Lobmans
Well-known member
Yep. Uiteindelijk veel dichter bij het ouderlijk huis geland dan ooit verwacht
Mijn vriendin komt uit Mechelen, ik uit de Antwerpse rand. Een paar jaar samen gewoond op een één slaapkamerappartement in Mechelen. Onze eerste dochter gekregen op zoek gegaan naar iets groters, iets van ons zelf. De hele as Antwerpen - Mechelen afgegaan. En niks dat ons aan stond of binnen budget viel. M'n vriendin kwam toen onze huidige woning tegen, in vogelvlucht een paar honderd meter van het ouderlijk huis af.
Ervaart ge dat eerder als een voor- of nadeel, op bv het vlak van privacy?
Want alhoewel zowel mijn eigen ouders als schoonouders niet van het bemoeizuchtige type zijn, zou ik toch niet vlakbij mijn (schoon)ouders willen wonen. En met een paar honderd meter hebt ge dan nog ietwat afstand er tussen, maar ge hebt zo ook mensen die (wellicht omwille van "gratis" bouwgrond) gewoon létterlijk naast hun ouders gaan wonen.
Maar bon, ik ben dan ook iemand die niet houdt van (onaangekondigd) mensen in huis, zelfs al is dat naaste familie.
Hier is iedereen heus wel welkom, maar ik vind het geen aangenaam gedacht dat (schoon)ouders plots voor de deur zouden staan.