Zwaar verkeersongeval Tom Waes

En als hij dronken was dan zal het waarschijnlijk niet in de media komen.

Dat lekt sowieso uit.

Het is te hopen dat het in de media komt indien hij inderdaad dronken was.

Niet voor een heksenjacht, maar omdat het een sterke boodschap zou kunnen zijn dat dit is wat er kan gebeuren als je dronken achter het stuur kruipt. 1 van de bekendste tv gezichten van Vlaanderen, kan je zelfs een campagne mee doen ook enz.

Maar laat ons niet te snel conclusies trekken.

Het is te hopen dat het in de media komt indien hij inderdaad dronken was.

Niet voor een heksenjacht, maar omdat het een sterke boodschap zou kunnen zijn dat dit is wat er kan gebeuren als je dronken achter het stuur kruipt. 1 van de bekendste tv gezichten van Vlaanderen, kan je zelfs een campagne mee doen ook enz.

Maar laat ons niet te snel conclusies trekken.
Het zou hem sieren als hij er gewoon voor uitkomt als hij gedronken heeft. Dat zou een sterke boodschap zijn richting andere chauffeurs die hetzelfde overwegen.

Als het zo is dat hij dronken was dan is het sowieso een domme move van hem geweest, het is nu niet dat hij geen taxi kan betalen met zijn riant loon.

Net een reportage in VTM Nieuws over die botsabsorbeerders. 4 botsingen per week!! En dan lieten ze de schroothoop van het bedrijf zien. Dat was een ferm autokerkhof vol absorbeerkussens 🤯

Net een reportage in VTM Nieuws over die botsabsorbeerders. 4 botsingen per week!! En dan lieten ze de schroothoop van het bedrijf zien. Dat was een ferm autokerkhof vol absorbeerkussens 🤯
Dus 4 botsingen per week en dan moet men dat nu uitleggen wat een botsabsorbeerder is omdat Waes er op een geknald is. De triestesse.

Dus 4 botsingen per week en dan moet men dat nu uitleggen wat een botsabsorbeerder is omdat Waes er op een geknald is. De triestesse.
Mja, ik vind het wel relevant omdat ik ook niet wist hoe zoiets werkt. En ik veronderstel dat de 4 botsingen per week niet allemaal zo ernstig zijn als deze. Allez, dat hoop ik toch. 🥲

Mja, ik vind het wel relevant omdat ik ook niet wist hoe zoiets werkt. En ik veronderstel dat de 4 botsingen per week niet allemaal zo ernstig zijn als deze. Allez, dat hoop ik toch. 🥲
het is misschien wel relevant maar wat is het verschil met de 41 jarige die vorig jaar gestorven is toen hij op de E40 op een botsabsorbeerder knalde. Waarom moet men nu opeens omdat het Waes is met een hoop duiding komen en wanneer het een nobele ombekende is er een voetnoot in het nieuws van maken? Akkoord dat men er wat dieper op in gaat wanneer het een BV is maar wat we nu zien is er in mijn ogen toch wel over. Als Waes gaat schijten zal het ook wel stinken, net zoals elke andere mens zeker.

Laatst bewerkt:
het is misschien wel relevant maar wat is het verschil met de 41 jarige die vorig jaar gestorven is toen hij op de E40 op een botsabsorbeerder knalde. Waarom moet men nu opeens omdat het Waes is met een hoop duiding komen en wanneer het een nobele ombekende is er een voetnoot in het nieuws van maken? Akkoord dat men er wat dieper op in gaat wanneer het een BV is maar wat we nu zien is er in mijn ogen toch wel over. Als Wars gaat schijten zal het ook wel stinken, net zoals elke andere mens zeker.
Uit hetzelfde artikel: "In Vlaanderen viel er nog nooit een dode bij een aanrijding tegen een botsabsorbeerder."

Ze hadden dat toch beter eerst eens nagetrokken. Of was dat nog net binnen Brussel?

In het VRT journaal zeiden ze dat in de andere Europese landen er 4 aanrijdingen PER JAAR zijn.
Bij ons dus 4 PER WEEK zoals ze eerder zeiden.
Dat is toch een gigantisch verschil.

Het is in dit land ook een nationale sport om bij wegenwerken waarbij de borden 110, 90, 70 en 50 aanduiden toch tegen 120+ tot aan de wegenwerken zelf te knallen en daar dan bruusk te remmen. Iedereen die in Duitsland of Nederland op de baan rijdt zal wel weten wat ik bedoel. Daar houden ze zich veel beter aan die snelheidsborden.

Het is in dit land ook een nationale sport om bij wegenwerken waarbij de borden 110, 90, 70 en 50 aanduiden toch tegen 120+ tot aan de wegenwerken zelf te knallen en daar dan bruusk te remmen. Iedereen die in Duitsland of Nederland op de baan rijdt zal wel weten wat ik bedoel. Daar houden ze zich veel beter aan die snelheidsborden.
bij de werken in Erpe-Mere vorig jaar viel dat toch enorm mee. daar heb ik zelden mensen echt zien doorvlammen

bij de werken op de R0 daarentegen... het is daar ook onnozel ingesteld: je moet daar in Strombeek 70 gaan rijden, en 50 meter later al wordt dat 50. dan op het hele stuk vóór het viaduct staan er 2 flitsers (de 2de vlak voor je het viaduct oprijdt), en dan op het viaduct, de hele reden waarom er een snelheidsbeperking is), geven er veel vol gas, want toch geen flitser daar.

gisteren nog zo'n pipo gezien, veel te snel aan het rijden waar je nog maar 50 mocht, rechts inhalen, merken dat er op het middenvak te weinig ruimte was, en dan die op het linker weer de pas afsnijden, om dan vol op de rem te moeten want ja, daar reed óók al iemand.

en dan afvragen waarom er zoveel accidenten zijn.

het is misschien wel relevant maar wat is het verschil met de 41 jarige die vorig jaar gestorven is toen hij op de E40 op een botsabsorbeerder knalde. Waarom moet men nu opeens omdat het Waes is met een hoop duiding komen en wanneer het een nobele ombekende is er een voetnoot in het nieuws van maken? Akkoord dat men er wat dieper op in gaat wanneer het een BV is maar wat we nu zien is er in mijn ogen toch wel over. Als Wars gaat schijten zal het ook wel stinken, net zoals elke andere mens zeker.
Omdat BV's in Vlaanderen een godenstatus hebben en Jan modaal niet.

het is misschien wel relevant maar wat is het verschil met de 41 jarige die vorig jaar gestorven is toen hij op de E40 op een botsabsorbeerder knalde. Waarom moet men nu opeens omdat het Waes is met een hoop duiding komen en wanneer het een nobele ombekende is er een voetnoot in het nieuws van maken? Akkoord dat men er wat dieper op in gaat wanneer het een BV is maar wat we nu zien is er in mijn ogen toch wel over. Als Waes gaat schijten zal het ook wel stinken, net zoals elke andere mens zeker.
Mja, niet mee eens. Tom Waes is een zeer bekend figuur. Hij werd op VTM dé Bekendste Vlaming van de afgelopen jaren genoemd. Dat hij dan een ongeval heeft is uiteraard een hoofdpunt in't nieuws. Zwaargewond bovendien, enkele uren lang in levensgevaar.
Dan wil je als nieuwsmedium ook extra duiding geven en niet enkel 1 reportage of artikel maken over de feiten zelf. In alle artikels en nieuwsreportages wordt gesproken over zo'n botsabsorbeerder. Het moment om dan even verder te gaan en duiding daarrond te geven. Met de nuance dat er normaal gezien geen dodelijke ongevallen tegen gebeuren, ook al gebeurt het gigantisch vaak in België. En dat het bij Waes dus wss zo ernstig is door gebrek aan airbag etc...
Tevens werd aangegrepen om uit te leggen waarom het bij ons zo vaak gebeurt en niet in de ons omringende landen. Dat gepaard met een zekere sensibilisering. Niet slecht gekozen, die sensibilisering, want iedereen leest het nu toch en plots is elk gewaarschuwd man er nu niet 2, maar minstens 3 waard. Kadert ook volledig in de trend van de laatste jaren dat chauffeurs te vaak afgeleid zijn door gebruik van oa de smartphone achter het stuur. Én het is ook niet de eerste keer dat wegenarbeiders vragen om toch wat rustiger voorbij hun werven te rijden. Want in de eerste plaats zijn die botsabsorbeerders daar dus geplaatst as veiligheidsmaatregelen vóór die arbeiders he.

bij de werken in Erpe-Mere vorig jaar viel dat toch enorm mee. daar heb ik zelden mensen echt zien doorvlammen

bij de werken op de R0 daarentegen... het is daar ook onnozel ingesteld: je moet daar in Strombeek 70 gaan rijden, en 50 meter later al wordt dat 50. dan op het hele stuk vóór het viaduct staan er 2 flitsers (de 2de vlak voor je het viaduct oprijdt), en dan op het viaduct, de hele reden waarom er een snelheidsbeperking is), geven er veel vol gas, want toch geen flitser daar.

gisteren nog zo'n pipo gezien, veel te snel aan het rijden waar je nog maar 50 mocht, rechts inhalen, merken dat er op het middenvak te weinig ruimte was, en dan die op het linker weer de pas afsnijden, om dan vol op de rem te moeten want ja, daar reed óók al iemand.

en dan afvragen waarom er zoveel accidenten zijn.

Het zal ook afhangen of het druk is of niet, maar bij de wegenwerken die ik 's avonds tegenkom is er altijd wel iemand die tegen veel te hoge snelheid afkomt.

Maar ook de overgrote meerderheid rijdt sneller dan de borden toelaten. 90 waar je 70 mag. Het zijn maar enkelen die zich strikt aan de snelheidslimiet houden. Vaak is het ook wel zo dat die borden ver uit mekaar staan, en als het rustig is betrap ik mezelf er ook wel op niet de regels te volgen hoor.

Dat is mijn ervaring van veel in de avond na de spits te rijden. Doorheen de dag wordt het wel beter opgevolgd, tijdens de spits over de ring in Deurne rijden en de overgrote meerderheid houdt zich daar wel netjes aan de snelheid. Het is dan ook gewoon te druk.

Ik vond het daar toch altijd vervelend om in het 90-70 stuk door auto’s ingehaald worden die serieus harder reden dan mij. Ook als ik 70 reed in het stuk die daarvoor bedoeld werd, werd ik vaak ingehaald door vrachtwagens aan duidelijk hogere snelheid dan 76km/u.

En was er richting Gent ook geen (inactieve?) vaste flitspaal? Dat gaat ook veel geholpen hebben.

Al goed dat we botsabsorbeerders hebben dan, als daar gemiddeld 4 auto's per week op knallen.

Anders hadden we 4 keer per week veel ergere drama's met omver gereden wegenwerkers.

Ik vond het daar toch altijd vervelend om in het 90-70 stuk door auto’s ingehaald worden die serieus harder reden dan mij. Ook als ik 70 reed in het stuk die daarvoor bedoeld werd, werd ik vaak ingehaald door vrachtwagens aan duidelijk hogere snelheid dan 76km/u.

En was er richting Gent ook geen (inactieve?) vaste flitspaal? Dat gaat ook veel geholpen hebben.
in Brussel staan er dus 2, voor de eerste gaan ze remmen, na de 2de geven ze weer gas.

Al goed dat we botsabsorbeerders hebben dan, als daar gemiddeld 4 auto's per week op knallen.

Anders hadden we 4 keer per week veel ergere drama's met omver gereden wegenwerkers.
Of misschien zijn ze lakser geworden met wegsignalisatie nu dat ze die botsabsorbeerders hebben. (Ik zeg maar iets, ik ben geen expert)

Terug
Bovenaan