@the_fox Inderdaad, ben een leek op dat vlak. Alles was hier al aanwezig toen we de woning kochten in 2022.
De omvormers hangen op zolder. Er zijn daar geen stopcontacten, geen netwerk voorzien daar, en wifi ontvangst is nul. Dus ik tast een beetje in het donker..(Figuurlijk,want er is wel licht op zolder! lol). Enige suggesties hoe ik die dan kan monitoren ?
Dit zijn mijn opbrengsten, installatie van eind 2020. 2021 en 2023 waren "normale" jaren qua zonuren. 2022 was uitzonderlijk goed en 2024 uitzonderlijk somber. 2025 zal dan weer hoger liggen als het niet compleet omslaat.
Als jij er van 2022 woont, ga je het idd gewoon achteruit hebben zien gaan, terwijl dat mogelijk niet aan je installatie ligt, maar aan het weer.
Voor je ander probleem om te monitoren, ik heb pas sinds 2 januari 2025 wifi in de garage, daarvoor kon ik monitoren door met laptop of gsm verbinding te maken met de omvormer via wifi. Die zendt zijn eigen signaal uit zoals een wifirouter bv. Je moet dan wel de wachtwoorden hebben van je omvormers.