Zwaar verkeersongeval Tom Waes

In het VRT journaal zeiden ze dat in de andere Europese landen er 4 aanrijdingen PER JAAR zijn.
Bij ons dus 4 PER WEEK zoals ze eerder zeiden.
Dat is toch een gigantisch verschil.

Het is in dit land ook een nationale sport om bij wegenwerken waarbij de borden 110, 90, 70 en 50 aanduiden toch tegen 120+ tot aan de wegenwerken zelf te knallen en daar dan bruusk te remmen. Iedereen die in Duitsland of Nederland op de baan rijdt zal wel weten wat ik bedoel. Daar houden ze zich veel beter aan die snelheidsborden.
Toen ik een aantal jaren geleden naar Italië en terug reed door Duitsland & Oostenrijk viel mij dat ook enorm op. Nergens wordt zo hard de wegenwerken snelheid genegeerd dan hier in België. To be fair, ze duren hier dan ook 3 tot 4 keer zo lang als in het buitenland...

Toen ik een aantal jaren geleden naar Italië en terug reed door Duitsland & Oostenrijk viel mij dat ook enorm op. Nergens wordt zo hard de wegenwerken snelheid genegeerd dan hier in België. To be fair, ze duren hier dan ook 3 tot 4 keer zo lang als in het buitenland...
Aan het aantal wegenwerken in Duitsland te zien zou je dan verwachten dat ze daar continu alle wegen vernieuwen, als die daar 3-4 keer zo kort duren.

Aan het aantal wegenwerken in Duitsland te zien zou je dan verwachten dat ze daar continu alle wegen vernieuwen, als die daar 3-4 keer zo kort duren.

Ik rij regelmatig hetzelfde traject in Duitsland en sommige werven zijn daar al meer dan 5 jaar bezig. Zou een Belgische werf van 20 jaar zijn dan.

Zo zaligmakend zijn de buurlanden niet qua wegenwerken idd. De Haringvlietbrug in Nederland is ook enkele jaren met versmalde rijstroken geweest omdat ze de brugklep moesten vervangen, en die brug over de Rijn in Duisburg sinds 2018 versmald met gewichtscontrole.

Uiteraard zijn de wegen in Nederland wel zo vlak als een biljartlaken :love:

Zo zaligmakend zijn de buurlanden niet qua wegenwerken idd. De Haringvlietbrug in Nederland is ook enkele jaren met versmalde rijstroken geweest omdat ze de brugklep moesten vervangen, en die brug over de Rijn in Duisburg sinds 2018 versmald met gewichtscontrole.

Uiteraard zijn de wegen in Nederland wel zo vlak als een biljartlaken :love:
Voor Nederland zal dat uitzonderlijk geweest zijn, meestal gaat het daar wel vlot, met weekendafsluitingen zodat de werken veel sneller gaan en er tijdens de week minder hinder is. In Frankrijk is het nog een stuk beter geregeld, zelden tot nooit file voor werkzaamheden en kwalitatief werk.
Duitsland zou ik nu persoonlijk niet beter noemen dan België daarin, integendeel, daar staat er op bepaalde plaatsen 24 per dag file door werken die jaren aanslepen. Ook Groot-Brittannië is een drama op dat vlak en Luxemburg heeft hetzelfde probleem als wij, dus qua buurlanden zitten we vrij gemiddeld op dat gebied.

Is ook wel typisch hoe het eerst veel dramatischer voorgesteld wordt dan het uiteindelijk is. Blijkbaar hebben ze hem dus ook helemaal niet moeten reanimeren, en ook nooit in levensgevaar geweest.
Sowieso lijkt het mij dat zijn snelheid niet zo hoog zal geweest zijn, want al bij al vond ik zijn auto er toch nog redelijk ok uitzien gezien de crash. Het is duidelijk dat het vooral het ontbreken van airbags is die ervoor gezorgd heeft dat hij toch vrij zwaar gewond geraakt is (gebroken ribben, longpunctuur..). Met een airbag was hij hier wellicht zelfs gewoon ongeschonden uitgekomen.

Zie post van @Tijdloos

Afijn dit afwachten, de enige echte maatstaf

@anders.
Ik was mijn post nog aan het editten.

Laatst bewerkt:
Dat wil toch niks zeggen? Ik kom zo vaak van café zonder iets gedronken te hebben.

Hij had heel zeker wel gedronken 😅

Er zou ook een video rond gaan van hem een uurtje voor het ongeval. Ook heeft de manager van die bar al naar zijn personeel zitten sturen dat niemand een verklaring mag afleggen.

Stevige insinuatie. De meeste van dit soort ongevallen 's nachts gebeuren gewoon omdat mensen in slaap vallen achter het stuur ...
Hoe dan ook heeft hij wellicht een fout gemaakt. Ofwel reed hij te snel of was hij niet in staat om te rijden (door alcohol, drugs, onoplettendheid of gewoon vermoeidheid). Bijna alle ongevallen gebeuren door (menselijke) fouten.

Als hij gedronken heeft maar ze pas 6-8u nadien een bloedstaal hebben afgenomen (vertelde men op de radio) dan zal het misschien niet meer aantoonbaar zijn. Tenzij hij serieus over de limiet zat.

Hoe dan ook heeft hij wellicht een fout gemaakt. Ofwel reed hij te snel of was hij niet in staat om te rijden (door alcohol, drugs, onoplettendheid of gewoon vermoeidheid). Bijna alle ongevallen gebeuren door (menselijke) fouten.

Als hij gedronken heeft maar ze pas 6-8u nadien een bloedstaal hebben afgenomen (vertelde men op de radio) dan zal het misschien niet meer aantoonbaar zijn. Tenzij hij serieus over de limiet zat.
Maar een negatieve test na 6u bewijst toch ook helemaal niks dat hij ervoor gedronken had?
Wat hadden ze moeten doen? In de operatiekamer FF een alcoholtest uitvoeren?

Natuurlijk maakt hij een fout, er is geen ander voertuig bij betrokken... Maar er is letterlijk niks bekend over te snel rijden, Roekeloos rijden, onder invloed rijden, ...

Dat is het vreemde aan heel de zaak. Als Jef klak ergens tegenaan knalt weten ze een paar uur daarna al hoe hard hij reed en of er alcohol was gedronken. Nu wordt de aandacht mooi afgeleid naar oldtimers en botsabsorbeerders.

Maar een negatieve test na 6u bewijst toch ook helemaal niks dat hij ervoor gedronken had?
Wat hadden ze moeten doen? In de operatiekamer FF een alcoholtest uitvoeren?

Natuurlijk maakt hij een fout, er is geen ander voertuig bij betrokken... Maar er is letterlijk niks bekend over te snel rijden, Roekeloos rijden, onder invloed rijden, ...
We moeten nu ook niet naïef doen, hij kwam van café, en ik heb hier ook al gelezen dat hij daar wel iets gedronken zal hebben. Het zou straf zijn om daar anders tegen te rijden. Nuchter en aan de perfecte snelheid nog zo botsen? Hij zou niet in slaap gevallen zijn.

We moeten nu ook niet naïef doen, hij kwam van café, en ik heb hier ook al gelezen dat hij daar wel iets gedronken zal hebben. Het zou straf zijn om daar anders tegen te rijden. Nuchter en aan de perfecte snelheid nog zo botsen? Hij zou niet in slaap gevallen zijn.
Je hebt hier gelezen dat hij daar wel iets gedronken zal hebben. Je ziet toch zelf ook wel dat dat niks wil zeggen, want niemand hier was op dat café.
En waarom zou dat straf zijn? Ik ben vorig jaar op een recht stuk beginnen slippen terwijl ik gewoon 120 reed... Er kunnen 1000-en redenen zijn waarom je controle over het stuur verliest.
Zolang de resultaten van dat bloedonderzoek er niet zijn, is daar echt niks over te zeggen.

Je hebt hier gelezen dat hij daar wel iets gedronken zal hebben. Je ziet toch zelf ook wel dat dat niks wil zeggen, want niemand hier was op dat café.
En waarom zou dat straf zijn? Ik ben vorig jaar op een recht stuk beginnen slippen terwijl ik gewoon 120 reed... Er kunnen 1000-en redenen zijn waarom je controle over het stuur verliest.
Zolang de resultaten van dat bloedonderzoek er niet zijn, is daar echt niks over te zeggen.
Dat was ook met een porsche zeker?

Terug
Bovenaan