wel het geval was. Dat laatste is misschien wat subjectief, maar de rest niet, en ik volg elk WK en EK echt op de voet.

Lijkt mij toch vooral een beetje baiten en gniffelen omdat 'de woke landen' eens op hun plaats worden gezet, want qua sfeer en beleving lijkt me dit net (tot nu toe) het minste WK dat ik al heb gevolgd.
Inderdaad, ik vind het ook maar een collectie van onlogische en onsamenhangende posts waarin gewoon wat contrair wordt gedaan. Het is ook niet of er wordt ingegaan op reacties.

Er zijn volgens mij toch ook berichten van "Zuid-Aziatisch" uitziende supporters van Europese landen? Dat kan allemaal oprecht zijn, maar in een staat zoals Qatar, waarvoor dit ook gewoon een groot PR-project is, mag je dan wel wat sceptisch zijn.

Dat je het leuk vindt dat "fans" stadions vroegtijdig verlaten, is hallucinant en staat compleet haaks op wat we zouden moeten zien op een WK.

Het staat vooral haaks op "onze" voetbalcultuur.
Ik vind het juist prachtig als een paar duizend verwende multimiljoniars hun vak voortijdig verlaten omdat hun team een wanprestatie levert.
Een hele mooie "fok-dat" op hun peperdure toegangsbewijzen. Itt de Westerse cultuur van "Ik heb ervoor betaald, dus ik blijf zitten".
Terug naar de harem, de businessclub of naar hun boot.
Deze mensen hebben allejezusveel geld en daar gaan ze schaamteloos van genieten ook.

Ik vind het juist prachtig als een paar duizend verwende multimiljoniars hun vak voortijdig verlaten omdat hun team een wanprestatie levert.
Een hele mooie "fok-dat" op hun peperdure toegangsbewijzen. Itt de Westerse cultuur van "Ik heb ervoor betaald, dus ik blijf zitten".
Deze mensen hebben allejezusveel geld en daar gaan ze schaamteloos van genieten ook.
Zo opzichtig trollen :laugh:

Je mag ervan vinden wat je wilt he, maar ik heb een totaal andere mening.

Dit WK heeft iets weg van: een fotomodel dat getrouwd is met een miljonair puur o.w.v. zijn geld, die fake siliconenborsten heeft, een botox gezicht, de duurste kleren enz.
Oppervlakkig kan je denken: wow (prachtige stadions, luxe, superveel security, veiligheid, comfort door airco enz.)
Maar als je dat buitenste laagje wegkrabt, zit er iets heel verdorven onder.

Voor de rijke Qatari is het gewoon het zoveelste speeltje. En als ze zich dus na een uurtje voetbal beginnen vervelen, gooien ze dat speeltje weg en gaan ze wat met hun Ferrari rondrijden ofzo :unsure:

Dit WK heeft iets weg van: een fotomodel dat getrouwd is met een miljonair puur o.w.v. zijn geld, die fake siliconenborsten heeft, een botox gezicht, de duurste kleren enz.
Oppervlakkig kan je denken: wow (prachtige stadions, luxe, superveel security, veiligheid, comfort door airco enz.)
Maar als je dat buitenste laagje wegkrabt, zit er iets heel verdorven onder.

Voor de rijke Qatari is het gewoon het zoveelste speeltje. En als ze zich dus na een uurtje voetbal beginnen vervelen, gooien ze dat speeltje weg en gaan ze wat met hun Ferrari rondrijden ofzo :unsure:
Ik vind dat wel herkenbaar.
Dat land heeft laten zien dat alles te koop is. Zo cynisch is het. Daar zijn "wij" ook onderdeel van trouwens. Allerlei Westerse sterren werden al jaren geleden gemobiliseerd om het mogelijk te maken. Platini, Zidane, Gullit, Xavi, Beckham. Noem ze maar op.

Mensen adoreren beroemdheden en rennen voor geld. Zeker en vooral in de Westerse cultuur. De Qatari hebben dat uitstekend begrepen.

Er zijn volgens mij toch ook berichten van "Zuid-Aziatisch" uitziende supporters van Europese landen? Dat kan allemaal oprecht zijn, maar in een staat zoals Qatar, waarvoor dit ook gewoon een groot PR-project is, mag je dan wel wat sceptisch zijn.
Voor de meeste Aziaten in Qatar is cricket dé sport uiteraard.

Maar er is toch een grote groep Aziaten die voetbal fan is. En dan zie je vaak dat ze andere landen adopteren (ook bij gebrek aan een sterk nationaal eigen team).

Hier hallucinate beelden uit een Indonesisch dorpje waarin alle grote voetballanden (helaas zit Belgie er daar voor hen nog niet bij) een land adopteren en een parade door de stad organiseren.
Serui Papua

Ik vind dat wel herkenbaar.
Dat land heeft laten zien dat alles te koop is. Zo cynisch is het. Daar zijn "wij" ook onderdeel van trouwens. Allerlei Westerse sterren werden al jaren geleden gemobiliseerd om het mogelijk te maken. Platini, Zidane, Gullit, Xavi, Beckham. Noem ze maar op.

Mensen adoreren beroemdheden en rennen voor geld. Zeker en vooral in de Westerse cultuur. De Qatari hebben dat uitstekend begrepen.

Daar ben ik het dan wel met je eens.

- Een +/- 20 jaar geleden begonnen ze met (bijna) gepensioneerde coaches en spelers (b.v. Romario in 2003) op te kopen om ze in hun eigen competitie te laten spelen.
- Daarna zijn ze een versnelling hoger geschakeld en kochten ze -tot op vandaag- volledige ploegen en die vullen ze met de beste en duurste spelers (zie b.v. PSG). Voetbal is een duur potje schaken geworden voor de rijken der aarde.
- Last but not least blijkt dat ze zoveel geld (en dus macht) hebben om ook het WK te kopen. Tegelijk kopen ze hiermee het recht om o.a. mensenrechten naast zich neer te leggen.

Het geld dat door de FIFA en grote sponsors jarenlang aan al die reclamespots en bewustmakingscampagnes voor gelijkheid, ... verspild werd kunnen ze alvast aan andere dingen besteden na dit WK, want het is totaal niet geloofwaardig meer.

Duitsland:

Ondertussen sluit Duitsland een 15-jarig gas/LNG-contract af met Qatar.

Kwestie van woord en daad zeker.

Ik begrijp niet goed wat het punt van die bovenstaande post is. Het Duitse voetbalelftal heeft niks te maken met die gasdeal, of eender welke deal die de regering maakt. Het is toch niet omdat die hun regering deals doet met Qatar dat ze daar persoonlijk geen problemen mee mogen hebben?

Duitsland:

Ondertussen sluit Duitsland een 15-jarig gas/LNG-contract af met Qatar.

Kwestie van woord en daad zeker.
Ah, de Duitse politici staan daar op het veld? 's Morgens dealtje maken ivm LNG-gas en 's namiddags voetballen op het WK.
Altijd maar dat aansmeren van hypocrisie aan een ander, meestal nog met als doel om aan te geven dat "alles toch nutteloos" is, en je bijgevolg niets hoeft te ondernemen.

Kijk, dat je zegt dat je je er niks van wilt aantrekken, prima. Of je trekt het je wel aan, en je wilt toch nog kijken, ook prima! Maar zo van die drogredenen zijn toch nergens goed voor?

Ah, de Duitse politici staan daar op het veld? 's Morgens dealtje maken ivm LNG-gas en 's namiddags voetballen op het WK.

Neuer is daar al. Kan hij evengoed samen met Muller een gascontract afsluiten. :p

Maar dat protest/lawaai maken geen effect heeft tijdens het WK ben ik ook niet akkoord.

Waarom zit de Iraanse garde hun eigen spelers te bedreigen (volgens CNN naar verluidt) ?
Waarom zit China plots beelden te censureren van het WK ( Chinese bevolking is redelijk pissig om te zien hoe Covid geen groot probleem is in Qatar op een WK en de censuurpolitie had daar niet op voorhand aangedacht)?

Omdat het bekeken wordt en de signalen worden ontvangen.
Omdat het toch een effect heeft.

Zoals voorspeld werd. De derde groepsfase is bezig @Général Zantas , al die randzaken zijn verteld. Momenteel is de greenwashing* in volle gang.

En uiteindelijk kijkt iedereen toch 😅
Is er iemand hier die echt de matchen van de Rode Duivels niet bekijkt uit boycot tegen Qatar?

Of is iedereen gewoon aant kijken zoals @Timothy ? I know I am.

*Veld is groen

Zoals voorspeld werd. De derde groepsfase is bezig @Général Zantas , al die randzaken zijn verteld. Momenteel is de greenwashing* in volle gang.

En uiteindelijk kijkt iedereen toch 😅
Is er iemand hier die echt de matchen van de Rode Duivels niet bekijkt uit boycot tegen Qatar?

Of is iedereen gewoon aant kijken zoals @Timothy ? I know I am.

*Veld is groen
Waarom zou iedereen kijken?

Ik heb tot nu toe één kwartier gezien, dat was omdat mijn schoonvader het had opstaan. Geen krant erover opengeklikt, geen match gevolgd en geen sportnieuws bekeken. Dat is toch wat een boycot is? Er zijn er hier nog in dit topic, en als je kijkt naar de kijkcijfers, zijn er wel degelijk nog.

Maar zo'n boycot is niet het enige. Het belangrijkste is dat het sportwashing wordt gecounterd met genoeg protest en nieuws. Dat laatste is ook aan het gebeuren. Telkens die klodder reality bij hun propere was, maakt dat het nooit echt helemaal proper wordt.

Haha nog zo'n valse belofte...

In the run-up to the World Cup, Qatar pledged to make this the first carbon-neutral event in the tournament's history.
Independent researchers say that figure is grossly underestimated. Greenly CEO Alexis Normand believes the final count will be at least 70% higher.
The 2022 tournament will be "the most emissive ever", he says, adding: "It's a fantasy to consider that this World Cup is carbon-neutral."
No problem my friend! Zero CO2, rainbow flag OK, alcohol when you want, very nice stadiums built by happy workers! Qatar very nice!
:unsure:

Haha nog zo'n valse belofte...

No problem my friend! Zero CO2, rainbow flag OK, alcohol when you want, very nice stadiums built by happy workers! Qatar very nice!
:unsure:

Van alles wat ze gezegd hebben, is dat nog de minst geloofwaardige. Een WK ( en elk giga evenement) is toch nooit co2 neutraal:lol:

Ik heb tot nu toe één kwartier gezien, dat was omdat mijn schoonvader het had opstaan. Geen krant erover opengeklikt, geen match gevolgd en geen sportnieuws bekeken. Dat is toch wat een boycot is? Er zijn er hier nog in dit topic, en als je kijkt naar de kijkcijfers, zijn er wel degelijk nog.

Hogere kijkcijfers, meer kaartjes verkocht en grootste sponsors zetten gewoon verder.
Geen idee wat de kijkcijfers in BE zijn.

Terug
Bovenaan