Dat heeft dan niets te maken met een ongelijk recht, maar met de uitvoerbaarheid van de straffen. Zoals ik in het begin al zei.Natuurlijk, want de straffeloosheid voor illegalen is vele mate groter aangezien het veel minder evident is om iemand zonder papieren voor de rechtbank te krijgen.
Om dan op basis daarvan te beweren dat 10 maanden voorwaardelijk voor DVL te weinig is in dit geval, dat snap ik dan weer niet. Had je liever dat de illegale Tunesiër 10 maanden voorwaardelijk had gekregen dan een bevel om het grondgebied te verlaten? Had dat veel opgelost? Of had je liever dat DVL een bevel had gekregen om het grondgebied te verlaten?
Al die kromme vergelijkingen zeggen mij toch vooral één ding: dat de daden zelf niet goed te spreken zijn, en er daarom allerlei dingen bijgetrokken moeten worden die eigenlijk nergens blijken te kloppen.
En soms zijn zaken onvergelijkbaar. Ik ken de zaak-Caeyers niet, dus ik kan daar geen mening over hebben. Ik weet niet hoe dat in elkaar zit, wat daar gezegd is, wat de feiten precies zijn... Plots weet iedereen het echter blijkbaar. Maar ik weet wel dat het ene individueel minder erg kan zijn, maar maatschappelijk erger, of omgekeerd. Soms zijn uitkomsten niet met elkaar te vergelijken.Mijn interpretatie: foute aangebrande humor van DVL en zijn kornuiten is bijlange niet zo erg als verkrachting van minderjarigen, dus moet DVL minder zwaar worden gestraft als Nicolas Caeyers.