Blackend
Legacy Member
Hierthuis zijn alle pc's overschakeld van CRT naar LCD, behalve de mijne
. Kmoet zeggen: naast responstijd vindt ik kleurenweergave toch ook wel belangrijk hoor.
Als ik zo bekijk: mijn ma heeft een relatief 'oud' Hercules 720 15" LCD scherm met 30 ms response time, maar toch zeer mooie kleurweergave. Een vriend van mij heeft een 8 of 12 ms medion LCD'ke en kmoet toch zeggen dat de kleuren veel 'grijzer' en minder uitgesproken zijn dan op mijn scherm bijvoorbeeld.
Ik zit met een Iiyama Vision Master Pro 454 (HM903DTA). Zeer goed gamescherm. Speelt zeer vlot en zeer hoge refresh rates (bijna op iedere resolutie 120hz!). Ik als Fast-FPS freak
(Warsow/Quake) kan gewoon niet zonder crt.
Toch moet ik wel zeggen dat voor te surfen/te typen.. kortweg 'te windowsen' een LCD by far het beste is, maar een mens kan nu eenmaal niet alles hebben
Zoals een veel andere mensen kijk ik dan ook vol verwachting uit naar een nieuwe generatie schermen: de SED schermen. ("goede" eigenschappen van CRT & LCD gecombineerd)
edit: nu zou ne mens zijn advies nog vergeten neer te schrijven
Ikzelf ben absolute Iiyama fan! De VM Pro 454 (HM903DT B zoals de nieuwste versie heet) is nog wel te vinden denk ik en zal rond de 300-350€ kosten.
19" / 100% Flat / tot 200Hz refresh rate / 2048x ... maximale resolutie
Nadelen: bij hogere refresh rates/picture mode is het beeld beetje flue.
. Kmoet zeggen: naast responstijd vindt ik kleurenweergave toch ook wel belangrijk hoor. Als ik zo bekijk: mijn ma heeft een relatief 'oud' Hercules 720 15" LCD scherm met 30 ms response time, maar toch zeer mooie kleurweergave. Een vriend van mij heeft een 8 of 12 ms medion LCD'ke en kmoet toch zeggen dat de kleuren veel 'grijzer' en minder uitgesproken zijn dan op mijn scherm bijvoorbeeld.
Ik zit met een Iiyama Vision Master Pro 454 (HM903DTA). Zeer goed gamescherm. Speelt zeer vlot en zeer hoge refresh rates (bijna op iedere resolutie 120hz!). Ik als Fast-FPS freak
(Warsow/Quake) kan gewoon niet zonder crt. Toch moet ik wel zeggen dat voor te surfen/te typen.. kortweg 'te windowsen' een LCD by far het beste is, maar een mens kan nu eenmaal niet alles hebben

Zoals een veel andere mensen kijk ik dan ook vol verwachting uit naar een nieuwe generatie schermen: de SED schermen. ("goede" eigenschappen van CRT & LCD gecombineerd)
edit: nu zou ne mens zijn advies nog vergeten neer te schrijven

Ikzelf ben absolute Iiyama fan! De VM Pro 454 (HM903DT B zoals de nieuwste versie heet) is nog wel te vinden denk ik en zal rond de 300-350€ kosten.
19" / 100% Flat / tot 200Hz refresh rate / 2048x ... maximale resolutie
Nadelen: bij hogere refresh rates/picture mode is het beeld beetje flue.
