Op ZP kan je uw FTP gewoon zelf instellen.zFTP is vreemd genoeg over >40'. Zwift geeft me daar een FTP van 299w. Op Zwiftpower heb ik een FTP van 289w ... wat exact mijn FTP was op mijn laatste test. Bij zMAP geven ze mij 315w, terwijl mijn beste effort in die tijdspanne uit een TTT komt. Als ik eens een race doe met een pittige aankomst gaan ze mij 330w geven zeker![]()
Op zwift gebruikt men uw ingesteld FTP en maakt men een berekening hoe uw FTP geëvolueerd is op basis van hoe je presteert. Dit kan omhoog of omlaag gaan.
zMap is uw anaërobe capaciteit. Dus een stevige TTT zal deze zeker kunnen boosten. Plus dat deze altijd hoger ligt dan uw FTP.
Zoals @Reverz zegt zijn er nu ook mensen die stoppen met racen omdat je mensen hebt die de boel zitten te belazeren. Vroeger had ik tijdens races geregeld ZP op staan, om tijdens de koers te checken wie de echte B's waren zodat ik wist wie te volgen en wie niet. Dat kan ook niet echt de bedoeling zijn.
Op ZP zitten tijdens een race?
Daar heb ik toch geen energie noch focus voor om dat tijdens een race te doen hoor

Drinken is al lastig soms

.

. Eerste race na lange 'inactiviteit' valt bij mij altijd geweldig tegen. Echt een shock to the system.