Archief - Beste videokaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vedeco

Legacy Member
Wat is op dit moment de BESTE videokaart en hoeveel kost deze...
want ik heb nu een Nvidia 6200 Turbocache en die begint toch wat bij de oudere versies te komen :help:

stormsman

Legacy Member
Geforce 7900GTX +/- 550€, hangt van het merk af.

neomitochondria

Legacy Member
zeg eerst even de rest van je specs, zodat het geen overkill is.

beste kaart is wss van XFX 7900 GTX XXX edition, kost iets rond 600 euro of iets minder

Yank

Legacy Member
7900GTX of X1900XTX, kosten allebei 550-650€, afhankelijk van merk.
X1900XTX heeft voordeel dat die HDR en AA tegelijk kan draaien, de 7900GTX niet. Verder zijn ze aan elkaar gewaagd, met 7900GTX mss juist iets rapper.
Maar als je nu een 6200 TC hebt, koop je beter een kaart van 200-300€ en doe je ook upgrade van de rest van je systeem (mss meer ram, snellere cpu,...).

187(V)URD@

Legacy Member
Post u systeem eens dan kunnen we zien welke kaart voldoet.

the_vee

Legacy Member
Volgens laatste editie pc gameplay is de X1900XTX dé rapste van het moment, maar ook de duurste, kost +/- nog 100euro meer dan de 7900GTX

Yank

Legacy Member
Dan zitten die mannen er 2x naast:
- eerste uitspraak is moeilijk te bewijzen, want er is geen van beide kaarten altijd de sterkste, ze zijn eigenlijk aan elkaar gewaagd
- tweede uitspraak is al helemaal niet waar, een X1900XTX kun je zeker vinden aan goeie 550€ (559 @ jaha.be), 7900GTX kost ongeveer evenveel, maar vermoedelijk slechter leverbaar

187(V)URD@

Legacy Member
X1900XT - 1900XTX voor te gamen.
7900GTX voor de benchmarks.

goedkoopste X1900XT : 430€ (.de)
goedkoopste X1900XTX : 482€ (.de)
goedkoopste 7900GTX : 480-489€ (.de) en slecht leverbaar
Goedkoopste 7900GTX XXX: 625€ (.de) en even gewaagd aan de x1900xtx, beide winnen evenveel benchmarks.


Ik zou voor de x1900xt(x) gaan, moest je niet op het verbruik en warmte letten. Nvidia presteert in de nieuwe cores hier duidelijk beter in.

Davion

Legacy Member
Ksnap niet waarom een 7900GTX slechter is voor te gamen zenne..
Kzou zeker de 7900GTX pakken, tenzij je een bakoven in je PC wil.

187(V)URD@

Legacy Member
Davion zei:
Ksnap niet waarom een 7900GTX slechter is voor te gamen zenne..
Kzou zeker de 7900GTX pakken, tenzij je een bakoven in je PC wil.

Ik heb niet gezegd dat de 7900GTX slechter is qua fps, Ik zei dat de x1900xtx beter is voor te gamen ... zowel ingame settings als meer toekomstgericht indien je daar rekening mee wilt houden.

Over de bakoven tja, een PSU met slechte efficiëntie is in feite ook een warmtebron.


Conclusion:
INQ reviews overclocked eVGA 7900 GTX vs Stock X1900 XTX

EVGA card is definitely fast and it will be among the fastest among 7900 GTX cards. My only issue is that ATI Radeon X1900 XTX is getting to close and wins in at least half of the cases. I have to say that R580, Radeon X1900 XTX can support HDR rendering with FSAA while Nvidia's G70 and G71 cards can not. ATI has an advantage with its video features so it is really close call.

EVGA card win definitely run quieter as Nvidia has superior heath pipe cooler. ATI wins with FSAA and Aniso on and trust me it will be silly to own this card and not to use FSAA and Aniso at high resolutions. If you have €650 or $ card you should at least afford a €400 20.1 inch TFT display that can run 1600x1200 or 1680x1080 resolutions and turn the all effects on. Otherwise it simply doesn’t make any sense to go for high end GPU as it will be CPU limited at 1024x768.

If you prefer Nvidia you go ahead and buy EVGA Geforce 7900 GTX CO Superclocked, 512MB but it will cost you some €700 in the Euroland. The only issue is that the cheapest available Radeon X1900 XTX costs €487. This is a huge difference but the answer is always yours.

Cantankerous
X1900XTX... better image quality, HDR + AA, HQ AF, AVIVO and performance that at least matches the 7900GTX.

Eva2000
yup.. from reviews if AA/IQ + high resolution 1600x1200 and higher is what you want = X1900XTX, lower resolutions or benchmarking futuremark apps = 7900GTX

if dual card is what you want seems 7900GTX SLI is better than X1900XT CF

Perkam
X1900XTX is a better card. Nvidia themselves admitted that in a meeting to shareholders.

Again If you have an Nf4 rig now and wish to upgrade down the road, its the 7900GT for an SLI setup, but for a single card setup, there is no subsitute to the X1900XTX....the first and only card to

- Break 55k in 3dmark01
- Break 13k On Air in 05
- Break 14k Single Card in 05
- Break 15k Single Card in 05
- And has the current single card WR in 05 at 16.5k (Kinc)

Rumor:ATI is going to make a 80nm version of the x1900's, they will run cooler and be cheaper too

X1900XTX en 7900GTX hebben dezelfde performance. ATI heeft voordeel dat de games er beter uitzien met HDR en FSAA. Maar verbruikt meer en wordt warmer dan Nvidia. Nvidia heeft een goede heatpipe koeler maar tegenwoordig worden alle stockcoolers vervangen dus daar zie ik geen probleem in. Ik heb zelf WC dus voor mij geen probs. Mijn voeding is ook sterk genoeg voor wat meer power.
X1900XT(x) hebben ook software waarmee je softwarematig kunt 'voltmodden' indien dit nodig is.

De voor en nadelen moet jezelf maar afwegen maar voor mij zou de keuze duidelijk zijn. :crazy:

Troman

Legacy Member
Der bestaat niet iets als toekomstgericht. Het zijn de makers die nog altijd het merk bevoordelen.
ik zou mezelf gewoon een 7900Gt kopen, 289€ en prijs kwaliteit beter dan 7900gtx en X19000XTX

murrey

Legacy Member
ik zou ook een X1900XT kopen nu.
ik vind de 7900GTX een zalige kaart maar toch gaat men voorkeur naar de X1900XT

Troman zei:
ik zou mezelf gewoon een 7900Gt kopen, 289€ en prijs kwaliteit beter dan 7900gtx en X19000XTX

amai troman die X19000XTX moogde eens mee benchen ... instant unbreakable wr op stockspeed :D

vinnieman

Legacy Member
ik vin da precies toch wel wa warmpjes:p

de mijne komt ni boven 40-45 (7900 GT ;))
Ik draai vooral COD2

Davion

Legacy Member
- Vele reviews, overal waar ze de 7900GTX tegen de X1900XTX zetten staat het wel in de conclusie dat de nVidia minder zuipt en minder warm wordt.
- 70° is een normale stressed temp, 6800GT@Ultra doet hier ook niet meer dan 62° stressed.

Gothrek

Legacy Member
stressed tem is hier 65° ofzo
ge moet gewoon die fan spees overriden met atitool want die zuigen hard
nvidia zuipt minder idd, en wordt minder warm, ook waar
maar nen x1900xtx is genen bakoven

boostah

Legacy Member
laat ons zo zeggen, tis ni dat je met een van beide een slechte koop doet, voor de moment is puur waar je bij beter voelt

7900GTX is ietsje sterker (2 a 5 fps meer op de 80) de ati x1900xtx kan dan wel weer HDR+AA doen met een 20% max performance drop, de 7900GTX kan dit niet (drop is gigantisch), ait heeft ook avivo (hardware matige decoder voor films enzo terwijl dit bij nvidea meer software matig gebeurd en iets trager is), en ati heeft hoek onafhankelijke aa, nvid heeft dit niet

nvid zal ook voordelen hebben, maar ik ben ati voorstander

enigste is dat beide eigenlijk veels te veel geld zijn tov de 7900GT, ati heeft hier nog niet echt een goede tegenstander voor (in nederaldn wel, daar verlagen de winkels de prijzen van de x1800xt 256mb naar hetzelfde niveau) maar hier in belgie, als je high end wilt gaan koop dan 7900Gt, als je echt zoveel geld aan een kaart wilt geven, tja je kan niet echt fout gaant, ofwel iets meer fps koop je de 7900GTX, schoner beeld (en misschien iets meer futureproof, maar dat is niet zeker, dat wijst de toekomst uit :p) de x1900xtx

koop gewoon waar je het best bij voelt, elk heeft nadelen en voordelen, maar globaal gezien, erg goed aan elkaar gewaagt

boostah

Legacy Member
Davion zei:
- Vele reviews, overal waar ze de 7900GTX tegen de X1900XTX zetten staat het wel in de conclusie dat de nVidia minder zuipt en minder warm wordt.
- 70° is een normale stressed temp, 6800GT@Ultra doet hier ook niet meer dan 62° stressed.

ga je hierop je kaart kiezen, je koopt toch al een kaart die veel zuipt, veel kost zodat het toch eigenlijk neerkomt dat ze veel zuipen, de een gewoon nog iets meer, als je highend koopt kan niemand dat echt schelen

als we toch zo nvid minded gaan doen, doe ik eens ati minded

ati is ook meer overclockbaar, nvid zit al vrij hard tegen zijn grens
stop met reviews te zoeken om toch maar te zorgen dat die nvid kiest, lees mijn reply hierboven, beide zijn goed, tis maar waar je je goed bij voelt, tis ni omdat gij uw goedvoelt bij nvid dat dat voor de ts hetzelfde is

ps.: no offense intended, kwist ni hoe het anders/ minder aanvallend te zeggen

Troman

Legacy Member
Gothrek zei:
stressed tem is hier 65° ofzo
ge moet gewoon die fan spees overriden met atitool want die zuigen hard
nvidia zuipt minder idd, en wordt minder warm, ook waar
maar nen x1900xtx is genen bakoven
tis zeker gene bakoven :)
en x1900x cores kunnen extreme temperaturen slikken hoor ..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan