Archief - Bose Surround

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dendaak

Legacy Member
Hallo, ik ben een opzoek achter een heel goed surround systeem maar compact zoals bose speakers. Maar op tweakers heb ik niets dan slechte reacties gelezen over de bose 3.2.1. Is deze speakerset echt zo slecht voor surround te krijgen? Ik kijk niet enorm veel films maar ik zou wel graag mooi geluid hebben en mooie basvorming enzo. De Lifestyle versie van Bose is deze ook zo negatief? Waarom keurd iedereen Bose af. Bij mijn maat (The Lord) die heeft ook een Surround set van bose en bij hem klinkt het heel bangelijk. Maar waarom dan al die negatieve commentaar van tweakers? Weet iemand mij een antwoord te geven of bose echt zo slecht is ? Ik heb in de winkel geluisterd naar de 3.2.1 set en vond ze zeker niet slecht klinken ik ken 2 personen die deze in hun bezig hebben en vind het prachtig geluid. Maar nogmaals. . . Waarom raad iedereen deze af ?

Mvg Ward Kennes.

Thorens

Legacy Member
Ik ga niet de héle uitleg opnieuw doen maar ik ga je één goede raad geven, stap naar een échte Hifiwinkel, ééntje waar ze geen Bose hebben is al een goed begin, en vraag daar of je eens mag luisteren naar een echte goede hifi/homecinema installatie. Dan weet je zelf dadelijk waarom Bose zo afgekraakt wordt.

dendaak

Legacy Member
Mja, ik ben zelf gaan kijkenin Stereorama in Lier onze vorige TV komt er ook van en we zijn daar tevreden maar, het moeten geen lompe boxen worden het moet fijn zijn van design enzo voor in de living maar toch mooi geluid hebben. Mijn maten hebben Lifestyle van bose en die klinkt toch niet slecht ! Ik heb in de winkel geluisterd ja dat is de Demo cd voor top kwaliteit te hebben. Maar slecht vond ik dat niet klinken. Naar wat zouden jullie overgaan mag echt NIET te groot zijn.

Mvg Ward Kennes.

dendaak

Legacy Member
Mja, maar desnoods zou ik nog naar een lifestyle versie gaan "keuren ze die overal ook af?"

Dakantochnie

Legacy Member
Je gaat gewoon belachelijk veel geld betalen voor iets het helemaal niet waard is. :)

dendaak

Legacy Member
Bestaat er dan géén hele goede sourround zet van pioneer of zo ? Of van JVC of iets anders dat een mooi design heeft ?(niet te zwaar van uitzicht)

Mr. M

Legacy Member
wardkennes zei:
Bestaat er dan géén hele goede sourround zet van pioneer of zo ? Of van JVC of iets anders dat een mooi design heeft ?(niet te zwaar van uitzicht)
ik ben nu totaal geen audiokenner
maar een boxenset kopen op het uitzicht ipv de klank lijkt mij toch niet echt logisch moet ik eerlijk zeggen :s

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Idd vin ik ook wel. Ik let eigelijk niet echt veel op m'n boxen als ik naar muziek luister. Ik kan het zelfs horen met m'n ogen dicht, dus... kzie geen probleem. Natuurlijk moet het er ook niet oerlelijk uitzien maar een speaker is en blijft een speaker en 't belangrijkste nut ervan is het GELUID dat eruit komt. ;)

dendaak

Legacy Member
mja, maar het feit gaat erom waar keurt iedereen die bose lifestyle af ? Dat ge tege die 3.2.1 iets hebt omdat er achter u geen speakers staan tot daar aan toe. . .

Mr. M

Legacy Member
als de geluidskenners van hier zeggen dat ge voor goedkoper of dezelfde prijs betere boxen (kwa geluid) kunt hebben dan zal da wel zo zijn he en dan is bose ni zo goe
gewoon bekend en duur

dendaak

Legacy Member
Oké, stel dan een beter set voor aan mij, van dezelfde prijs 1600 euro pakt. En 5.1 en compact allez géén mega klank kasten fijn afgewerkt "modern" want dat zoeken wij hier thuis. Ja van mij moge de grootte speakers zijn maar daar gaat """" de mama """niet mee akkoord gaan. :p

Dakantochnie

Legacy Member
Ik heb hierboven een aantal links naar sites van merken gegeven die wel een goede reputatie hadden dacht ik.
PM anders Thorens eens om zijn gedacht te geven over die merken.

dendaak

Legacy Member
Maar ja das met hout afwerking. . . en dat willen we niet het moet iets alla bose look zijn.

Dakantochnie

Legacy Member
Tja, langs de andere kant: niemand kan je tegenhouden om een Bose set te kopen he. Als jij vindt dat die set z'n geld waard is (wat objectief gezien niet zo is, maar subjectief gezien kan het wel zo zijn) dan kies je er maar voor. :)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
² that dakantochnie, ik vin ze lang niet slecht klinken hoor, maar ze kosten wel een smak meer geld dan iets wat even goed kan klinken.

wardkennes zei:
Maar ja das met hout afwerking
Ik vind da hout echt wel mooi :( Het geeft een warmere en levendigere uitstraling ipv plastiek ofzo.
Het zou voor mij persoonlijk ook wel extreem goed passen op m'n kamer (parket en lichtgele muren).

Dakantochnie

Legacy Member
En een houten afwerking is gewoon hoogwaardiger dan een plastieken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan