Archief - CRT Monitor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blackend

Legacy Member
Hierthuis zijn alle pc's overschakeld van CRT naar LCD, behalve de mijne :). Kmoet zeggen: naast responstijd vindt ik kleurenweergave toch ook wel belangrijk hoor.

Als ik zo bekijk: mijn ma heeft een relatief 'oud' Hercules 720 15" LCD scherm met 30 ms response time, maar toch zeer mooie kleurweergave. Een vriend van mij heeft een 8 of 12 ms medion LCD'ke en kmoet toch zeggen dat de kleuren veel 'grijzer' en minder uitgesproken zijn dan op mijn scherm bijvoorbeeld.

Ik zit met een Iiyama Vision Master Pro 454 (HM903DTA). Zeer goed gamescherm. Speelt zeer vlot en zeer hoge refresh rates (bijna op iedere resolutie 120hz!). Ik als Fast-FPS freak :) (Warsow/Quake) kan gewoon niet zonder crt.

Toch moet ik wel zeggen dat voor te surfen/te typen.. kortweg 'te windowsen' een LCD by far het beste is, maar een mens kan nu eenmaal niet alles hebben :)

Zoals een veel andere mensen kijk ik dan ook vol verwachting uit naar een nieuwe generatie schermen: de SED schermen. ("goede" eigenschappen van CRT & LCD gecombineerd)

edit: nu zou ne mens zijn advies nog vergeten neer te schrijven :p

Ikzelf ben absolute Iiyama fan! De VM Pro 454 (HM903DT B zoals de nieuwste versie heet) is nog wel te vinden denk ik en zal rond de 300-350€ kosten.

19" / 100% Flat / tot 200Hz refresh rate / 2048x ... maximale resolutie

Nadelen: bij hogere refresh rates/picture mode is het beeld beetje flue.

Osiris888

Legacy Member
Iiyama is idd een goed merk (al veel reviews gelezen), maar waar vind je nog Iiyamaschermen? Zelfs op de site staan er geen CRT's meer.
Ik zal eens rondkijken op 2dehandssites en op computerbeurzen.

Mr. M

Legacy Member
ik vrees idd da ge nog weinig IIyama CRT schermen ga vinde
ze zijn gewoon gestopt me ze te producere peisk en ge vind gewoon int algemeen amper nog CRT schermen om te kopen (toen k mij een klein jaar gelede heb gekocht zelfs al (k heb ne Hyundai Q995))

nu ja op 2de hands dinge enzo vind ge da wsl idd nog wel

ComputerVISTA

Legacy Member
Yo-Han zei:
Wel ik heb wel al echte kwaliteits tft's gezien van de laatste generatie..en mijn Iyama vision master pro 410 crt klopt ze nog allemaal met gemak

tft blijft tft...voor flatscreen wacht ik sed of led background af..eerder sed dan(flat crt)...enfin als het betaalbaar word

wel idd klote dat crt's met top specs (zoals de mijne, een 17 inch met max.1600x 1200 75hz ..100hz op 1024 x768 etc!) niet meer gemaakt worden en het overig aanbod crt's miniem is..


Volledig seconded en zit met hetzelfde probleem. Voor de moment 2x Eizo professionele 17" schermen, nog niks beters gezien.

Alleen is het probleem nu voor 2 19" vervangers te vinden... Broer heeft bij zen laptop een neovo 19" schermpje gekocht, kan geen 1600@1200 aan wat de mijne wel kunnen en zijn maar 17" kleuren zijn flets of je moet eerst goed liggen prullen en daar hou ik al niet van als je standaard moet gaan prutsen.

Ach yo-han, de meesten zien op een nieuw product het woord: "DIGITAAL" of iets dergelijk en vernieuwend staan en het is al direkt verkocht...

Yo-Han

Legacy Member
als SED ooit goed op punt zal staan is het dan ook compleet gedaan met tft.Mensen kopen tft gewoon voor het zicht.

Waar is den tijd ...eizo, iyama en sony crt's van de topklasse;dat waren eens schermen.Er waren toen ook genoeg brol crt's hoor,daar hou ik ook nie van..flikkeren, slechte tekst..ik vergelijk top crt met top tft.

tekst is magnifiek op mijn crt scherm,foto is to die for ...al wat ik zou willen is 19 inch effectief in deze kwaliteit ;)

ComputerVISTA

Legacy Member
Yo-Han zei:
als SED ooit goed op punt zal staan is het dan ook compleet gedaan met tft.Mensen kopen tft gewoon voor het zicht.

Waar is den tijd ...eizo, iyama en sony crt's van de topklasse;dat waren eens schermen.Er waren toen ook genoeg brol crt's hoor,daar hou ik ook nie van..flikkeren, slechte tekst..ik vergelijk top crt met top tft.

tekst is magnifiek op mijn crt scherm,foto is to die for ...al wat ik zou willen is 19 inch effectief in deze kwaliteit ;)


Alweer idem.

Yo-Han

Legacy Member
hmm nog nie lang binnen in pc winkel hier bij de deur..nie slecht van specs voor 19 inch crt,max 1920x 1440... 1600x 1200 op +-80hz(best flikkervrij) ,dot pitch 0.20,perfectflat..eens gaan informeren..
(winkel is codima)

http://www.viewsonic.com/products/desktopdisplays/crtmonitors/graphicseries/g90fB/

ps hehe zou wel eens monitor kunnen zijn die ik al lang zocht..moest (liefst)zwart zijn,strak
design..primo, natuurlijk vergelijkbare beeldkwaliteit vision master pro 410 (topmodel 17 inch iyama 5-6 jaar geleden)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan