Vega
Well-known member
Zijn we hier Magic aan het spelen of zo? Geen argumenten geven maar gewoon de naam van weet ik veel wie gooien, kan die dan je argumenten voor je geven?Vraag het eens aan Noam Chomsky.
Trolling back to basics

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zijn we hier Magic aan het spelen of zo? Geen argumenten geven maar gewoon de naam van weet ik veel wie gooien, kan die dan je argumenten voor je geven?Vraag het eens aan Noam Chomsky.

Dat kan je hier toch vinden.Hier als ik win, stel +10 miljoen (nu nog spelen) stop ik direct met werken. Zou wel nog een klein bedrijfje opstarten in niche van de huidige job waardoor je de voeling met de maastschappij niet verliest maar deadlines en stress.. ho maar.. dat laat ik achterwege.

Zijn we hier Magic aan het spelen of zo? Geen argumenten geven maar gewoon de naam van weet ik veel wie gooien, kan die dan je argumenten voor je geven?
Trolling back to basics![]()

Dan gaat de lotto winnen je niet helpen. Je kan dat nu ook al proberen met evenveel succes.Ik zou in de politiek gaan en proberen minister te worden…
Iedereen wil toch lange dagen kloppen, geen leven hebben, geen verandering kunnen doorvoeren op basis van wat je zelf het beste acht, bij het minste in de gazet beklad worden en als beloning daarvoor eigenlijk maar relatief matig vergoed worden. Klinkt als een droomjob.Ik zou in de politiek gaan en proberen minister te worden…
Ja maar ik zou een miljoen van mijn ministerloon opnieuw investeren in kraslotjesIedereen wil toch lange dagen kloppen, geen leven hebben, geen verandering kunnen doorvoeren op basis van wat je zelf het beste acht, bij het minste in de gazet beklad worden en als beloning daarvoor eigenlijk maar relatief matig vergoed worden. Klinkt als een droomjob.
Een minister verdient netto ruwweg 10.000 EUR per maand... Met andere woorden zal je 8 jaar en 4 maanden moeten werken (geen eurocent mogen uitgeven), hopen dat je niet 1x maar zelfs 2x een ambtstermijn kan doen en dan kan je pas je plan uitvoeren...Ja maar ik zou een miljoen van mijn ministerloon opnieuw investeren in kraslotjes

Ieder moet voor zich bepalen wat een zinvolle tijdsbesteding is, maar ik denk dat het niet zo evident is om plots op een berg tijd én geld te zitten. Je kan daar goed mee omgaan maar ook heel slecht.Goh, met mijn tuin in orde te zetten, fietsen, reizen, zou ik mij wel voor een tijd kunnen bezig houden. Hier in België zou het rap tegensteken in de winter om maandenlang thuis te zitten, maar in Spanje zou ik quasi elke dag een paar uur op mijn fiets zitten.
Eerst een paar jaar al het geld buiten gooien , en dan toch nog werk moeten zoeken een paar jaar later, dat wil je ook niet. Leg dat dan maar eens uit bij een toekomstige werkgever dat je daar met een gat van 2-3 jaar zit op uw CV.Ieder moet voor zich bepalen wat een zinvolle tijdsbesteding is, maar ik denk dat het niet zo evident is om plots op een berg tijd én geld te zitten. Je kan daar goed mee omgaan maar ook heel slecht.
Dat gezegd zijnde: ik smul wel van de verhalen van lottowinnaars die bankroet zijn op enkele jaren tijd. Soms zijn dat héél schrijnende verhalen (uiteengespat gezin en drugsverslaving), soms ook wel laconiek van "ik heb het toch maar gehad".
... voor een functie bij de boekhouding.Eerst een paar jaar al het geld buiten gooien , en dan toch nog werk moeten zoeken een paar jaar later, dat wil je ook niet. Leg dat dan maar eens uit bij een toekomstige werkgever dat je daar met een gat van 2-3 jaar zit op uw CV.

Dat is natuurlijk de bedoeling als je de 3 miljoen hebt en je wilt van de opbrengsten leven, dat je meer "verdient" met je geld dan inflatie héIk denk dat als je van nature een beetje spaarzaam bent dat je toch ook je geld niet meteen gaat buiten smijten, ook al win je miljoenen met de Lotto.
Het zal in de eerste plaats zijn om er op lange termijn te kunnen van leven, en alle bijkomende, onnodige luxe is met de overschot.
Steek het grootste deel in vastgoed, (dividend) aandelen, obligaties en andere zaken iets opbrengen en leef met de opbrengst daarvan, dat is mijn idee.
3 miljoen nu is misschien nog maar 1 miljoen waard qua koopkracht binnen 20 jaar door inflatie.
Lazy man's investments, een paar ETF's aankopen voor een paar honderdduizend euro kan iedereen.