De installatie en montage van mijn laadbox was 7000€ bij Leaseplan.'t is ook een appartementsblok hé mannen; niet vergelijkbaar met gewoon een plat dakje thuis. Een pak moeilijker bereikbaar, complexere installatie, kabelbanen, gedoe met meerdere eigenaars, gedoe met de factuur

Bij de elektriciën was dit 2700€. Rekeninghoudend met de lange kabel, de klinkers eruit halen en er terug insteken en de werkuren, was die prijs min of meer correct.
Nu dus bij de elektriciën een offerte opgevraagd voor zonnepanelen. 8+k balletjes.
Het is misschien een appartementsblok maar ik zie de grote moeilijkheid / complexiteit niet echt.
Het is NIET zo dat de zonnepanelen op het dak komen. Neen. Wij hebben garages achteraan te woning.
Er kan perfekt een kabel getrokken worden van de kelder tot aan de garage zonder breekwerken. (alleen klinkers er weer even uithalen)
OK je moet het platte dak hellend maken, dat is waar.
Maar ik heb net zoals de meesten hier, toch de indruk dat in tegenstelling tot de laadbox installatie het ditmaal wat aan de dure kant is.
Dat de elektriciën goed(koop) is qua prijs voor A wil dus nog niet zeggen dat ie voor B ook goed(koop) is he

Yup, ik ga nog wat verder rondhoren.Ik denk dat de conclusie is: het financiële rendement in die offerte onderschat de realiteit als ze alleen uitgaan van energie terugsteken op het net, maar de prijs lijkt op het eerste zicht hoog dus wel de moeite om andere offertes te vragen als @makila het nog altijd overweegt.