Zou jij je job blijven doen moest je met de lotto winnen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brt
  • Startdatum Startdatum

Zou jij je job blijven doen moest je met de lotto winnen?

• ja

• ja, deeltijds

• nee, een andere job

• nee

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
De beurs kan natuurlijk ook crashen, ik denk dat ik dan toch een deel in vastgoed stop dan om mij daartegen te beschermen.
Zal misschien ook geen 3 miljoen in één keer op de beurs zetten, maar DCA :)

Laatst bewerkt:
De beurs kan natuurlijk ook crashen, ik denk dat ik dan toch een deel in vastgoed stop dan om mij daartegen te beschermen.
Zal misschien ook geen 3 miljoen in één keer op de beurs zetten, maar DCA :)
Tjah, alles op 1 paard inzetten is sowieso niet slim, spreiden is natuurlijk de boodschap hé :) Maar om nu bvb. 1,5 miljoen op vastgoed te zetten, 500.000 EUR beleggen en 1 miljoen op een spaarrekening hebben staan om elke maand eens 50.000 EUR te beleggen... Zie ik ook het nut niet van in.

Tjah, alles op 1 paard inzetten is sowieso niet slim, spreiden is natuurlijk de boodschap hé :) Maar om nu bvb. 1,5 miljoen op vastgoed te zetten, 500.000 EUR beleggen en 1 miljoen op een spaarrekening hebben staan om elke maand eens 50.000 EUR te beleggen... Zie ik ook het nut niet van in.
Vastgoed is ook een extra zorg natuurlijk, als je dan met huurders zit die niet tijdig betalen en zo...
Als je niet moet werken heb je natuurlijk meer tijd om daar mee bezig te zijn.

Ik ben er ondertussen 40, ik moet asap écht beginnen profiteren van het leven ipv ne ganse dag in een duffe kantoor te zitten met collega's en ne baas die ik het liefst van al een kopper wil geven en door het raam van de 16de verdieping wil gooien. U raadt het al, ik zou er ONMIDDELLIJK mee stoppen. Vervolgens me heel de dag suf poepen met elke dag een andere ho, kilos baida door mijn neusgaten knallen om vervolgens de dag af te sluiten in één of ander sterrenrestaurant met flessen champagne. Dit allemaal terwijl ik heel de wereld rondreis voor de rest van mijn fucking leven
4 cijfers just, godverdoeme eh twas bijna zover

Ik ben er ondertussen 40, ik moet asap écht beginnen profiteren van het leven ipv ne ganse dag in een duffe kantoor te zitten met collega's en ne baas die ik het liefst van al een kopper wil geven en door het raam van de 16de verdieping wil gooien. U raadt het al, ik zou er ONMIDDELLIJK mee stoppen. Vervolgens me heel de dag suf poepen met elke dag een andere ho, kilos baida door mijn neusgaten knallen om vervolgens de dag af te sluiten in één of ander sterrenrestaurant met flessen champagne. Dit allemaal terwijl ik heel de wereld rondreis voor de rest van mijn fucking leven

Om Gert Verhulst te citeren: "had je tien miljoen, wat zou jij dan doen?...maar tien miljoen gaat vlug vervelen als je ze niet uit kan delen".
Ondanks het een kinderliedje is, zit er wel een filosofische waarheid in. Sex, drugs en rock'n roll, leuk voor efkes misschien. Maar wat als je dat dan beu geraakt - wat zal gebeuren trouwens zover je al niet in aanraking komt met justitie en allerhande louche figuren. Het pad in dat soort levensstijlen zal in het beste geval eindigen ergens "locked up abroad", waar paradoxaal genoeg het hebben van een fortuin je een grotere status en aanzien bezorgt dan mogelijk is in de vrije samenleving waar er nog véél rijkere mensen zijn. Ik denk dat je hedonisme vroegtijdig zal eindigen in een "six feet ditch".

Ik zou m'n job wel blijven doen, ik doe m'n job graag en wil toch iets van verplichtingen/stabiliteit blijven houden.

En ook om te kunnen verbergen dat ik gewonnen heb ;)

Ik zou wel halftijds werken, en regelen dat ik volledig van thuis uit kan werken. (Uitgezonderd af en toe vrijwillig of voor een meeting, conferentie, receptie,...)

Ik zou dan wel los gehen in startups, projectjes,... waarvoor ik nu geen tijd/geld voor heb, of die nooit winstgevend kunnen zijn.

Persoonlijk zou ik dan een andere job zoeken maar dan in het genre van vrijwilligerswerk.
Vrijwilligerswerk in voedselbank of dierenasiel.

Zo verschillend kan het dus zijn, een BG'er met tien miljoen.

Terug
Bovenaan