Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Plat dak is nog nefast is januari.Hier slechts 3,5kwh op 5,1wp.
Panelen liggen op plat dak van de garage.
Wij gaan een nieuwbouwwoning zetten met installatie 6.000 Wp. Zadeldak 45° met kant naar ZO en kant naar NW. Ik dacht eerst alle panelen op ZO kant te leggen, maar dan heb je in de (late) namiddag geen opbrengst meer.
Is het een optie om een paar panelen op NW kant te leggen voor de avondzon, of zal dat veel te weinig opbrengen?
Vind precies nergens een tool om zoiets te berekenen.
Een vraag over energiedelen. Momenteel ben ik mijn aanvraag aan het doen op fluvius. Dus ik wek thuis elektriciteit op die ik wil delen met mezelf op ons 2de verblijf. Nu vraagt hij welke verdeelsleutel ik wil. Vast, relatief of optimaal. Welke is in mijn geval het beste? Ik denk relatief.
Ik zit in dezelfde situatie (wel met bedrade verbinding op dongle) en heb contact gehad met HomeWizard over dit probleem. Blijkbaar ligt het aan Huawei die de massale connecties naar hun servers vanuit HomeWizard blokkeren. Ze zouden in onderling overleg al weken aan een oplossing werken, maar ik zie de omvormer in de Energy+ app nog steeds meer offline staan dan wat anders. Een totaal onbetrouwbare oplossing dus.Zijn er nog mensen die een combinatie hebben van een huawei omvormer samen met de homewizard (energy) app?
Meer bepaald heb ik het probleem dat mijn omvormer offline wordt weergegeven in mijn homewizard app waardoor hij dus niet wordt uitgelezen.
Ik heb nog geen dongle besteld omdat de omvormer op 1m van onze router hangt.
Voor ik nog eens €90 uitgeef aan een dongle wil ik eens polsen of het niet aan iets anders kan liggen.
Ik heb al gemaild en gebeld met mijn installateur (groot bedrijf), en verder dan "ik geef het door aan de technische dienst" geraak ik niet. Mag ik dit eigenlijk redelijk absurd vinden dat ik als klant geen rechten heb om enkele onschuldige netwerkinstellingen te wijzigen, op een installatie waarvan ik nota bene de volle eigendom van verworven heb? Meningen graag: @Caracalla @Herman De Croo
Ding is dat er best nuttige instellingen achter installateursmodi zitten in allerlei toestellen.Er is een reden waarom men het een installateurspaswoord noemt en geen gebruikers paswoord.
Als jij het zelf installeert dan heb je de volle eigendom. Indien je het laat installeren door een installateur, dan geef je de volle eigendom af aan de installateur onder de noemer van zorg ervoor dat dit volgens de regels der goed vakmanschap is geïnstalleerd. En stelt men dat installateurspaswoord om ervoor te zorgen dat bij een defect de installateur niet kan zeggen van jamaar dat heb ik zo wel niet geconfigureerd waardoor x of y stuk is.
Vier voorbeelden uit het leven gegrepen:Dit wil dan wel zeggen dat je er zelf minder kan aan klooien. Elk voordeel heb zijn nadeel. Ik kan perfect begrip opbrengen ervoor.
Indien het gebruik van dat installateurspaswoord gelogd zou worden, zou je nog kunnen zeggen van ik stel het ter beschikking. En soms zijn er gewoon installateurs die het er niet zo nauw mee nemen aangezien die toch niet van plan waren om die service te bieden van een oplossing te bieden op hun kosten bij miserie.
Indien het effectief zo onschuldig is, dan is het beter dat men het in de toekomst er niet meer achter zet.
Inderdaad nogal vervelend, al heb ik niet het gevoel dat het zo vaak voorvalt?Ik zit in dezelfde situatie (wel met bedrade verbinding op dongle) en heb contact gehad met HomeWizard over dit probleem. Blijkbaar ligt het aan Huawei die de massale connecties naar hun servers vanuit HomeWizard blokkeren. Ze zouden in onderling overleg al weken aan een oplossing werken, maar ik zie de omvormer in de Energy+ app nog steeds meer offline staan dan wat anders. Een totaal onbetrouwbare oplossing dus.
Ondertussen zou ik als alternatief de omvormer willen uitlezen via Modbus TCP. Hiervoor heb ik medewerking nodig van mijn installateur, aangezien het gros van deze instellingen onder een installer account zit waarvan ik het wachtwoord niet heb gekregen. Het standaardwachtwoord werkt ook niet.
Ik heb al gemaild en gebeld met mijn installateur (groot bedrijf), en verder dan "ik geef het door aan de technische dienst" geraak ik niet. Mag ik dit eigenlijk redelijk absurd vinden dat ik als klant geen rechten heb om enkele onschuldige netwerkinstellingen te wijzigen, op een installatie waarvan ik nota bene de volle eigendom van verworven heb? Meningen graag: @Caracalla @Herman De Croo
Ik zit in dezelfde situatie (wel met bedrade verbinding op dongle) en heb contact gehad met HomeWizard over dit probleem. Blijkbaar ligt het aan Huawei die de massale connecties naar hun servers vanuit HomeWizard blokkeren. Ze zouden in onderling overleg al weken aan een oplossing werken, maar ik zie de omvormer in de Energy+ app nog steeds meer offline staan dan wat anders. Een totaal onbetrouwbare oplossing dus.
Ondertussen zou ik als alternatief de omvormer willen uitlezen via Modbus TCP. Hiervoor heb ik medewerking nodig van mijn installateur, aangezien het gros van deze instellingen onder een installer account zit waarvan ik het wachtwoord niet heb gekregen. Het standaardwachtwoord werkt ook niet.
Ik denk dat eigenlijk echt niet. De prijs van zonnepanelen daalt altijd, panelen worden groter etc. Ik denk dat de reële (niet nominale) prijs van elektriciteit enkel maar goedkoper zal worden...
Dat resulteert alleen maar in meer onbalans op het net en dat kost geld om dat op te vangen. Voor wie geen zonnepanelen heeft, zal het alleen maar duurder worden vrees ik.Even de knuppel in het hoenderhok gooien.
Mijn dak ligt bomvol zonnepanelen, en ik ben een big believer. Maar ik hoor iedereen altijd zeggen "elektriciteit gaat enkel maar duurder worden".
Ik denk dat eigenlijk echt niet. De prijs van zonnepanelen daalt altijd, panelen worden groter etc. Ik denk dat de reële (niet nominale) prijs van elektriciteit enkel maar goedkoper zal worden...

Even de knuppel in het hoenderhok gooien.
Mijn dak ligt bomvol zonnepanelen, en ik ben een big believer. Maar ik hoor iedereen altijd zeggen "elektriciteit gaat enkel maar duurder worden".
Is je omvormer niet extreem overgedimensioneerd?