Archief - Beste videokaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gothrek

Legacy Member
komt hier dan is voelen, ge woont toch ni ver van mij :p
als ge daar een ei op wilt bakken, dan gade lang mogen wachten ze
maar kmoet wel teogeven, de nvidia wordt minder warm, das waar

murrey

Legacy Member
Davion ... de 6800GT temps zijn ronde de 75° met stockkoeler. :)

Davion

Legacy Member
@boostah:
- nVidia heeft PureVideo, iets waar ge in de praktijk een pak meer mee zijt dan die AVIVO, die tenslotte ook nog niet door de drivers op punt staat
- Welke bullshit ben je nu aan het spuien van onafhankelijke AA, beiden kunnen AA zeer goed aan.
- ATI is juist geen zak meer overklokbaar, nVidia is juist meer overklokbaar omfg, t'is ATI die met insane hoge speeds moet komen om bij te blijven ja.

Maar zoals ge zegt: Ge kiest wat ge wilt, ge doet met beiden geen miskoop.

@murrey: Kheb hier een MSI-stockkoeler, die op LOW staat, al mijn casefan's staan atm rond de 5-7V, en em wordt stressed nooit hoger dan 65°, en is bovendien naar 1.4V geflasht en em staat op 403/1100 ipv op 350/1000, als ge mij niet gelooft, mij niet gelaten, ik nodig u deze week bij mij thuis uit :) (behalve den dinsdag, dan kan ik nie)

Gothrek

Legacy Member
davion, please :)
kzen vooral blij dak met mijnen ati HDR+AA kan doen, en HQ af
daarom heb ik die gekozen, ook al is de nvidia een beetje sneller, HDR+AA is mij meer waard

Davion

Legacy Member
Op 1280x960, alle details High in eender welk game MET HDR, gade het verschil tussen HDR of HDR+AA zeker niet zien hoor, das maar een zwak excuus.

Gothrek

Legacy Member
nu zijde zwaar aan het lullen ze kerel
alsek oblivion 1280*1024 op hdr speelde, was da lelijk
met HDR+AA is dat goddelijk
da verschil merkte serieus
ge moogt ook is elken dag van de week afkomen buiten donderdag

Davion

Legacy Member
Als ge een game speelt op 1280x1024 ALLES open, HDR ook en da is lelijk, en dan met AA en da is goddelijk, dan raad ik u ten strengste een afspraak met een oogarts aan.

CTU_Jackbauer

Legacy Member
koop een XFX 7900GTX , is de moeite waard :D , Quake 4 , BF II , LOTR II alles op 1280*1024 en 4xAA en 16x zo vloeiend als het ma kan :D

Gothrek

Legacy Member
nuja, als ge perse wilt flamen i dont care
ik zie het verschil zeer duidelijk, bij elk game met AA en zonder AA

boostah

Legacy Member
Davion zei:
@boostah:
- nVidia heeft PureVideo, iets waar ge in de praktijk een pak meer mee zijt dan die AVIVO, die tenslotte ook nog niet door de drivers op punt staat
zoals je zelfs zegt, staat nog niet op punt door de drivers, en toch is ie reeds een pak sneller dan purevideo, maarja niet echt nodig hoeveel man heeft het nodig (en dan koop je wel 6200 of x1300 als ge toch enkel da wilt doen)

- Welke bullshit ben je nu aan het spuien van onafhankelijke AA, beiden kunnen AA zeer goed aan.
true ze kunnen heel goed aa aan, die van ati is gewoon kwalitatief beter, bij nvid wordt er bij eenders welke hoek dezelfde aa toegepast, bij ati wordt bij iedere hoek een andere AA genomen waardoor het iets mooier wordt (true ge moet al hard kijken om het te zien, en dan nog op plaatjes waar je het "relatief goed" kan zien, maar het is er nu eenmaal, en dit is hardware matig dus in de 7serie zal het nooit kunnen

- ATI is juist geen zak meer overklokbaar, nVidia is juist meer overklokbaar omfg, t'is ATI die met insane hoge speeds moet komen om bij te blijven ja.
kdenk da ge eens moet kijken naar speciaal de x1900xtx en de 7900gtx, normaal is het waar wat je zegt, deze keer echten totaal niet, de 7900gtx zijn er al een hoop dat met 10mhz meer op de gpu aties hebben, dit terwijl bijna elke (natuurlijk zijn er ook slechtere bij) xtx verder overclocked geraakt, maar neem je de xt mee erbij tja dan zie je hetzelfde als de gtx, die geraakt ook niet ver meer (maar als je toch 500 euro uitgeeft is het imho dom om voor de xt ipv de xtx te gaan

Maar zoals ge zegt: Ge kiest wat ge wilt, ge doet met beiden geen miskoop.
:bow: :bow: :bow:

Gothrek

Legacy Member
als ge stilte en koelte wilt => nvidia
iets meer mogelijkheden, maar een tikkeltje trager in huidige games => ati
als u da ni uitmaakt => goedkoopste :)

stormsman

Legacy Member
Nu heb ik hier al verschillende kere geleze da de 7900GTX HDR+AA ni aankan??? Op wtf slaagt da?? http://www.guru3d.com/article/Videocards/326/11/ review waar de 7900GTX en de X1900XTX met elkaar vergeleke worden. En wat blijkt, de 7900GTX is bij de meeste teste de betere kaart, OOK in de teste waar ze HDR+AA hebbe gebruikt.

murrey

Legacy Member
8/10 van de mensen steekt er ne andere koeler op.
en het verschil van fps in games tussen 7900gtx en x1900xtx merkte NIET
dus stopt met die discusie en ga spele:)

Troman

Legacy Member
ge kunt ook altijd voor deze goedkope maar effectieve oplossing gaan :)
linkie
veegt de vloer aan met eender welke kaart :lol:

stormsman

Legacy Member
murrey zei:
8/10 van de mensen steekt er ne andere koeler op.
en het verschil van fps in games tussen 7900gtx en x1900xtx merkte NIET
dus stopt met die discusieen ga spele:)
² that

Gothrek

Legacy Member
stormsman zei:
Nu heb ik hier al verschillende kere geleze da de 7900GTX HDR+AA ni aankan??? Op wtf slaagt da?? http://www.guru3d.com/article/Videocards/326/11/ review waar de 7900GTX en de X1900XTX met elkaar vergeleke worden. En wat blijkt, de 7900GTX is bij de meeste teste de betere kaart, OOK in de teste waar ze HDR+AA hebbe gebruikt.
zucht ni weer e
de gtx kan da ook ni hoor :)
alleszins genen true HDR+AA (das dus met fp16 of fp32 blending enzo) de shit dat davion ni snapt

boostah

Legacy Member
stormsman zei:
Nu heb ik hier al verschillende kere geleze da de 7900GTX HDR+AA ni aankan??? Op wtf slaagt da?? http://www.guru3d.com/article/Videocards/326/11/ review waar de 7900GTX en de X1900XTX met elkaar vergeleke worden. En wat blijkt, de 7900GTX is bij de meeste teste de betere kaart, OOK in de teste waar ze HDR+AA hebbe gebruikt.

nee hij kan het niet, simpel weg het wordt niet ondersteund, zet het wel aan doet hij een van de 2 niet/niet goed

en btw ga niet af op ene review nogal veel review site zijn ook naar een kant geneigd (door sponsering en die zever)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan