Zonnepanelen Topic

Allé, toch maar eens offerte opvragen dan om mijn plat dak +/- 30m² nog een paneel of 10 a 15 bij te leggen.

Dan heb ik oost, zuid, west.

7 oost, 10-15 zuid, 7 west

Want nu met mijn oost west kan ik in de verste verte de tesla niet laden overdag omdat ik piek op 2,5Kw
Zou graag kunnen pieken op 8 a 9 kw dan kan ik laden en de rest van het verbruik ook nog wel opvangen.

Wel jammer dat dat waarschijnlijk dus enkel goed werkt met 2 omvormers. Zuid op een string van oost of west steken gaat problemen geven zeker in de gedeeltes van schaduw op oost/west en zon op zuid?

Wat is de mening over deze offerte?
c3RzxMK

Link werkt als je hem opent in ander tablad

Laatst bewerkt:
Dat gaat het beste presteren bij 2 omvormers, omdat je 3 strings hebt. Afhankelijk van hoeveel schaduw er is op dat plat dak kan je ook met micro-omvormers werken

Sowieso heb je nu al een omvormer die gedimensioneerd is op 14 panelen, daar 10-15 panelen bijsteken zou sowieso niet werken. Heb je monofase of driefase?

Hoe kun je nu offertes beoordelen zonder jowu verbruikssituayie te kennen, je dak, het kabeltraject, de netaansluiting, de nodige elektrische werken etc.

Blijf dat een raare vraag vinden om op een online forum op basis van 5 regels tekst te vragen: wat denk je?

*edit*
Was op iemand hier, smartphone en forums...?
Hij heeft zijn bericht verwijderd omdat hij er niet mee gediend was ;)

Dat is inderdaad niet netjes afgewerkt. Bij van die gebakken pannen, met weinig uitsparing in de pan lukt het niet altijd om deze 100% te doen aansluiten, en kan het zijn dat deze wat openstaat. Maar dit is gewoon slordig terug gelegd zonder moeite te doen om het properder te doen aansluiten.

Laatst bewerkt:
Op stormpannen wordt op de onderste pan de "lip" weggenomen aan de bovenkant.
De bovenste pan inslijpen mat je nooit of te nimmer doen, dan kan immers vanwege capilariteit de pan na verloop van tijd gaan breken/barsten.
Dat is de reden waarom bij leien en tegelpannen ook met lood gewerkt wordt om terug te dichten waar de dakhaken uit komen.
Op pannendaken is dat niet nodig.

De pan ligt terug op de exact juiste plaats volgens wat ik zie en aan de onderkant is dat de 4mm van de inox dakhaak die je ziet.
Die moet er nu eenmaal tussen natuurlijk en die gaat altijd de pan wat opheffen.
Deze mag ook niet drukken op de pan eronder, anders is er risico dat deze breekt na verloop van tijd n.a.v. windlasten.

Bij die specifieke firma, worden trouwens ook steeds installatiefoto's genomen en deze kunnen geïnspecteerd worden op de bureau indien nodig.
Dus een simpele, vriendelijke melding hiervan, zal volstaan en dan ga je daar een gepast antwoord op krijgen.
Beetje vreemd dat op heel het proces (verkoopsgesprek en offertefase, inplanning, uitvoering, administratie) je op basis van één foto waarvan je zelf al zegt dat je het zelf niet weet, op internet wel komt prediken "wegblijven van deze firma".
Terwijl ikzelf hier eigenlijk vanuit mijn bureaustoel, hier weinig mis zie.

Ohja, ik werk zelf al 7 jaar bij die firma, zoals hier algemeen zeer goed geweten is.
Gezien de hoeveelheid installaties wij per jaar plaatsen en toch al 13 jaar bestaan, durf ik zeggen dat we weten wat we doen.
Er dient immers altijd 10 jaar garantie op waterdichtheid gegeven te worden, dat is wettelijk verplicht.

Klein weetje nog, wij gebruiken dan nog de platste dakhaken op de markt met een hoek van 95°
De meeste dakhaken zijn 97° en gaan dus de pan nog wat extra opheffen.

*edit*

Bij nader inzien en inzoomen op de foto naar die dakhaak die één positie verder zit, zit deze misschien toch nét iets lager.
Maar dat is echt wel moeilijk te beoordelen.
Neem eens contact op met je dossierbeheerder en de bureau en vraag het eens na dat ze controleren.

Laatst bewerkt:
Dat gaat het beste presteren bij 2 omvormers, omdat je 3 strings hebt. Afhankelijk van hoeveel schaduw er is op dat plat dak kan je ook met micro-omvormers werken

Sowieso heb je nu al een omvormer die gedimensioneerd is op 14 panelen, daar 10-15 panelen bijsteken zou sowieso niet werken. Heb je monofase of driefase?

driefase, maar mono omvormer. Heb geen 400V.

Heb een 5kw omvormer, maar mijn piek ligt maar op 2,5K door 7 oost en 7 west.

Neem eens contact op met je dossierbeheerder en de bureau en vraag het eens na dat ze controleren.

Probleem is dat als ik contact opneem via mail ik geen reactie krijg. Via telefoon krijg ik te horen dat ik het op mail moet zetten omdat de dossierbeheerder niet op kantoor is. Vervolgens krijg ik natuurlijk weer geen reactie op die mail. Dus Sorry als ik er weinig vertrouwen in heb.

Ik wil je gerust morgen wat fotos in pb doorsturen maar ik kan je wel al vertellen dat de spleet onderaan meer is als 4mm, mijn duim past er met met gemak tussen. Of bedoel je iets anders?

Ik wil je gerust morgen wat fotos in pb doorsturen maar ik kan je wel al vertellen dat de spleet onderaan meer is als 4mm, mijn duim past er met met gemak tussen. Of bedoel je iets anders?

Neen, dat bedoel ik inderdaad, maar is nog altijd niet abnormaal ofzo.

Ik stuur je ff een PM met mijn gegevens en ik zoek het even uit voor je.
Je moet weten dat de dames op de bureau niet de technische profielen zijn. Zij weten wel wat moet gebeuren en wat naar wie moet.
Als natuurlijk net iemand in verlof is of afwezig is, kan het inderdaad duren tot die persoon terug is eer je antwoord hebt. Ook dat is niet abnormaal natuurlijk.

Maar'k zal even kijken voor je. Zal dan wel je naam en gegevens nodig hebben want op Limpi ga ik niets terugvinden in Teamleader :-).

Fluvius
Binnen de 2 weken staat de premie v d pv installatie op de rekening 🥳
Best wel snel (na de wachttijd v de registratie v d verkeerd geplaatste DM van een ander adres)

Wij hebben hier panelen en een batterij sinds november vorig jaar. Deze middag viel de elektricitiet uit. Hoofdzekering en zekering van batterij stonden op 0. Beide terug op 1 gezet en 2 minuten later hetzelfde probleem. Indien ik de zekering van de batterij uit laat staan, dan is er geen probleem en werkt alles. Batterij is dus de boosdoener. Zonnepanelen staan op 1. Momenteel dus geen productie. iemand een idee hoe dit komt?

Terug
Bovenaan