Zweefparasol

Tomski

Well-known member
Crowdfunder FE
iemand met een zweefparasol thuis?

de onze is kapot en zouden iets nieuws willen kopen maar mijn madam was geen fan van dat zwiepen (als de wind erin kruipt, is dat wel normaal, of hadden wij gewoon een slecht exemplaar?)

de onze is kapot en zouden iets nieuws willen kopen maar mijn madam was geen fan van dat zwiepen (als de wind erin kruipt, is dat wel normaal, of hadden wij gewoon een slecht exemplaar?)
Onze zweefparasol zwiept ook. Ik wou geen zo een model speciaal daarom maar plots stond er dan toch eentje. En soms zit daar toch serieus beweging in, wat mij effectief wel stoort. Maar ik zou zo niet direct een origineler / ander oplossing hebben. Om te verplaatsen met de zon mee is het wel handig en snel.

Wij hebben eentje. Ik maak bij wat fellere wind de parasol met een touwtje rond een van de 'spaken' vast aan de paal om hem iets stabieler te houden. Als het echt fel waait, gaat hij gewoon toe. De voeten hebben we ook verzwaard zodat hij niet kan omvallen.

Er komt wat macgyver werk bij kijken, maar toch handig dat je hem naast je tafel kan zetten.

Wij moeten er geen meer hebben. Er zijn er al 3 gesneuveld. De wind die eronder slaat en hij slaat over.

Dat ie beweegt daar kan ik mee leven. Maar diene van ons slaat soms gewoon scheef, blijft wel staan hoor, maar die armen raken je hoofd dan bijna.

De mensen naast de deur hebben zo een zeildoekachtig iets, tis geen zo iets automatisch dat aan de gevel hangt, noemt ‘zonnedoek’

Wij hebben er 4 vaste gekocht in Ikea vorig jaar, daarmee is ons volledige terras gecoverd.

Hiervoor hadden we een zweefparasol en dat pakte heel veel wind.

Ivm uitschuifbare luifel: ook overwogen, maar 2 praktijkvoorbeelden die ons doen twijfelen:
Bij mijn vader is de verankering bevestigd schuin boven een groot terrasraam, de muur was daar blijkbaar niet stevig genoeg wat na een paar jaar een serieuze scheur in de gevelsteen is geworden...
Schoonvader heeft ook een uitschuifbare luifel en durft die niet openen bij het minste zuchtje wind.

Wij hebben er 4 vaste gekocht in Ikea vorig jaar, daarmee is ons volledige terras gecoverd.

Ivm uitschuifbare luifel: ook overwogen, maar 2 praktijkvoorbeelden die ons doen twijfelen:
Bij mijn vader is de verankering bevestigd schuin boven een groot terrasraam, de muur was daar blijkbaar niet stevig genoeg wat na een paar jaar een serieuze scheur in de gevelsteen is geworden...
Schoonvader heeft ook een uitschuifbare luifel en durft die niet openen bij het minste zuchtje wind.
Ja klopt idd wel over die wind.. Je moet eigenlijk al een vrij dure kopen wil je daar geen last van hebben. + wij zitten daar met een schuifraam en volgens mij hij daardoor zodanig hoog moeten hangen dat de zon er vrij vlug onderdoor gaat schijnen.

Zo een doek zou voor ons nog de beste oplossing zijn maar ik zou nog iets moeten bedenken waardoor die rap opgezet en rap weg kan gedaan worden.

Bij mijn schoonvader is die uitschuifbare luifel ook een grap, de zon schijnt daar onderdoor, die zijn oriëntatie is helemaal verkeerd om zo een luifel te zetten 😂

Is dat zo'n parasol met maar 1 stang om alles vast te houden zoals hier onder?
Dat is werkelijk de grootste rommel dat ik al heb gehad. Die sloeg met wat wind dingen van tafel.
52304162.jpg

Een zweefparasol met twee stangen kan veel beter tegen wind
BRWNBtb.png

Dat is werkelijk de grootste rommel dat ik al heb gehad. Die sloeg met wat wind dingen van tafel.
52304162.jpg

BRWNBtb.png
Awel, het is dat onderste dat ik macgyver met een touwtje. :D

Mijn schoonouders hebben langs 1 kant van hun terras zo een zonnedoek, mijn schoonvader heeft die best goed/inventief vastgemaakt en zelfs met zeer veel wind blijft die mooi hangen. Andere kant van het terras hebben ze een zweefparasol en een haak in de gevel om 'm aan vast te maken met zo een fietsrekker.

Zelf hebben we nu dezelfde zweefparasol (van Vinci; bij Exterioo gekocht) met verrijdbare voet. Die beweegt wel als er wind is, maar ik vind dat dat goed meevalt. Het is een model zoals het 2de in @Li1quid z'n post (https://www.exterioo.be/nl/catalogus/parasols/zweefparasols/calpe-zweefparasol-84570-70364).

BRWNBtb.png
Hier staat exact die parasol (van Garden Plus, Hubo) al jaren. Die beweegt wat, maar zwiepen zou ik dat niet durven noemen. Die staat boven de loungeset.

We hebben ook een uitschuifbare zonneluifel, die pakt wel meer wind door het grote oppervlak. Hij gaat automatisch dicht bij veel wind door zo'n somfy-molentje. Die luifel komt over de eettafel en zit verankerd aan de dakspanten van de dakoversteek, met speciale beugels, waardoor hij nog iets hoger en verder uitvalt.

Een luifel heeft ook soms een optie voor een extra doek naar de grond voor lage zon.

En die van ons heeft een windsensor, teveel wind en die trekt zich terug.

Kost is wel veelvoud van een parasol

52304162.jpg

BRWNBtb.png
Interessant, ik wist niet dat die bestonden met 2 stangen.

Terug
Bovenaan