Renegadexxripxx
Well-known member
Waarom zou dat verminderen ?Is het nog altijd zoveel?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waarom zou dat verminderen ?Is het nog altijd zoveel?
Waarom zou dat verminderen ?
Zo werkt dat niet, omzettingsverliezen zijn er altijd en zullen er altijd zijn. Zie bvb hier voor een mooi grafiekje naar gelang output voltage alsook vermogen: https://www.researchgate.net/figure...C-conversion-efficiency-curves_fig2_221926555Betere technologie?
Helaas wel. Door te laden op nachtarief en dan 2x10% verlies te rekenen + afschrijving per kWh van de batterij, ben je wellicht duurder uit dan dag tarief...Is het nog altijd zoveel?

5 tot 10k? Dat is wel heel heftig.nog steeds een investering van 5-10k, die binnen de 10-15 jaar toch waarschijnlijk minstens veel minder presteert dan initieel voorzien.
Pylontech mhh dacht dat deze ook vernoemd werd als optie voor mn goodwe eh5000 omvormer.Ik heb verleden week 2x een US5000 van pylontech aangekocht in Nederland voor toch wel een scherpe prijs.
4,8kWh per stuk dus in totaal 9,6kWh bruikbaar vermogen inclusief BMS en alle benodigde draden/kabels voor de prijs van €2820.
Het is ook een pak goedkoper om die aan te kopen buiten België want anders ben je nog eens meer dan €260! kwijt aan bebat bijdrage.
Aangezien ik het zelf installeer zijn er geen bijkomende kosten meer.
Ik heb het niet uitgerekend maar ik hoop dat ik over tijd toch winst zal maken met dit systeem.
Mijn verbruik over de nacht heen is niet niets dus die batterij zal wel wat cyclussen mogen doen. (jacuzzi en ventilatiesysteem die 24/7 werken)
88kWh met 6.5 kWpHoeveel brengen jullie zonnepanelen nog op in de winter? Voor december had ik 72kwh tot nu toe met 14kwp panelen. Vind het droevend weinig, al liggen ze oost-west wat in de winter niet ideaal is.

Geïnstalleerd met 21% BTW? Niet als deel van een zonnepanelen installatie in een enkel pakket? Doubt it.5 tot 10k? Dat is wel heel heftig.
Wat had je wel in gedacht om te installeren?
Met Huawei spul raak je met dat budget aan 20kWh opslag.
Met Pylontech raak je zelfs aan 35kWh opslag.
Sma regelt elke minuut terug in. Dus als er ineens minder zon is duurt het een minuut voor die zich aanpast aan de realiteit.edit: ik begrijp ook nog niet waarom er soms een netafname is bij overschot aan productie, dat wisselt zo wat tussen injectie en afname om de zoveel tijd.
1) Jinko is 1 van de grotere Chinese merken, voor zover ik kon vinden best goede prijs/kwaliteit (heb daar zelf ook voor gekozen vorig jaar). Over prijs kan ik niet veel zeggen (geen idee hoe de prijzen geëvolueerd zijn), lijkt me op het eerste zicht best OK.Ik kan mogelijks meedoen met een groepsaankoop. Enkele vragen:
1) Is dit een treffelijk voorstel: 8x zonnepanelen JINKO 415 WP (Tiger N-Type 54HL4-B 415WP) + omvormer Solis (RHI-(3-6K-48ES-5G)) + inspectie dak, montagemateriaal, installatie, keuring etc voor €4.118 incl btw. Dak is zuidwest gericht.
2) Grootverbruiker is een elektrische (momenteel hybride) wagen die ik vooral 's avonds zou opladen. Er zou ook een batterij kunnen geplaatst worden (Pylontech Force H1/H2 ESS) van 4,6 kwh voor nog eens €2.135 extra. Is dat de moeite? Er kan ook een zwaardere batterij gezet worden maar dat kost dan ook weer meer.
3) Mijn dak zal waarschijnlijk binnen ongeveer 10 jaar vernieuwd moeten worden. Is het dan überhaupt een goed idee om nu zonnepanelen te leggen of wacht ik beter nog 10 jaar?
Dat is een screen van de SMA app he?
Uw batterij probeert uw netafname/injectie op 0 te houden, maar die reageert op wat er gebeurd in huis. Uw verbruik is bijna nooit constant en de batterij loopt altijd een beetje achter op de feiten waardoor je toch nog een beetje afname of injectie zult hebben. Maar dat zou zeer beperkt moeten zijn. Tenzij de batterij leeg is natuurlijk.88kWh met 6.5 kWp
Al heb ik mijn twijfels over de correctheid op enkele dagen zoals 17/12. Bijna 22 kWh opgewekt..., straks eens de detail bekijken
edit: ik begrijp ook nog niet waarom er soms een netafname is bij overschot aan productie, dat wisselt zo wat tussen injectie en afname om de zoveel tijd.
Bekijk bijlage 25869
Ja, is een SMA installatie.Dat is een screen van de SMA app he?
Enig idee waarom ik enkel mijn generatie zie, en niet mijn verbruik?
Ok merciUw batterij probeert uw netafname/injectie op 0 te houden, maar die reageert op wat er gebeurd in huis. Uw verbruik is bijna nooit constant en de batterij loopt altijd een beetje achter op de feiten waardoor je toch nog een beetje afname of injectie zult hebben. Maar dat zou zeer beperkt moeten zijn. Tenzij de batterij leeg is natuurlijk.

Zelf te installeren, BTW inclusief.Geïnstalleerd met 21% BTW? Niet als deel van een zonnepanelen installatie in een enkel pakket? Doubt it.
Ik zou dan liefst ook de zonnepanelen via DC koppelen aan de batterij om toch al zo'n 10% omzettingsverlies te vermijden, maar dan zijn de omvormers weer een pak duurder. En moet ik mijn huidige omvormer vervangen.
61,7 tot en met vandaag, met 4920Wp44 met 4,8kwp. December suckt elk jaar.
Heb wel 96% zelfverbruik.
tijd voor extra panelen.