Wordle - Een dagelijks woordspel

Woordje.be #24 ▪️ 💡 6/7 ▪️ 🕑 871s

🟨🟨⬛⬛⬛⬛
⬛🟨🟨🟩🟨⬛
🟨⬛⬛⬛⬛⬛
⬛⬛🟨🟨🟨⬛
⬛⬛🟩🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

een letter die er 2 keer inzit maakt het soms moeilijk omdat ik die precies al uitsluit in mijn hoofd"]

Iemand een strategie? Ik begin altijd met 'stone' en daarna, als ik geen idee heb, de volgende woorden: acrid en jumpy. zo heb je alle klinkers en de meeste populaire medeklinkers. Dan heb ik ze in de meeste gevallen tegen de 4e poging wel.

Wel een vreemde eerste gok eigenlijk :)

2 keer dezelfde letter in een openingsgok is niet zo logisch? En indien, naar ik vermoed, in dit geval zelfs 2*2 dezelfde letters?
Dat klopt, puur geluk. In tegenstelling tot de Engelse variant heb ik bij de Nederlandse niet echt een vast woord om mee te starten. Dus ik vul maar wat in dat per toeval in mij opkomt.

Trouwens het zal ook niet de eerste keer zijn dat ik een letter uitsluit die er uiteindelijk twee keer inzit.

Iemand een strategie? Ik begin altijd met 'stone' en daarna, als ik geen idee heb, de volgende woorden: acrid en jumpy. zo heb je alle klinkers en de meeste populaire medeklinkers. Dan heb ik ze in de meeste gevallen tegen de 4e poging wel.

Tot dusver "arise" en dan "blown", dat vind ik goede startwoorden die weinig woorden gemeenschappelijk hebben. "Jumpy" is ook wel een goede tip, misschien zou ik die eerder als tweede gebruiken dan, morgen eens testen.

Wordle 228 2/6

🟩🟩⬛⬛🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Wel een leuke vandaag :3

Woordle 228 3/6

⬛⬛🟨🟨⬛
⬛🟨⬛⬛🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Woordje.be #24 ▪️ 💡 7/7 ▪️ 🕑 490s

⬛⬛⬛⬛🟨🟨
⬛⬛⬛🟨🟨⬛
⬛⬛⬛⬛🟨🟨
🟨🟩⬛⬛⬛⬛
🟩🟩⬛⬛⬛🟩
🟩🟩🟩⬛🟨🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Laatst bewerkt:
Inderdaad open beginnen, dus met verschillende letters, en dan degene die aanwezig zijn, maar niet op de juiste plaats staan (geel), op verschillende andere plaatsen proberen terwijl je tegelijkertijd ook de groene op hun juiste plaats houdt. En als je echt vastzit probeer dan nog eens een open woord met allemaal ongebruikte letters. En ook vaak moet je het niet te ver gaan zoeken qua woorden, het zijn gewoonlijk vrij gemakkelijke, maar zoals we eerder deze week hebben gezien kan er wel eens een grammaticale verassing tussen zitten.

Wordle 229 5/6

⬛⬛🟩🟨⬛
⬛🟨🟩⬛⬛
🟩⬛🟩🟩⬛
🟩⬛🟩🟩⬛
🟩🟩🟩🟩🟩

Wordle 229 4/6

🟨⬜⬜🟩⬜
⬜⬜⬜⬜🟨
⬜⬜⬜⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

woordje.be #25 ▪️ 💡 5/7 ▪️ 🎳 6 ▪️ 🕑 265s