Jij zegt dat er dan een machtsspel kan plaatsvinden met je baas, ik vraag hoe dat ooit kan als je die job niet nodig hebt.Het gaat erom dat diegene met miljoenen nog wil blijven werken voor een baas…
Waarom zou iemand met miljoenen nog de vuile werkjes voor “den baas” willen gaan opknappen als een slaaf?
Nu begin jij over de vraag of je dan nog in loondienst wil werken, dat lijkt me iets anders. Wel, volgens mij heb je een nogal verdraaid beeld over loondienst als je dat enkel ziet als vuil werk opknappen voor een ander. Je kan ook gewoon je job interessant vinden en daar een zeker gevoel van nuttigheid uithalen. Ik snap dat mensen die nu hun broek verslijten op hun job omdat ze zich daar gevangen voelen dit meteen willen opgeven als ze financieel onafhankelijk zijn. Maar je hebt ook mensen die daar gewoon voldoening uithalen, en die gerust zouden willen verderwerken, misschien niet voltijds, en misschien met een selectief takenpakket, maar wel iets doen.
Daar komt ook bij, zoals ik al zei, dat heel wat van die mensen die dat zouden doen misschien niet zomaar als zelfstandige kunnen beginnen om hetzelfde te doen.

) zegt.