Zonnepanelen Topic

Een eerste offerte binnen, verschoot wel ff omwille van de € 2,10/Wp. Duur?
Dat is zeker te duur.

Zelf hebben wij voor onze nieuwbouw enkele weken geleden ook een offerte goedgekeurd met 28 Belinus panelen van 410W. Wij betalen maar €12539,80 (inclusief BTW) met een 3-fasige omvormer van 10 kW (wel Huawei, wat iets goedkoper is dan SAJ volgens mij)

Laatst bewerkt:
Dan moet je een andere firma zoeken die wél direct eerlijk is?

Iemand die hier uitgenodigd wordt voor offerte krijgt één kans bij mij.
Als ik prijs vraag, wil ik weten wat en hoe en moet het direct correct zijn.

Op een dergelijke manier zaken doen of met mensen in zee gaan, begrijp ik niet.
Maar goed, ik zit misschien anders ineen dan de modale Belg. Zeker al helemaal anders dan de modale Nederlander hahahaha.

Ik heb onlangs offerte ondertekend bij een bedrijf uit Asse (Relegem) aan 1.77€/Wp, wel met 3f omvormer, kon goedkoper maar voor Europese merken REC (Noorse R&D, productie in Singapore) en Fronius (Oostenrijk) ipv Chinese gegaan.
Een andere offerte was 1.44€/Wp voor Eurener panelen en 1f SMA omvormer, wat misschien toekomstig met de load balancing en uitbreiding installatie een rol zou spelen dus toch voor een 3f gegaan. De andere offerte was bij een zelfstandige uit de buurt die ook wel heel goede referenties heeft, lang getwijfeld tussen beide.wp
De prijzen voor PV installaties van vorig en 2 jaar geleden zijn compleet passé, collega had die van hem nog gelegd aan 50c/Wp 2 jaar geleden, zo'n prijs is nu niet meer mogelijk, beetje zoals voor alles wat met bouwen te maken heeft.
Ik ben ook bezig met isolatie te plaatsen en als je een prijs berekent en je denkt mja ik ga het een maand uitstellen en je doet de maand erna opnieuw dezelfde bestelling in je online winkelkarretje denk je shit had ik vorige maand toch maar besteld... de prijs stijgt sneller dan je ze kan verdienen.

Ik heb onlangs offerte ondertekend bij een bedrijf uit Asse (Relegem) aan 1.77€/Wp, wel met 3f omvormer, kon goedkoper maar voor Europese merken REC (Noorse R&D, productie in Singapore) en Fronius (Oostenrijk) ipv Chinese gegaan.
Een andere offerte was 1.44€/Wp voor Eurener panelen en 1f SMA omvormer, wat misschien toekomstig met de load balancing en uitbreiding installatie een rol zou spelen dus toch voor een 3f gegaan. De andere offerte was bij een zelfstandige uit de buurt die ook wel heel goede referenties heeft, lang getwijfeld tussen beide.wp
De prijzen voor PV installaties van vorig en 2 jaar geleden zijn compleet passé, collega had die van hem nog gelegd aan 50c/Wp 2 jaar geleden, zo'n prijs is nu niet meer mogelijk, beetje zoals voor alles wat met bouwen te maken heeft.
Ik ben ook bezig met isolatie te plaatsen en als je een prijs berekent en je denkt mja ik ga het een maand uitstellen en je doet de maand erna opnieuw dezelfde bestelling in je online winkelkarretje denk je shit had ik vorige maand toch maar besteld... de prijs stijgt sneller dan je ze kan verdienen.
PV is inderdaad duurder geworden, maar 0,5€/Wp residentieel en geinstalleerd is niet mogelijk hoor 😁 zo goedkoop is het nooit geweest.

PV is inderdaad duurder geworden, maar 0,5€/Wp residentieel en geinstalleerd is niet mogelijk hoor 😁 zo goedkoop is het nooit geweest.
Heel goed mogelijk dat hij wat overdreef om me te jennen natuurlijk :laugh:, wou vooral zeggen dat mensen die ze 2 jaar geleden of vorig jaar laten plaatsen hebben de prijzen van nu allemaal "overdreven duur" zeggen maar dat de prijs die zij toen betaalden vandaag niet meer realistisch is om vandaag te verwachten en dus te vergelijken.
Zelfde met plaatsingstermijnen je spreekt nu vaak over maanden tussen offerte en plaatsing terwijl dit vroeger hoogstens enkele weken was.
Hopelijk voor de installateurs blijven deze tijden duren.

mijne nachtteller van mijn analoge meter is kapot.
Deed er vandaag melding van en madammeke aan de telefoon zei:
och ja meneer, vanaf 1 januari gaat nachttarief er toch uit

:laugh:

toen ik zei dat dat het enkel nettarieven betrof maar dat luminus mij een dag en nachttarief blijft aanbieden aan verminderde kwh prijs hoorde ze het in keulen donderen..

Denk dat ik onmiddelijk voor digitale meter ga gaan. Ga volgend jaar toch nog zonnepanelen bijleggen op het bijgebouw en ga van de injectiebedragen profiteren. En dan meteen mijn 1400 euro schadevergoeding van de vlaamse overheid claimen.

't is gebeurd...

aan de telefoon met de planning leek het nog alsof de analoge nog te redden was maar unfortunately peanut butter, het telwerk was kapot. Ben dus eigenaar van een digitale meter, en ex-eigenaar van een prosumententarief.

Vraag nu: wat zijn de stappen die ik nog moet nemen?

- die poort laten activeren voor de homewizard?
- moet ik mijn energieleverancier laten weten dat ik vanaf nu ook injectie tarief wil krijgen, of weten ze dat automatisch via fluvius?
nog iets anders?

Terug
Bovenaan