dat was mijn motto op mijn 15Er zo lang mogelijk aan sleuren ja
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
dat was mijn motto op mijn 15Er zo lang mogelijk aan sleuren ja
Euh, ik kan misschien de vaatwasser opzetten en een machine was insteken terwijl ik thuiswerk, maar staan strijken is er wel wat over tijdens de urenEr zijn ook maar zoveel dingen die ge kunt plannen qua verbruik he. Nu zitten we allemaal thuis en is het natuurlijk simpel om uw autoconsumptie te optimaliseren. Maar hoe gaat ge overdag laden als ge op kantoor zit? Hoe gaat ge wassen en drogen en koken en strijken wanneer ge op kantoor zit?
Komt er nog bij dat ge eigenlijk ook de zon moet in de gaten houden. En in een grauwe winterweek heel de week dan maar geen grootverbruikers opzetten want je kan niet recupereren van je overproductie in de zomer.Die werkt niet op WIFI hoorAls je geen wifi hebt, werkt die digitale meter dan gewoon offline en komen ze dan elk jaar de cijfertjes uitlezen?

hoe dan wel?Die werkt niet op WIFI hoor![]()
4Ghoe dan wel?
Als ik me niet vergis de "eenmalige belasting" bij het opnemen van het kapitaal ook.Het 'gewaarborgde' rendement is al eens aangepast in het verleden ...
Onder de matras is de enige certitude.
Dit dus, pensioensparen komt eigenlijk neer op een (onrechtstreekse) subsidie aan de banken met hun enorme kosten voor de pensioenspaarformules...Als ik me niet vergis de "eenmalige belasting" bij het opnemen van het kapitaal ook.
Net nettorendement einde rit van pensioensparen is ondertussen zo bedroevend laag dat ik er nooit mee gestart ben.
En als je vanaf 2022 toch 1 keer 2 grootverbruikers tegelijk laat draaien op het verkeerde moment voor 15 minuten, is uw energierekening voor heel de maand om zeep. Hallucinant gewoon.
Eigenlijk ga je hier dezelfde discussie krijgen als bij de bedrijfswagens.Laat het voor iedereen een les wezen, dat wanneer de overheid je ergens naartoe lokt door middel van premies en allerhande beloftes, je best zo snel mogelijk de andere kant uit rent. Eens iedereen in het bootje gestapt is, worden de spelregels aangepast, vaak van de ene dag op de andere zonder een redelijke regeling of overgangsmaatregel.
De zonnepanelen zijn er nu het beste voorbeeld van, maar ook rond bedrijfswagens veranderen die regels constant waardoor je bij de aankoop van een wagen steeds moet zien te gokken. De regeling rond het kindergeld is ook van de ene dag op de andere gewijzigs, als is dit natuurlijk een minder goed voorbeeld.
And last but not least... het pensioensparen waar ze ons zo graag naartoe lokken door te zwaaien met belastingvermindering. Wie durft er zijn hand voor in het vuur te steken dat deze spelregels ook niet worden aangepast als het gros van de Vlamingen hier een klein kapitaal heeft uitstaan?
Daar is er geen probleem he, zolang je uw airco laat draaien wanneer er zonnestroom is. Je neemt dan niet af van het net dus er is geen piekbelasting.Vooral dit, voor de mensen die ineens denken van wat airco's te plaatsen etc om hun zonnepanelen energie nuttig te gebruiken.
Maar dan moet je al zien dat alles slim werkt. Of ga jij zelf liggen kijken of er een wolk is en dan snel uw verbruikers afzetten om die pieken te vermijden?Daar is er geen probleem he, zolang je uw airco laat draaien wanneer er zonnestroom is. Je neemt dan niet af van het net dus er is geen piekbelasting.
Daarnaast is een airco ook eerder een continuë zachte belasting, geen intensieve piekbelasting (tenzij je hem op POWERFUL of SUPERCOOL ofzo zet, maar dan nog is uw ruimte zo snel afgekoeld dat hij geen 15min aan een mega vermogen zal draaien.
Jup, en die slimme toestellen kosten ook weer meer.Maar dan moet je al zien dat alles slim werkt. Of ga jij zelf liggen kijken of er een wolk is en dan snel uw verbruikers afzetten om die pieken te vermijden?
SMA heeft speciale omvormer voor de batterij dacht ik. Dus extra omvormer nodig.Iemand een idee of een simpele SMA Sunny Boy klaar is om daar ooit een batterij op aan te sluiten? Ik dacht van niet maar lijkt mij dat ik hier wel wat onderzoek naar zal mogen doen...
Indien het er niet klaar voor is, hoe zou je dan wel een batterijopstelling kunnen bekomen?
Ergens correct, maar in geval van pensioensparen en zonnepanelen zijn degene die er van genieten wel ook degene die kapitaal geinvesteerd hebben erin. 't Is natuurlijk makkelijk zeggen 'dat de situatie rechtgetrokken moet worden' wanneer jij minder voordeel hebt omdat je het risico van investeren nooit nam en er iets anders leuks mee deed.Eigenlijk ga je hier dezelfde discussie krijgen als bij de bedrijfswagens.
Diegene dat er van kan genieten vinden de veranderingen schandalig en wil er alles aan doen om ervan te blijven genieten.
Diegene die het niet hebben vinden dat het eindelijk tijd is dat ze de scheve situatie rechttrekken.

SMA heeft speciale omvormer voor de batterij dacht ik. Dus extra omvormer nodig.
Deze heb je nog nodig: